Wat leuk!!
Wij hebben renovlies in huis, ik ben er heel blij mee. Lijkt echt net gestuuct, mijn muur is nu strakker dan de keukenmuur die als enige wel gestuuct is. Het valt mensen eigenlijk ook niet op. Wij hebben het zelf aangebracht. Mijn grootste tip is: schuur vooraf de muren goed. Renovlies bedekt heel goed gaten in de muur maar alles wat erop ligt zie je er wel heel goed doorheen.
Wij hadden geen nieuwbouwhuis maar bestaande bouw. Wij smeerden de muur met lijm in en met de roller trokken wij blijkbaar al het betongruis uit de muur. Dat zie je op het oog niet maar na het behangen wel. Het was vergelijkbaar met een soort puber voorhoofd met allemaal kleine puistjes. Hebben het toen eraf gehaald en echt alles goed geschuurd. Heb zelfs alle muren nagevoeld om zeker te weten dat alles glad was
Mijn schoonzusje had wel een nieuwbouwhuis en die hebben vooraf ook alle muren geschuurd met een gehuurde bouw schuurmachine. In hun huis zaten er toch ook wel her en der plekjes op de muur. Vervolgens heeft ze het laten behangen. Geloof dat die behangers het renovlies insmeerden met lijm voordat ze het op de muur plakten. In ieder geval ook heel mooi geworden
Echt advies wat handiger is, zelf doen of laten doen heb ik niet. Je moet gewoon goed kunnen behangen. Als je het mooi zelf strak tegen elkaar aan kan behangen vloeien de naden net zo goed mooi dicht met de verf die je eroverheen doet.