Dat eerste is een misvatting. Enige wat het je scheelt zijn notariskosten. Verder is het voor je hypotheekverstrekker gewoon een nieuwe financieringsaanvraag met alle regels van dien.
Kan bij ons ook, maar kost vaak (ivm taxatiekosten) al gauw 1500 en alle stukken opnieuw aanleveren. Je wilt niet weten hoe vaak er nog mensen bij ons komen gewoon om geld vragen āwant er is toch meer ingeschreven?!ā
Thanks, duidelijk! Dan kunnen we als het goed is gewoon het bedrag meefinancieren dat we extra willen.
Goede tip! Het voelt zo raar om nu al een offerte te vragen voor iets dat je pas over meer dan 1,5 jaar echt nodig hebt⦠maar daar moet ik dan even overheen stappen haha
Dat klopt, en echt een concrete offerte krijg je misschien ook nog niet, want die keuken en badkamerboer die komen pas op het allerallerlaatst aan bod. Klanten zeggen steeds dat alles nu ook echt een stuk duurder is dan jaren geleden omdat er zoveel vraag is op het momentā¦
Ik verwacht het niet, maar ik zou het gewoon proberen⦠één telefoontje eraan wagen kost weinig extra effort.
Dat is waar. Ik waag het erop, bedankt!
Onze koop is helemaal rond! 24 december (geen grap ) hebben we de overdracht.
In eerste instantie gaan we alleen de vloer beneden vervangen en alle muren/kozijnen verven.
Alleen nu de vloer. Mijn vriend wil graag een houten vloer (licht eiken). Ik vind het maar doodeng, want volgens mij krijg je daar best gauw vlekken in toch?
Thanks voor je reactie! Had het al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Ik vind het plaatje zoals hieronder echt prachtig. Maarrrrrr, ik denk dat ik dan toch ervoor moet zorgen dat we voor PVC/laminaat gaan. Ik ben echt een lompe boerin die alles laat vallen en kan slopen.
Ik heb net op papier een hele planning gemaakt met wanneer wat gaan doen in het huis en de items waar we aan moeten denken met opzeggen e.d
Vandaag een afspraak bij de bouwer voor de aanpassingen. Ik ben benieuwd hoeveel het gaat kosten.
Gisteren onze eigen middelen overgemaakt aan de notaris. Voel me echt enorm blut nu, haha.
@Revelry @shaaar zo herkenbaar! Ik kreeg een gift dus dat maakte mijn familie direct aan de notaris over. Maar toen belde hij mij āja ik heb dit bedrag ontvangen maar ik mag het niet gebruikenā¦ā omg toen scheet ik echt in mijn broek, ik dacht nu is het weg. Was gelukkig niet zo haha, moest een verklaring bij en toen was het goed.
Vond al die āgroteā bedragen voor de verbouwing ook eng om over te maken in het begin, 1000x het rekeningnummer controleren, maar later maak je nonchalant gewoon een paar k over haha zo erg
Precies! Ik heb ook meerdere keren gedacht: ja lekker dit, als het fout gaat kunnen we in een klap dit huis niet meer betalen
Ja pff dat vond ik ook zo erg. We hebben zelf de waarborgsom gedaan en straks moeten nog een keer wat overmaken. Brrr was niet fijn
Mijn droomwoning is te koop komen te staan. Ik moet hem hebben. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over. Alleen wordt de woning op een bied/ veiling site aangeboden door de woningcorporatie. Bij andere woningen die al in de verkoop staan wordt er echt als gekken op geboden. Ik ben zo bang dat iemand opeens ook heel veel biedt op deze woning. ik moet die woning gewoon hebben.
Ai spannend zeg! Succes!!
Gister mijn keuken uitgezocht. Ik ben voor mat zwart gegaan met een zwart keukenblad. Ik huil wel echt om alle prijzen, heb geen geld meer voor de inrichting
Spannend, hoe werkt dat? Kan je dan van 11 tot 1 uur op een dinsdag ofzo online tegen elkaar opbieden?
Nee de bieding is al open en het gaat al zo hard ik ben er gewoon verdrietig door. Ik weet dat ik positief moet blijven, maar de moed zakt me in de schoenen. Maandag om 13:00 sluit de veiling. Maar als er iemand biedt komt er 1 minuut bij. Zo kun je niet op het laatste moment net wat meer bieden.