Huizentopic

Zal het nog eens navragen aan de installateur of inderdaad even bellen, ik geloof dat hij al iets had ingesteld waardoor dat voor ons niet van toepassing was.

En hou er rekening mee dat de maand november een koudere maand is. Het gemiddelde is berekend over het hele jaar als ik het goed heb. Daar zit dus waarschijnlijk ook al een groot verschil in

1 like

aah thanks! ik dacht dat het inderdaad gemiddelde v/d maand was ipv per jaar. kwam nu uit op 200 euro. Ik zag dat vorig jaar (appartement) 120 incl gas was. Dus dan valt het verschil nog mee. Ik vergelijk het met ons maandbedrag van 70 gemiddeld wat we altijd betaalde. Komt vast goed.

Maar je hebt dus geen gas voor verwarming maar een warmtepomp (op elektriciteit)? Want die vergelijking met de andere huishoudens is dan appels met peren vergelijken, die mensen gebruiken veel minder stroom omdat ze het huis verwarmen met gas. 900 kWh voor stroom én verwarming is niet exorbitant veel voor een wintermaand.

Thanks, indd lastiger vergelijken dus vandaar dat ik het hier ff vraag misschien dat er meer meiden zijn met een warmtepomp.

Hier ongeveer hetzelfde qua KWh. Warmtepomp + zonnepanelen + palletkachel en klein gedeelte gas. Alleen ons huis is oud (wel compleet opnieuw geïsoleerd) en ik weet niet hoeveel m3 (wel 240m2) en betaal 160 p/m. Maar er zit ook nog weer verschil in soort warmtepomp dacht ik. Bij ons is deze anders dan één uit een nieuwbouwwoning die er volledig op draait :see_no_evil:

Ons bod is afgewezen vanwege de ontbindende voorwaarden. Ons bod was hoger, maar de andere biedende partij had geen ontbindende voorwaarden.

Oh, dat is balen, zeg. Hadden jullie veel/bijzondere voorwaarden dan of gewoon standaard met voorbehoud van financiering en bepaald bedrag bij bouwkundige keuring/gebreken?

Wilden de eigenaren het vast snel verkopen

Alleen de financiering. Het huis is twee jaar oud, dus bouwkundige gedeelte geloofden we wel.

Oh, dan is het helemaal balen.

Hopelijk vinden jullie snel iets anders!

Komt wel weer wat anders, maar de regio waar we zoeken is gewoon moeilijk. Wel budget, maar er komt gewoon niets voor die prijs.

Edit: of voldoet niet aan onze eisen.

Heeft iemand hier ervaring met reinigen van grofgestucte muren? Mensen hebben lang binnen gerookt :face_vomiting: en er zomaar overheen verven lijkt me dom want dan is spierwit zo RAL9010 :rofl:

Lees wel overal dat je ammoniak (verdund) of st Marc moet gebruiken, maar omdat het grofgestuct is: wat voor spons of ding?

Weet niet of het een koophuis is en of je er budget voor hebt. Zo ja, zou ik elke muur op allerlei plekken eerst even aantikken en kijken of de stuc niet al deels is losgekomen door de rook en overwegen alles eraf te halen en opnieuw te doen. De geur komt mogelijk terug en het roken heeft effect op de kwaliteit van het stucwerk.

Zo nee zou ik als het huur is de huurinstantie/verhuurder aankijken. En als het een budget optie is ammoniak proberen. Wellicht is isolatieverf (wat je bijv ook tegen lekkage gebruikt) een optie?

Is huur, heb het bij de woningbouw ook aangegeven. Als zij het ook erg genoeg vinden, wordt het professioneel gereinigd. Maar dat zie ik dus pas 10 januari :nerd_face:

Isoleerverf is zonder geintjes echt 175 euro per emmer van 10 liter :sweat_smile:

1 like

Sint Marc ontvet wel goed. Denk dat het een (goedkope) optie is

1 like

Weet je zeker dat het onmogelijk is ? Heb in ons huis over een lichtgele kleur en een soort lichte zalmkleur (vorige bewoners hadden een apart kleurenpallet met strand&zee thema :joy:) heen geverfd met Gamma muurverf en dat is gewoon wit geworden

1 like

Ik zou het misschien gewoon met een stoffer of een zachte borstel doen? Sponsen en doekjes gaan denk ik alleen maar vezels achterlaten op het stucwerk.

1 like

Mijn vriend en ik hebben vanmiddag bij een huis gekeken waar we heel serieus over zijn, hebben jullie misschien nog goede tips voor het bieden, of juist afraders? We kijken in een stad waar alles behoorlijk snel gaat en er ook flink wordt overboden.

Kunnen jullie zonder voorbehouden bieden? Uiteraard alleen doen als het verantwoord is, maar die biedingen worden vaker geaccepteerd.

1 like

Als je zoekt op funda verkocht ‘straatnaam’ dan zie je waarvoor soortgelijke appartementen in de straat te koop stonden. Bepaal goed je eindbod en bedenk hoeveel het reel is om te overbieden (kijk daarbij ook naar prijs per vierkante meter). Gemiddeld wordt er 5000-10000 overboden maar in grote steden in populaire wijken kan dit zomaar 20000-30000 zijn. En verder goed je strategie bepalen. Als er veel bieders zijn kan het soms lonen om super enthousiast te zijn en met een goed verhaal te komen zodat je net de gunfactor hebt (naast een goed bod met goede voorwaarden). Tegenwoordig is het vaak een strategie om de huizen voor iets lager op de markt te zetten, om meer kijkers te trekken die lekker gaan overbieden. Het is ook een beetje geluk hebben!

1 like