Haha ja en dat mag nu volgens mij niet eens haha. Ze moeten zo min mogelijk aanraken
Als dat lijstje niet bij het voorlopig koopcontract in staat dan staan jullie toch in je recht?
Alsin, wij hebben ons eerste huis een paar jaar terug verkocht mét een aantal spullen. Er stond in dat voorlopig en definitief contract een lijst met aangekruiste spullen die mee gingen naar de koper.
Bij de aankoop van ons nieuwe huis hebben wij dit niet gehad en hebben wij onderling een aantal zaken overgenomen, deze bedragen gingen ook niet via de notaris maar gewoon via de privé bankrekeningen/contant.
Wat een vervelend gedoe zeg!
lezen ze niet toevallig mee?
Wel heel zuur hoor. Als het toch om veel geld is wat ze hebben geboden voor het huis, dan zou ik er wel mee akkoord gaan. Je wil het huis toch âkwijtâ
Wat je ook kan doen is, als alles door gaat, het bij de notaris aangeven. De notaris maakt normaal gesproken de nota van afrekening waarbij je de makelaarskosten ook betaalt. Dus als je dan aangeeft dat je niet van plan bent om de volledige makelaarskosten te voldoen vanwege dit, kan de notaris misschien bemiddelen tussen jullie en de makelaar?
Ik zou er juist niet iemand bij betrekken die er verder niets mee te maken heeft, ik kan me ook voorstellen dat de notaris dat ook helemaal niet gaat doen.
@SeatLeona ik zou in ieder geval het lijstje van vanavond even afwachten, maar dat zal je ook wel doen. En dan morgenochtend gelijk de makelaar bellen en aangeven dat je het ook direct met hem wilt oplossen. Hij heeft de fout gemaakt en ik ben het met je eens dat dit niet jullie verantwoordelijkheid is, dus hij mag wel wat water bij de wijn doen. Je hebt al eerder aangegeven dat je de verkoop hierom niet zou willen afblazen, maar het kan geen kwaad als de makelaar het even heet onder de voeten krijgt. Mailen is natuurlijk wat ââveiligerââ, maar ik denk dat je zoiets het snelste/makkelijkste op kunt lossen door even met elkaar te bellen.
@SeatLeona bij bellen dan wel aangeven dat je het antwoord zwart op wit wil hebben! Denk je vast zelf ook aan maar een herinnering kan vast geen kwaad haha
Wat absurd zeg! Maar dan vind ik het ook nog dommer van de kopers dat ze het voorlopig koopcontract hebben getekend waarbij deze spullen allemaal niet zijn inbegrepen. Wij hebben ook recent een huis gekocht en de aankoopmakelaar heeft met ons het hele koopcontract doorgenomen en ook de lijst van goederen om te controleren of het wel echt klopt. Ze heeft zelfs nog contact opgenomen met de verkopend makelaar omdat de toiletrolhouder niet stond aangekruist en ze zich niet kon voorstellen dat de verkopers dat mee zouden nemen.
Als je er vanuit gaat dat er zo veel spullen zijn inbegrepen zou je dat wel even controleren zou je denken.
Vind je het niet te spannend om dit niet te melden? Straks moet je het alsnog achterlaten zonder enige compensatie. Ik krijg het al spaansbenauwd als ik dit zo lees.
Mennn wat een ellende. Hoop echt dat hier snel een uitkomst voor komtâŠ
Jeetje wat een puinhoop heeft jullie makelaar er dan ook van gemaakt zeg! Maar eerlijk is eerlijk, als koper hadden zij ook best wat beter kunnen opletten, het is echt niet logisch om ervan uit te gaan dat al dit soort spullen achterblijven als dit niet expliciet wordt genoemd in de lijst van zaken. Zelfs bij je eerste huis mag je toch iets meer âvoorwerkâ verwachten
Ik zou wel denken nu: ok logisch dat zij dan een stuk meer geboden hebben dan de rest als ze denken al die extraâs erbij te krijgen. Die makelaar van jou is een schlemiel, die jongen en meid zijn ook niks te verwijten zoals je zelf eerder al schreef. Dit weet je als first time huizenkoper echt niet inderdaad. Ik zou echt een extreem slechte reactie over die makelaar achterlaten (mits je nu echt zelf klaar bent met kopen en verkopen de komende X jaar )
Gisteren de eerste kijker, en⊠ze hebben de vraagprijs geboden
Vandaag nog een kijker, en dan besluiten! Wat een rust geeft dit zegâŠ
Superfijn! Kan ik mij zo goed voorstellen dat dat veel rust geeft.
Gefeliciteerd! Op naar instagram en pinterest
Voor ons is corona ook goed gegaan. Alle opties van de nieuwbouwoning waren vergeven. Toen kwam corona en alles was weer open.
Nu hebben we de mooiste woning (imho) met de diepste tuin en vrij uitzicht.Tegen een redelijke prijs.
We hebben de hypotheek voor 20 jaar vast gezet met 2.0% rente.
jeej
als ik onze makelaars moet geloven, is het nog steeds gekkenhuis.
Ik werk bij een notariskantoor en de toestroom van koopcontracten is (bij ons) absoluut niet minder geworden sinds corona. Echt absurd.
Ik ben er alleen maar blij mee haha. Kom maar door met die overwaarde haha.
Ons huis heeft idd niet op funda gestaan, eerst via interne wegen van de makelaar, en lijkt dus goed te gaan
Zal de impact van corona op de huizenmarkt niet pas later komen? Er zijn nu volgens mij nog relatief weinig mensen hun baan kwijt bijvoorbeeld, misschien dat als er dadelijk bedrijven gaan omvallen en mensen hun baan kwijt raken, dat je het dan pas merkt op de huizenmarkt.