Huizentopic

Let daarnaast, naast de kosten van bijvoorbeeld de keuken en plaatsing (wij waren hier 9000 euro aan kwijt), ook op de kosten van het eventueel moeten stucen (als je bijvoorbeeld eerst een oude tegelwand verwijderd), verleggen van leidingwerk als je niet de originele indeling wilt behouden, kosten voor elektra. Dat kan ook aardig aantikken (denk dat we daar nog zo’n 3000 aan kwijt zijn geweest, onze keuken was overigens wel een krot)

1 like

Tja lastig. Wij hebben voor de keuken een budget van 15k. Gaan wss naar Ikea en hebben een keuken voor 8 meter. Ik wil graag een kastmuur incl. grote koelkast en diepvries, vaatwasser, inductie (met een beetje mazzel incl gleufje voor afzuiging) en eiland. Weet niet of t haalbaar is maar we proberen het.
Voor de badkamer (inc bad en inloopdouche) en wc hebben we 15k berekend. Voor de vissengraat vloer 10k en voor boven ongeveer 3k. De muren ( in de hele woning) 5k.

Hopelijk is dit realistisch, zo niet: vertel t me:laughing:

1 like

Voor onze eerst koopwoning hebben wij (vorig jaar laten doen)

• Keuken 14k
  • Badkamer 8-9k
  • Vloer beneden (hout) 6,5k
  • Vloer boven (ook hout) 3k
  • Alle muren laten doen (renovlies, sauzen, deels kleurtje en behang) 5,5k
  • Raamdeco beneden 2k

Verder hadden we nog wel 3k voor onvoorziene dingen bij de bouwmarkt halen haha.

We zijn nog steeds bezig (tuin, stalen deur, dakraam etc). Dus de kosten lopen nog wel even door :stuck_out_tongue:

1 like

Ja klopt, 8 meter in totaal ja. We krijgen een woonkeuken en ruimte vinden we belangrijk. Nu hebben we een keuken van 3,5 meter en dat is echt te weinig. We houden van koken en geven graag etentjes.

De badkamer is 7,5 m2. Niet heel klein maar ook niet groot. Denk dat je daar mee goed zit.

We laten een nieuwbouwwoning bouwen dus hebben gelukkig niet de erfenis van de vorige bewoners. Muren willen we zelf doen, en kiezen dan behang. Het huis moet nog werken en schuren zou ik zo zonde vinden.

Houd goed aanbiedingen in de gaten! Wij hebben een bekende die werkt bij keukenkamp.ioen en daar hebben wij de keuken dus uitgezocht. Nu hebben ze 40% korting en gratis montage. Das best leuk uitzoeken haha

1 like

Dit soort bedrijven zijn wel berucht om het 's ochtends verhogen van de prijs met 50%, om dan 's avonds te stunten met ‘WEL 40% KORTING, KOM SNEL!’, dan ben je uiteindelijk toch nog duurder uit.

2 likes

Ik zou ook eens gaan kijken naar de showroom keukens bij keukenwinkels. Ik ken best wel wat mensen die zo’n keuken hebben gekocht, scheelt super veel geld. Ook als de maten niet helemaal kloppen, kan er vaak nog wel wat aan gedaan worden zodat het past.

Oh goede tips! Thnx!

Dit heb ik dus nagevraagd bij die vriend, aangezien ik dit ook gehoord heb. Dit is bij k.eukenkampioen niet het geval iig.

Ik heb ooit een vriendje gehad die bij Grando Keukens werkt (zelfde moederbedrijf), daar gebeurt dit absoluut wel. Ook de hele show met ‘ik heb een prachtige keuken voor u getekend, ik ga even met de baas overleggen of ik u een spectaculair lage prijs mag aanbieden’, en dat ze dan achter de coulissen kijken in welke auto je gekomen bent en voor hoeveel geld jullie nieuwe huis op Funda staat en de offerte grotendeels daarop baseren (‘deze mensen zijn gekomen in een BMW 5-serie, hun nieuwe huis kost €600.000, die kunnen wel €20.000 voor een keuken betalen’). Ook heel erg opletten dat er in de onderhandelingen niet ineens dingen aan de getekende keuken veranderen, dat je €2000 korting bedingt, maar dat ineens je massief houten frontjes zijn vervangen voor laminaat, of dat je ineens de goedkoopste apparatuur van Siemens hebt in plaats van de dure die je eerst uit had gezocht.

17 likes

Zelfde ervaring bij BruggetjesMan

Hier heb ik echt wel iets aan! Tuurlijk zitten er nog grote verschillen tussen de bedragen die hier staan, ligt eraan waar je voor kiest. Maar dit geeft wel een goede indicatie van waar we aan moeten denken. Ik wist ook niet goed welke extra kosten er nog bij kunnen komen, zoals de dingen die @Shaaar noemde.

1 like

Haha wow echt goede inside information dit. Dus als je een keuken gaat kopen moet je niet vertellen waar je precies gaat wonen en in een oude auto komen haha

3 likes

Je moet het adres geven waar de keuken geleverd gaat worden, ze doen alsof het programma zonder die informatie absoluut niet verder wil, dus daar zit je aan vast. En als ze je auto niet zien zullen ze wel kijken naar je uiterlijk, de manier waarop je praat, etc, etc.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je een prijs betaalt die jij prima vindt voor de keuken die je krijgt, maar ik vind het een vreselijk idee dat je dan alsnog €10.000 meer kan hebben betaald voor exact hetzelfde dan een ander stel dat beter kan onderhandelen.

Hahaha ja wij gaan nieuwbouw wonen en we wisten het adres niet.
“Maar welke wijk wordt het?”
“Kijk anders even naar de straat er achter?”
Ze bleven maar aandringen, uiteindelijk kon het programma toch wel door :wink:

4 likes

We hebben voor het eerst een bod gedaan! Vond het echt spannend :sweat_smile: De makelaar zei tijdens de bezichtiging dat we gewoon een mailtje moesten sturen met ons bod. Maar ik had geen idee hoe ik het moest verwoorden en of er verder nog iets bij hoort? Later hoorde ik van iemand anders dat de kopers in hun keuze ook keken naar “overige voorwaarden” zoals flexibele overdracht, maar dat is helemaal nooit ter sprake gekomen bij ons. Nu ben ik bang dat we iets fout hebben gedaan.

We moeten in ieder geval tot dinsdag wachten, omdat er meer kijkers zijn deze week die eventueel ook nog een bod kunnen doen.

Spannend inderdaad! Kun je er niet nog een mailtje achteraan sturen met jullie voorwaarden?

1 like

Op zich wel, maar welke voorwaarden zouden er kunnen zijn, behalve inderdaad flexibele overdracht? Er stond op Funda dat de overdrachtsdatum in overleg is, dus in mijn ogen was het al vanzelfsprekend dat we daar later samen naar zouden kijken.

@Batalash We hebben “onder voorbehoud van financiering” vermeld, als ik alles goed begrijp komt dat op hetzelfde neer toch?

Ah ja, misschien bepaalde dingen die jullie over zouden willen nemen bijvoorbeeld? Of aangeven dat jullie al bij de hypotheekadviseur zijn geweest bvb?

1 like

Is het gebruikelijk om dat soort dingen in de mail met je bod te benoemen? Van dat eerste is trouwens geen sprake, het tweede wel, maar om daar nou nog een aparte mail voor te versturen… Echt ik voel me zo’n noob