Huizentopic

Ik denk dat de keukenboer misschien eerst de vloeren wil laten doen zodat ze de keuken niet te laag plaatsen. Misschien dat je kan doorgeven hoe dik de vloer wordt zodat ze de plinten pas kunnen maken met de vloer?

Bij ons is ook de keuken eerst gedaan. En je haalt de plinten er gewoon onder uit voordat de vloeren man komt

1 like

Bij ons werd de keuken tijdens de bouw geplaatst, dus wij hadden geen keuze. (Alhoewel, het had echt wel achteraf gekund maar we vonden het super handig dat we een keuken hadden direct na de sleuteloverdracht).

Bij ons is de vloer als allerlaatst geplaatst. De plinten eronder vandaan gehaald, die natuurlijk nadat de vloer lag te lang waren dus die moesten daarna nog weer ingekort worden door de keukenleverancier. (Waar we lang op hebben moeten wachten…) Dus als je eerst de keuken doet; zorg dat ze je plinten nog niet op maat maken, maar pas nadat je vloer is gelegd.

Beide heeft voor- en nadelen vind ik.

1 like

Wij hebben eerst de vloer laten leggen en toen de keuken laten plaatsen. Uiteindelijk kan het allebei wel volgens mij. Als je ooit nog een andere indeling qua keuken zou willen, moet je er wel rekening mee houden dat er geen vloer onder ligt als je eerst de keuken laat plaatsen. Anderzijds zul je vermoedelijk sneller een nieuwe vloer nemen dan een nieuwe keuken

1 like

Wij hebben volgorde: muren / vloer / keuken gedaan.
Maar dat was ook omdat de muren (Reno vlies) en vloer (verlijmd pvc) lieten doen en de keuken hebben we geheel zelf geplaatst. Dus we wilden gewoon alles wat “gedaan werd” gehad hebben en daarna zelf verder kunnen.

Wij hebben de knoop doorgehakt. We gaan bouwen! Bouw duurt zo’n 6 maanden en ze starten begin juni.
We schrokken erg van de Corona en hebben t even aangekeken. Maar de bouw gaat gewoon door (ook op andere plekken door heel nl), dus we nemen de gok. Het blijft sowieso een gok, een Nieuwbouwwoning kopen.
Gelukkig hebben we ook nog korting van de bouwer gekregen, mooi meegenomen.

We zijn verliefd op de woning, alles is nieuw en een jonge buurt vol kinderen. Dicht bij ons werk en school voor de toekomstige kinderen. En als je wat wil, moet je toch eens een keuze maken en voor ons is dat nu. We kunnen niet wachten :heart_eyes:

7 likes

Wij doen trouwens wel een Ton aan meerwerk. Moet een nieuwe keuken, badkamer en wc in, de tuin moet gedaan worden, de vloer moet erin (hallo vissengraat😍) en de muren moeten gedaan worden. Gelukkig hebben we veel handige Harry’s in de familie en vriendengroep die ons graag helpen

1 like

Ik hoop dat iemand met ervaring hier advies over kan geven!

Wij zijn op zoek naar onze eerst koopwoning, en hebben er een aantal huizen gezien waar nog best wat aan moet gebeuren. Nieuwe badkamer, nieuwe keuken, andere vloer, etc. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel extra kosten je daar voor maakt. Ik heb op een aantal websites gekeken wat je bijvoorbeeld betaalt voor een keuken, maar dan ben je er waarschijnlijk nog niet. Weten jullie misschien hoe je daar een realistische schatting van kan maken om mee te rekenen in het budget?

Ik had een badkamer en keuken uitgezocht (keuken was wel luxe) en de badkamer was 10.000 en de keuken 13.000 onthoud wel dat je mega veel kan onderhandelen en zeg nooit meteen ja!

1 like

Hangt er compleet van af wat je wilt! Onze eerste keuken was een prachtig showroom model en scoorden we voor 4.500€ ipv 14000€.
De badkamer was met 7500€ klaar.

Nu is onze badkamer 2x zo groot en gaat iets luxer zijn (vrijstaand bad etc), en… gaat richting de 17K incl montage. De keuken kost wel weer zo’n 15K (excl montage). Maar dan hebben e wel een quooker, inductie plaat met geïntegreerde afzuiger… dus het kan ook voor 9K haha.
Zo wisselen dus!

