Wij hebben zo’n dingetje ook gehad met de aannemer… er bleek een fout te zitten in bouwtekeningen.
Een optionele uitbouw moet gestippeld zijn en bij ons was er een zijuitbouw met harde lijnen.
Mijn vader zei direct: dat kan niet voor dat geld. Dus wij de makelaar gemaild: “klopt dit wel? Zit die erker erbij in??”
En zwart op wit terug gekregen: ja! Zit bij de prijs in.
Toen zaten we bij de aannemer en die zei ineens van niet. Toen hadden we al getekend en alles… en we hadden die mail zwart op wit, die de bouwtekening bevestigde. Het is een hele discussie geweest, wij wilden het huis niet zonder maar ook niet betalen en hadden echt gekocht met het idee dat dit erbij zat.
Niemand weet exact hoe de aannemer en makelaar dit geintje hebben opgelost onderling, maar … ik heb nu dus een huis te koop staan met erker (a 15K), waar ik niet voor betaald heb.
Fun fact: we hebben dit verhaal lachend aan de makelaar verteld die ons huis nu verkoopt. En nu staat ons huis te koop als:
Prachtige hoekwoning; MET ERKER!
En ik hoop dat z’n concurentie makelaarkantoor de advertentie ziet en weer even een zweet aanval krijgt …