Huizentopic

Maar wat versta jij dan onder de daadwerkelijke koopovereenkomst?

De eerste maar deze is vrijwel altijd nog met ontbindende voorwaarden en daar doelde ik op, zoals je kan lezen. Tweede is de overdracht bij de notaris. :raising_hand_woman:t3:

Dit is inderdaad wat ik bedoelde!
De overeenkomst die we nu gaan tekenen is met behoud van financieel voorbehoud dus mochten de financiën niet rondkomen kunnen we er nog onderuit.

2 likes

Men is eindelijk begonnen met graven! Na maaaaaanden (PFAS). Whoopwhoop! Nu voelt die dubbele hypotheek nog enigszins nuttig haha

2 likes

Wat fijn! Nu ga je snel verandering zien! Dat vond ik zo leuk.

Wij hebben vandaag weer even binnen kunnen kijken, en het is ZO groot. Ben heel benieuwd hoe het straks wordt. Op de grond was onze keuken uitgetekend ivm leidingen, was ook leuk om te zien. Kan niet wachtennnnn
 :upside_down_face:

1 like

Jaa het gaat zo rap! Ik hoop dat nu alles goed gaat
 ons vorige nieuwbouw project was een maand of 2 voor oplevering toen de aannemer failliet ging
 :cold_face:
Dus ik hoop nergens op tot ik die sleutel heb haha

1 like

Toen ik in mijn huis ging wonen moest ik me wel echt aanmelden en als ik inlog zie ik ook altijd staan ‘geef uw verhuizing door’ dus ik denk dat je daar wel zelf actief achteraan moet.

Bij ons eerste bod hadden we een aankoopmakelaar mee. Hij heeft ons vooral ons gevoel laten volgen en wat we er voor over hadden, maar was helaas niet genoeg. Maar nu is dat oké. Wij hadden we niet meer voor over, dus als we meer hadden geboden had het niet goed gevoeld. Met andere woorden volg je gevoel.

1 like

Ik ben bezig met de inrichting en twijfel over zwarte jaloezieën. Iemand ervaring mee?
Ik vind het zo gaaf en stoer staan, alleen waarschuwt bijna iedereen me voor de hoeveelheid stof die je gaat zien etc.

Bepalen hoeveel jij maximaal aan het huis wil uitgeven en niet je gek laten maken doordat je denkt dat je super veel moet overbieden. Je eigen maximum bepalen en dat bieden, of net iets eronder dat je altijd nog omhoog kan. Ik weet niet of het is dat je meteen eindbod moet neerleggen?

Ik vind het ook supermooi maar ik zag gisteren hier op het forum ergens een foto van zwarte jaloezieën vol stof
 En dat houdt mij toch echt wel tegen. Dacht dat het in het huishoudtopic was, weet het niet meer zeker maar diegene kon het stof er niet makkelijk afdoen zonder ze half te slopen.

Ze schoonmaken is echt een klusje van een paar minuten! Ik heb van die Swiffer Dusters gekocht bij de action en eens in de twee weken is hier meer dan voldoende!

1 like

Wil je alleen kopen? Dat is echt heel lastig op dit moment! Veel kapers op de kust en weinig aanbod
 Kan over een paar jaar heel anders zijn. Sparen is sowieso niks mis mee, je kunt altijd nog besluiten er iets anders mee te doen. Gewoon stiekem funda een beetje in de gaten blijven houden

Ik zou gewoon lekker blijven sparen! Dan heb je het klaarliggen voor het moment dat er iets leuks en betaalbaars langskomt. Ik heb me er echt op verkeken hoeveel eigen geld je moet hebben.

Wat mij ook heeft geholpen is bedenken hoe lang ik in het volgende huis wilde blijven wonen. We wilden eerst in de stad kopen, maar dat was duur en we zouden binnen 5 jaar ook weer weg willen. Nu wonen we in een omliggend dorp waar we nog lang niet op uitgekeken zijn. We zouden hoogstens een keer een groter huis willen.

Ruim 1,5 maand geleden zijn we bij de hypotheekadviseur geweest. Op het salaris van m’n vriend kunnen we een x bedrag lenen. Na maanden zoeken hebben we eindelijk een huis en is ons bod geaccepteerd. Nu ben ik op verschillende sites weer aan het bereken en haal ik nooit het bedrag wat we hebben geboden op de woning, terwijl dat bedrag lager is dan bedrag x dat we kunnen lenen. Ik heb zoveel angst dat de hypotheek niet lukt. Iemand tips of adviezen?

Ik zou er toch van uit gaan dat de hypotheekadviseur niet zomaar tot dat bedrag gekomen is en je voorlopig dus niet te veel zorgen maken!

Enerzijds weet ik dat ook wel, maar anderszijds had ik voorafgaand het gesprek met de hypotheekadviseur ook berekeningen gedaan en die kwamen wel overeen.

Was de berekening gebaseerd op de regels en gegevens van 2019 of op doe van 2020?
Daar kan een verschil inzitten.

Wel op de nieuwe regels.

Gefeliciteerd! Jullie waren ook heel lang op zoek toch? Fijn dat het gelukt is.
Ik zou er van uit gaan dat de hypotheekadviseur niet zomaar een bedrag noemt. Onze berekeningen vielen ook lager uit dan wat de hypotheekadviseur zei en onze hypotheek is vorige week goedgekeurd! Snap dat je je zorgen maakt. Wij zaten ook echt in de stress. Moeten jullie nog lang wachten?