Nou, ik heb een afspraak gemaakt voor een oriƫnterend gesprek bij de Hypotheker. Voorlopig kunnen mijn vriendin en ik nog niet kopen (te weinig spaargeld en nog niet een hoog genoeg inkomen om in deze cray-cray huizenmarkt iets passends te vinden), maar we willen wel heel graag weten wat onze mogelijkheden in de toekomst zijn. Sommigen van jullie gaven ook aan in dit topic dat ik gewoon die afspraak kon maken ondanks onze huidige situatie. Heb jullie raad dus opgevolgd! Nu kreeg ik het alleen een beetje benauwd van onderstaand stukje uit de bevestigingsmail:
Tijdens het gesprek maken we uitgebreid kennis met elkaar. We bespreken de plannen en wensen en kijken naar je financiƫle situatie. Je krijgt inzicht in de stappen die nodig zijn om jouw plannen te realiseren en hoe wij daarbij kunnen adviseren en helpen. Tenslotte informeren we je over de vervolgstappen en over de kosten die daaraan verbonden zijn. Dit gesprek is overigens voor onze rekening.
Aangezien wij al zeker weten dat we voorlopig nog geen vervolgstappen kunnen nemen, zouden wij het graag bij het kosteloze oriƫntatiegesprek willen houden, maar van bovenstaande zin krijg ik stress omdat ik bang ben dat kosteloos toch niet echt kosteloos blijkt. Kan iemand me hierin geruststellen? Groetjes, een stresskip