Beetje late reactie, maar ik vind dit heel begrijpelijk hoor. Ik werk zelf bij een notariskantoor (secretarieel werk naast m’n studie) en ik teken veel hypotheekakten namens de bank, maar ook anderen akten waar ik als gevolgmachtigde optreedt. Mijn naam en identeitskaartnummer staat dus in honderden, misschien wel duizenden, akten in het Kadaster. Nu heb ik nog nooit gehoord dat er op via het Kadaster misbruik van gemaakt is, maar het blijft wel een raar idee.
Nee die zitten er denk ik niet bij in, dacht dat dat altijd los is maar bedankt voor de tip!
Ja absoluut! We hebben aardig wat spaargeld, maar als het verschil tussen taxatie en verkoopprijs té groot is wil ik er inderdaad nog onderuit kunnen. We moeten wel wat overhouden
Wowww wat een verschil!! Om wat voor verbouwing/totaal bedrag gaat het? 10% verschil kan makkelijk maar veel meer is wel echt veel. Ik zou inderdaad goed kijken naar wat onder deze offerte valt en of je niks over het hoofd ziet, maar anders gewoon blij zijn met de mega besparing
We gaan morgen weeeeer bezichtingen.
Het gaat om veel geld wel. De eerste offerte was dus 40k, toen dus zaken geschrapt ed. en dan zouden we komen rond de 30k. Valt binnen budget dus daarom wilden we daarvoor gaan. Maar die meneer 3 kwam dus met een offerte voor 20k. Bedragen even afgerond naar hele getallen, haha.
Straks rond 19.00 belafspraak met offerte meneer 3.
Ja, snap dat je je lullig voelt maar het is ook heel lullig voor jullie als er 10k van jullie zuurverdiende centen uitgeven aan niets. Het is gewoon echt een groot bedrag, daar koop je een nieuwe tuin of badkamer voor.
Ik heb een bod gedaan op een huis en hoor vrijdag als het goed is of ik het wel of niet heb (het is op inschrijving, dus ze leggen alles op een stapel en kiezen dan met de verkoper met wie ze verder gaan).
Tering wat spannend. Het is echt een supertof huis en ik wil het zo graag hebben.
Absoluut ja! Als je er op straat langs loopt dan laat je het ook niet liggen, bij wijze van Dus de keuze is vanavond ook wel gemaakt bij onszelf. Enige jammer is dat meneer 3 toch wat later kan starten dan gedacht / gehoopt. Scheelt ongeveer week tot 2 weken. Maar dat weegt alsnog niet op tegen zoveel geld besparen natuurlijk.
Ja hoor, onze hypotheekaanvraag is afgekeurd… “Gelukkig” ligt de oorzaak niet bij ons zelf, maar aan het huis icm de hypotheekverstrekker. Nu proberen of het bij de andere hypotheekverstrekker wel lukt.
Oh dat is wel jammer. Kunnen jullie zelf niet verder zonder dat die man klaar is? Ben wel benieuwd wat jullie gaan doen, een uitbouw ofzo?
Helaas niet, gaat over het doen van heel de klus en zelf hebben we echt twee linkerhanden. Gaat echt om elektra verleggen, nieuwe keuken plaatsen, stucen, vloeren leggen, badkamer naar boven verplaatsen… aardig wat Maar komt uiteindelijk wel goed. Hoop ik. Zo spannend.
Oh shit, wat balen! Wat voor soort reden is het dan, als je het wilt delen? Een heel strenge eis oid.?
Haha opzich is 5000€ per week verdienen door 2 weken te wachten inderdaad geen slechte deal hihi.
Maar ik snap je wel, ik ben een beetje een zacht gekookt ei als het aankomt op mensen ‘afwijzen’… Zeker als je het goed met ze kan vinden en dat zij misschien al denken de deal binnen te hebben etc :’) …
Weer een huis dat het niet geworden is. Ben er onderhand een klein beetje klaar mee. Kan iemand even zeggen dat het goed komt?
Het komt goed!
Shit zeg! Wel raar, want een adviseur moet eigenlijk wel weten wie wat wel en niet financiert… Maar klopt idd dat sommige verstrekkers bepaalde woningen gewoon niet financiert
het komt sowieso goed.
jullie huis staat ergens, maar jullie moeten het nog even vinden.
het is gewoon écht zo dat je het niet kunt forceren. op een keer valt alles op zn plek en begrijp je waarom al die andere huizen het niet zijn geworden
Ons ‘huis’ is zo goed als klaar, daar bedoel ik dan alleen de buitenkant mee. Het volledige dak, het metselwerk is bijna klaar, garage is bijna klaar, deel van de kozijnen zitten er al in. Nu wordt het dus alleen maar frustrerender met wachten, want er staat al een huis… nu de binnenkant nog. Wel binnenkort eindelijk de buurtbijeenkomst! Ben zo benieuwd naar onze buren.
Holy shit ze hebben mn bod geaccepteerd
Ik heb een huis gekocht! Een HUIS!