Wij hebben toen in onze mail aangegeven dat het bod onder voorbehoud van financiering was en dat we op dat moment een huis huurden. Voor de verkopende partij kan dat interessant zijn omdat jij niet hoeft te wachten tot jij je huis verkocht hebt. Ik zou er gewoon nog een mail achter aan sturen met de voorwaarden/extra info
Dit is in ons geval ook zo, kan me voorstellen dat het voor de verkoper fijn is om te weten. Oke ik ben er over uit, toch nog een mail met aanvullende informate sturen.
We krijgen volgende week donderdag kijkers. Omg. ik ben zo zenuwachtig haha.
Ik heb zelf nog nooit een huis bezichtigd (alleen nieuwbouw) dus geén idee hoe dat gaat enzo, en waar mensen op letten en en en ⦠wow.
Het staat pas 1 dag te koop en niet eens op Funda, maar eerst via de interne kanalen van de makelaarā¦
Spannende tijden allemaal voor ons!!
As we speak is de makelaar er nu om in te schatten hoevele geld we voor de woning krijgen. Stel we verkopen over 6 maanden, dan moeten we 6 maanden ergens heen waar we wat gaan huren. Zie er een beejte tegen op maarja, stel we verkopen nu met 50 k winst dan moet ik dat er maar voor over hebben?
Ja moeilijke keuze he⦠wij hebben een ruim half jaar/9mnd geleden gekozen dit niet te doen. Maar door de angst van de Corona crisis en eventueel dalen daardoor van huizenprijzen gaan we nu toch verkopenā¦
Dat betekend dat we wel met 2 kleine kinderen een paar maanden op een vakantie park oid zullen eindigen⦠Maar ja, onze overwaarde zit al ongeveer in t nieuwe huis ā¦
Als je gaat huren, en je wilt echt ene huis huren, dan is het (hier althans) wel echt voor minimaal 6 of 12mnd meteenā¦
Tja, wij zijn met zn tweeen en willen volgende maand beginnen met zwanger worden. Lekkere planning haha. Met een beetje mazzel ben ik snel zwanger maar dan zit ik wel met een baby in een vakantie woning, maarja, wie zegt dat ik snel zwanger ben. kan ook zo 6 maanden duren of een jaar. Who knows.
Had ik maar de mogelijkheid om even in de toekomst te kijken grrr
Gehehe ja ik ben dus nu zwanger. En wij hebben dus gezegd dat we NIET voor 1/11 uit ons huis willen.
Dat is de baby 6 weken ongeveer⦠en dan zitten we dus met een peuter en baby van 6-7wkn voor een aantal weken of maanden (nieuwbouw oplevering nog onbekend) in een vakantie bungalowā¦
Oeiiiii dit mag de makelaar wel recht zetten maar ik snap je ongemakkelijke gevoel helemaal! Ik zou een kast van 5800 ook niet gratis achterlaten.
Sloom van je makelaar, maar lijkt me duidelijk in de stukken te staan. Misschien dachten die mensen een mazzeltje te hebben of het nog te proberen. Snap dat je het ongemakkelijk vindt maar logisch dat die kast mee gaat en die mensen hebben pech
Hebben jullie nog tips voor goede badkamerwinkels? Of waar jullie goede ervaringen hebben? Ik zie ook vaak badkamermeubels in bijv. kwantum staan maar koop je die dan los? Bij IKEA zijn dacht ik ook losse meubels te koop. Hebben jullie gehele badkamersets in ƩƩn keer gekocht of losse meubels? Zoveel vragen We willen deze/volgende week een nieuwe badkamer shoppen.
@SeatLeona wat een rotsituatie! Het staat gelukkig duidelijk op papier dus daar kan de makelaar niet meer omheen toch? Ik vind dat de makelaar dit dan ook moet oplossen eigenlijk.
Zeker lullig, maar het staat er wel goed schriftelijk. Hadden ze zelf ook een aankoopmakelaar? Hopelijk komen jullie er gewoon samen uit, want snap dat je je er rot over voelt
Wij hebben zoān dingetje ook gehad met de aannemer⦠er bleek een fout te zitten in bouwtekeningen.
Een optionele uitbouw moet gestippeld zijn en bij ons was er een zijuitbouw met harde lijnen.
Mijn vader zei direct: dat kan niet voor dat geld. Dus wij de makelaar gemaild: āklopt dit wel? Zit die erker erbij in??ā
En zwart op wit terug gekregen: ja! Zit bij de prijs in.
Toen zaten we bij de aannemer en die zei ineens van niet. Toen hadden we al getekend en alles⦠en we hadden die mail zwart op wit, die de bouwtekening bevestigde. Het is een hele discussie geweest, wij wilden het huis niet zonder maar ook niet betalen en hadden echt gekocht met het idee dat dit erbij zat.
Niemand weet exact hoe de aannemer en makelaar dit geintje hebben opgelost onderling, maar ⦠ik heb nu dus een huis te koop staan met erker (a 15K), waar ik niet voor betaald heb.
Fun fact: we hebben dit verhaal lachend aan de makelaar verteld die ons huis nu verkoopt. En nu staat ons huis te koop als:
Prachtige hoekwoning; MET ERKER!
En ik hoop dat zān concurentie makelaarkantoor de advertentie ziet en weer even een zweet aanval krijgt ā¦
Maar voor jullie is het een superdeluxe mooie nieuwe kast. Voor de kopers is het waarschijnlijk een kast die daar toevallig staat,
Ik heb vandaag een koopovk binnen gekregen voor 1 februari! Dus 1 november is dan nog heel redelijk haha
Wij zijn begin dit jaar bij diverse huizen wezen kijken waarvan er een aantal opleverdatum september en later hadden. Een zelfs december. Dat was voor ons een dealbreaker, ook i.v.m. de komst van een tweede. Maar ook dat huis is gewoon binnen een week verkocht!
Wat vervelend voor jullie! Volgens mij kan dat wel ja. Als ze de financiering niet rondkrijgen kan de koper de overeenkomst ontbinden. Weet alleen niet zeker hoe dat zit met een lening van een ouder, maar lijkt me wel dat ze daar nog onderuit kunnen ja.
En dan accepteren jullie dat lagere bod niet en moeten zij hun droomhuis laten gaan voor 2,5k. Het kan, maar dan zijn het wel hele koppige kopers.
Ze moeten dan wel bewijzen dat ze de financiering niet rond krijgen, weet niet hoe dat werkt met lening vader maar je kan niet zo maar zeggen ohnee lukt niet. Hopelijk lost je makelaar het gewoon op. En het is heel vervelend maar ze hebben getekend zonder kast
@SeatLeona misschien ben ik echt een simpele ziel, maar ik zou het hier niet op laten afketsen? Zeker als ze een stuk boven de andere biedingen zaten?
Je schreef zelf ook al dat de kast wel meer waard is, maar van alles tegen inkoop en handige mensen en dat jullie dat er nooit voor betaald hebben. Uiteen halen is een penswerk en je moet er nog wat aan doen wil je het in het nieuwe huis ook weer laten lijken als maatwerk. Als die makelaar er niks mee doet, zou ik het gewoon laten .
Ik zou zeer zeker niet weer gokken met nieuwe kopers, zeker niet nu met corona en crap.
Ben ik het helemaal mee eens! Hopelijk komen ze met een passende oplossing voor jullie.