2 likes

Let daarnaast, naast de kosten van bijvoorbeeld de keuken en plaatsing (wij waren hier 9000 euro aan kwijt), ook op de kosten van het eventueel moeten stucen (als je bijvoorbeeld eerst een oude tegelwand verwijderd), verleggen van leidingwerk als je niet de originele indeling wilt behouden, kosten voor elektra. Dat kan ook aardig aantikken (denk dat we daar nog zo’n 3000 aan kwijt zijn geweest, onze keuken was overigens wel een krot)

1 like

Tja lastig. Wij hebben voor de keuken een budget van 15k. Gaan wss naar Ikea en hebben een keuken voor 8 meter. Ik wil graag een kastmuur incl. grote koelkast en diepvries, vaatwasser, inductie (met een beetje mazzel incl gleufje voor afzuiging) en eiland. Weet niet of t haalbaar is maar we proberen het.
Voor de badkamer (inc bad en inloopdouche) en wc hebben we 15k berekend. Voor de vissengraat vloer 10k en voor boven ongeveer 3k. De muren ( in de hele woning) 5k.

Hopelijk is dit realistisch, zo niet: vertel t me:laughing:

1 like

Voor onze eerst koopwoning hebben wij (vorig jaar laten doen)

• Keuken 14k
  • Badkamer 8-9k
  • Vloer beneden (hout) 6,5k
  • Vloer boven (ook hout) 3k
  • Alle muren laten doen (renovlies, sauzen, deels kleurtje en behang) 5,5k
  • Raamdeco beneden 2k

Verder hadden we nog wel 3k voor onvoorziene dingen bij de bouwmarkt halen haha.

We zijn nog steeds bezig (tuin, stalen deur, dakraam etc). Dus de kosten lopen nog wel even door :stuck_out_tongue:

1 like

Ja klopt, 8 meter in totaal ja. We krijgen een woonkeuken en ruimte vinden we belangrijk. Nu hebben we een keuken van 3,5 meter en dat is echt te weinig. We houden van koken en geven graag etentjes.

De badkamer is 7,5 m2. Niet heel klein maar ook niet groot. Denk dat je daar mee goed zit.

We laten een nieuwbouwwoning bouwen dus hebben gelukkig niet de erfenis van de vorige bewoners. Muren willen we zelf doen, en kiezen dan behang. Het huis moet nog werken en schuren zou ik zo zonde vinden.

Houd goed aanbiedingen in de gaten! Wij hebben een bekende die werkt bij keukenkamp.ioen en daar hebben wij de keuken dus uitgezocht. Nu hebben ze 40% korting en gratis montage. Das best leuk uitzoeken haha

1 like

Dit soort bedrijven zijn wel berucht om het 's ochtends verhogen van de prijs met 50%, om dan 's avonds te stunten met ‘WEL 40% KORTING, KOM SNEL!’, dan ben je uiteindelijk toch nog duurder uit.

2 likes

Ik zou ook eens gaan kijken naar de showroom keukens bij keukenwinkels. Ik ken best wel wat mensen die zo’n keuken hebben gekocht, scheelt super veel geld. Ook als de maten niet helemaal kloppen, kan er vaak nog wel wat aan gedaan worden zodat het past.

Oh goede tips! Thnx!

Dit heb ik dus nagevraagd bij die vriend, aangezien ik dit ook gehoord heb. Dit is bij k.eukenkampioen niet het geval iig.

Ik heb ooit een vriendje gehad die bij Grando Keukens werkt (zelfde moederbedrijf), daar gebeurt dit absoluut wel. Ook de hele show met ‘ik heb een prachtige keuken voor u getekend, ik ga even met de baas overleggen of ik u een spectaculair lage prijs mag aanbieden’, en dat ze dan achter de coulissen kijken in welke auto je gekomen bent en voor hoeveel geld jullie nieuwe huis op Funda staat en de offerte grotendeels daarop baseren (‘deze mensen zijn gekomen in een BMW 5-serie, hun nieuwe huis kost €600.000, die kunnen wel €20.000 voor een keuken betalen’). Ook heel erg opletten dat er in de onderhandelingen niet ineens dingen aan de getekende keuken veranderen, dat je €2000 korting bedingt, maar dat ineens je massief houten frontjes zijn vervangen voor laminaat, of dat je ineens de goedkoopste apparatuur van Siemens hebt in plaats van de dure die je eerst uit had gezocht.

17 likes

Zelfde ervaring bij BruggetjesMan