Huizentopic

Hier heb ik echt wel iets aan! Tuurlijk zitten er nog grote verschillen tussen de bedragen die hier staan, ligt eraan waar je voor kiest. Maar dit geeft wel een goede indicatie van waar we aan moeten denken. Ik wist ook niet goed welke extra kosten er nog bij kunnen komen, zoals de dingen die @Shaaar noemde.

1 like

Haha wow echt goede inside information dit. Dus als je een keuken gaat kopen moet je niet vertellen waar je precies gaat wonen en in een oude auto komen haha

3 likes

Je moet het adres geven waar de keuken geleverd gaat worden, ze doen alsof het programma zonder die informatie absoluut niet verder wil, dus daar zit je aan vast. En als ze je auto niet zien zullen ze wel kijken naar je uiterlijk, de manier waarop je praat, etc, etc.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je een prijs betaalt die jij prima vindt voor de keuken die je krijgt, maar ik vind het een vreselijk idee dat je dan alsnog €10.000 meer kan hebben betaald voor exact hetzelfde dan een ander stel dat beter kan onderhandelen.

Hahaha ja wij gaan nieuwbouw wonen en we wisten het adres niet.
“Maar welke wijk wordt het?”
“Kijk anders even naar de straat er achter?”
Ze bleven maar aandringen, uiteindelijk kon het programma toch wel door :wink:

4 likes

We hebben voor het eerst een bod gedaan! Vond het echt spannend :sweat_smile: De makelaar zei tijdens de bezichtiging dat we gewoon een mailtje moesten sturen met ons bod. Maar ik had geen idee hoe ik het moest verwoorden en of er verder nog iets bij hoort? Later hoorde ik van iemand anders dat de kopers in hun keuze ook keken naar “overige voorwaarden” zoals flexibele overdracht, maar dat is helemaal nooit ter sprake gekomen bij ons. Nu ben ik bang dat we iets fout hebben gedaan.

We moeten in ieder geval tot dinsdag wachten, omdat er meer kijkers zijn deze week die eventueel ook nog een bod kunnen doen.

Spannend inderdaad! Kun je er niet nog een mailtje achteraan sturen met jullie voorwaarden?

1 like

Op zich wel, maar welke voorwaarden zouden er kunnen zijn, behalve inderdaad flexibele overdracht? Er stond op Funda dat de overdrachtsdatum in overleg is, dus in mijn ogen was het al vanzelfsprekend dat we daar later samen naar zouden kijken.

@Batalash We hebben “onder voorbehoud van financiering” vermeld, als ik alles goed begrijp komt dat op hetzelfde neer toch?

Ah ja, misschien bepaalde dingen die jullie over zouden willen nemen bijvoorbeeld? Of aangeven dat jullie al bij de hypotheekadviseur zijn geweest bvb?

1 like

Is het gebruikelijk om dat soort dingen in de mail met je bod te benoemen? Van dat eerste is trouwens geen sprake, het tweede wel, maar om daar nou nog een aparte mail voor te versturen… Echt ik voel me zo’n noob

Wij hebben toen in onze mail aangegeven dat het bod onder voorbehoud van financiering was en dat we op dat moment een huis huurden. Voor de verkopende partij kan dat interessant zijn omdat jij niet hoeft te wachten tot jij je huis verkocht hebt. Ik zou er gewoon nog een mail achter aan sturen met de voorwaarden/extra info

2 likes

Dit is in ons geval ook zo, kan me voorstellen dat het voor de verkoper fijn is om te weten. Oke ik ben er over uit, toch nog een mail met aanvullende informate sturen.

2 likes

We krijgen volgende week donderdag kijkers. Omg. ik ben zo zenuwachtig haha.
Ik heb zelf nog nooit een huis bezichtigd (alleen nieuwbouw) dus geén idee hoe dat gaat enzo, en waar mensen op letten en en en … wow.
Het staat pas 1 dag te koop en niet eens op Funda, maar eerst via de interne kanalen van de makelaar…

2 likes

Spannende tijden allemaal voor ons!!
As we speak is de makelaar er nu om in te schatten hoevele geld we voor de woning krijgen. Stel we verkopen over 6 maanden, dan moeten we 6 maanden ergens heen waar we wat gaan huren. Zie er een beejte tegen op maarja, stel we verkopen nu met 50 k winst dan moet ik dat er maar voor over hebben?

1 like

Ja moeilijke keuze he… wij hebben een ruim half jaar/9mnd geleden gekozen dit niet te doen. Maar door de angst van de Corona crisis en eventueel dalen daardoor van huizenprijzen gaan we nu toch verkopen…
Dat betekend dat we wel met 2 kleine kinderen een paar maanden op een vakantie park oid zullen eindigen… Maar ja, onze overwaarde zit al ongeveer in t nieuwe huis :see_no_evil:

Als je gaat huren, en je wilt echt ene huis huren, dan is het (hier althans) wel echt voor minimaal 6 of 12mnd meteen…

Tja, wij zijn met zn tweeen en willen volgende maand beginnen met zwanger worden. Lekkere planning haha. Met een beetje mazzel ben ik snel zwanger maar dan zit ik wel met een baby in een vakantie woning, maarja, wie zegt dat ik snel zwanger ben. kan ook zo 6 maanden duren of een jaar. Who knows.

Had ik maar de mogelijkheid om even in de toekomst te kijken grrr

Gehehe ja ik ben dus nu zwanger. En wij hebben dus gezegd dat we NIET voor 1/11 uit ons huis willen.
Dat is de baby 6 weken ongeveer… en dan zitten we dus met een peuter en baby van 6-7wkn voor een aantal weken of maanden (nieuwbouw oplevering nog onbekend) in een vakantie bungalow…

Oeiiiii dit mag de makelaar wel recht zetten maar ik snap je ongemakkelijke gevoel helemaal! Ik zou een kast van 5800 ook niet gratis achterlaten.

Sloom van je makelaar, maar lijkt me duidelijk in de stukken te staan. Misschien dachten die mensen een mazzeltje te hebben of het nog te proberen. Snap dat je het ongemakkelijk vindt maar logisch dat die kast mee gaat en die mensen hebben pech

Hebben jullie nog tips voor goede badkamerwinkels? Of waar jullie goede ervaringen hebben? Ik zie ook vaak badkamermeubels in bijv. kwantum staan maar koop je die dan los? Bij IKEA zijn dacht ik ook losse meubels te koop. Hebben jullie gehele badkamersets in één keer gekocht of losse meubels? Zoveel vragen :stuck_out_tongue_winking_eye: We willen deze/volgende week een nieuwe badkamer shoppen.

@SeatLeona wat een rotsituatie! Het staat gelukkig duidelijk op papier dus daar kan de makelaar niet meer omheen toch? Ik vind dat de makelaar dit dan ook moet oplossen eigenlijk.

Zeker lullig, maar het staat er wel goed schriftelijk. Hadden ze zelf ook een aankoopmakelaar? Hopelijk komen jullie er gewoon samen uit, want snap dat je je er rot over voelt

1 like