Dit hadden wij ook! Gewoon kopie van de schikking gestuurd en toen haalde de bank een renteopslag van onze lening af. Heel chill, scheelde meer dan evt bezwaar bij gemeente
Thanks! Onze muren worden al super strak afgeleverd, dus dat scheelt wel wat. Boven willen we sowieso zelf doen, maar we zitten even met beneden. Saus doen we overigens nog niet, werd ons afgeraden door de aannemer (maar ook daar zijn de adviezen weer erg wisselend). Lastig lastig lastig
Hahaha kak. Ons huis is even groot als die van jullie denk ik. En wij hadden in eerste instantie 10k begroot voor de tuin. Maar ik zie dat We daar toch even een ander bedrag moeten schrijven
Hangt Erg af wat je wilt en hoe… wij hebben 250m2 kavel -60m2 beneden verdieping, dus zeg… 190m2 tuin. Waren met 4500€ klaar.
Wij hebben veel gras en groen, en dat is stuk goedkoper als tegels, maar mijn inziens ook leuker voor de beestjes en insecten haha. Dus win win. Plus, een grasmat leg je zo, dus scheelde ook weer dat we dat wel zelf konden.
We hebben de tuin laten ontwerpen en behalve de grasmat en hedra laten aanleggen.
Schutting er niet bij in; die tussen ons in zat met de buren gedeeld. De buitenkant (hoekwoning) verplicht 1.80m hedera. Hekwerk zat in de koopsom, hedera moesten we zelf aanschaffen.
We hebben dus geen veranda oid. Maar in basis een mooie tuin
Ja duur hè! Het kan vast allemaal wel iets goedkoper hoor of als je mensen kent die kunnen helpen. Onze tuin is 17,5 diep en 5,5 breed. We hebben grote tegels achter het huis direct en een paadje naar schuurtje en een terrasdeel met gebakken klinkers. En de rest wordt gras en beplanting
10k is vrij ruim hoor. Wij hebben een achtertuin van 5 bij 11 en en voortuin van 5 bij 5. En hebben achter rondom nieuwe schuttingen met betonpalen en voor dezelfde maar dan alleen de zijkanten en dan laag.
Beide tuinen volledig betegeld. En achter nog een overkapping van 5 x 3,5. Maar heb nog geen 10k uitgegeven hoor.
Mag ik vragen welke regio je ongeveer woont? Wij gaan net buiten de randstad wonen en de prijzen voor klusjesmannen (vind ik) is wel erg aan de maat. Kan het misschien ook daardoor komen?
Zuid-Holland-zuid, moet wel eerlijk zeggen dat we (mijn vriend ) ook hebben geholpen. Dus zelf de tuin leeg gehaald maar ook alle tegels enzo heen en weer lopen en helpen met tillen van de schuttingen etc. Misschien dat het daarom goedkoper was?
Misschien ken je via via iemand die in het weekend wel eens een klusje extra pakt? Zo hebben wij onze hele beneden verdiepen laten stucen voor een fractie van de prijs bij een normale aannemer.
Mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over waar we nou uiteindelijk willen gaan settelen, komen allebei uit compleet andere delen van het land namelijk. Alleen zitten allebei met een studieschuld waardoor onze hypotheek echt flut gaat zijn, kan daar nu al zooo van balen. Zeker omdat we nu beiden studieschuld maximaal aflossen, particuliere huur (1500p.m) + al onze andere vaste lasten betalen en we niet eens allebei full time werken nu. Dus een hypotheek zou voor ons maandelijks zoooo veel goedkoper zijn, wordt daar überhaupt naar gekeken? Van Hey! Jullie hebben idd schulden maar betalen nu al bijna 2000 netto aan vaste lasten en shit en dat lukt gewoon dus een hypotheek van 800 zou easy zijn dus hier heb je geld en koop een huis!! Verzwijgen durf ik niet maar we zouden een hypotheek dus makkelijker kunnen betalen dan particuliere huur dus dat ja niet verzwijgen want straks kun je het niet betalen gaat niet echt op in dit geval??
En als je nu eerst samen gaat wonen bij 1 van jullie? Dan kan je in een jaar al zo’n 1500€ per maand (be)sparen/Aflossen :)?
We wonen al samen haha, sorry was even niet duidelijk uit mijn verhaal. Maar we wonen samen in de stad waar we elkaar hebben leren kennen en huur is hier heeeel idioot hoog. Alleen we willen uiteindelijk dus naar zijn of mijn geboorte regio (uiterste noorden of zuiden van het land ).
Oooh ik dacht settelen als in samen endacht dat jullie dan ieder 1500€ betaalden haha
Sorry
Hebben jullie een vast contract of al drie jaar op rij een loon wat ongeveer vergelijkbaar is met wat je nu jaarlijks verdient? Dan zou ik eerst even je goed laten informeren bij een hypotheekadviseur.
Want je hebt het over het uiterste noorden of zuiden, waarvan ik weet dat in het noorden de huizenprijzen natuurlijk niet heel hoog zijn en je een flink huis zou kunnen kopen voor relatief weinig geld (even t.o.v. Randstad). Dan heb je natuurlijk in verhouding een lager hypotheek nodig om wel in een huis naar wens te kunnen wonen. Als je een beetje handig bent in verbouwen/klussen in huis dan is het natuurlijk helemaal fijn.
Ik zou in ieder geval niet direct de handdoek in de ring gooien, maar wellicht heb je dit allemaal al zelf uitgezocht natuurlijk!
Hebben jullie ook spaargeld? Maximaal aflossen op je schuld is handig om je hypotheek wat hoger te kunnen krijgen, maar als je daardoor geen spaargeld hebt schiet je er niks mee op, je hebt zeker €10-15.000 eigen geld nodig om een huis te kunnen kopen (en dan moet je alles in het huis nog).
Misschien hebben jullie dat wel hoor, maar anders iets om rekening mee te houden als je in de komende jaren wil gaan kopen!
Daar wordt niet naar gekeken, maar ik zou eens met een adviseur gaan zitten. Ik weet niet wat jullie verdienen/hoe hoog de schuld is, maar als je beiden werkt en buiten de randstad wilt gaan kijken denk ik dat je best wel eens genoeg zou kunnen krijgen voor een leuk appartement/klein huisje. Oeps, wat @Random zegt dus.
Heeft iemand tips voor het bestellen van gordijnen? Of zit er niet veel verschil tussen een Hema, kwantum of een speciale zaak? Tot nu toe heb ik alleen jaloezieën besteld dus ben niet thuis in de gordijnenwereld haha.
Ik heb verduisterende gordijnen van de Kwantum en ben er super tevreden mee! Er komt nul licht doorheen. In het nieuwe huis zou ik zeker daar weer gordijnen kopen, helemaal als ze in de aanbieding zijn.
Overmorgen krijgen we trouwens de sleutel van ons huis, zo leuk!
Hier ook goede ervaringen met de Kwantum. Ze hadden er ook echt veel verstand van. Gordijnen verduisteren ook goed.
Heb ook gordijnen van de Veneta maar die verkleuren binnen 3 jaar al. Die van de Kwantum heb ik nog niet zo lang dus dat kan ik nog niet vergelijken.
Iemand die ervaring heeft met overnemen van meubels, inbouw kasten, gordijnen etc van de vorige eigenaar wanneer je een huis koopt? Neem je dat mee in je bod, of vermeld je dat er los bij?