Huizentopic

Ik heb alleen een nieuwbouwappartement gekocht. Ik had niet voor het volledige bedrag een hypotheek en ik heb alles laten doen. Ik heb eigenlijk niks zelf gedaan. Ik denk dat ik in totaal wel 50k kwijt ben (inclusief bedrag dat ik tekort kwam voor hypotheek, kosten voor notaris, keuken, badkamer/toilet, enzovoorts).

1 like

Waauw. Das wel snel!
Want ons dak zit er al wel op, maar ze houden nog steeds vol dat het Q2 2021 wordt haha!

wij hebben vorige keer (& doen nu weer):
Plafond
Muren
Vloer beneden
Keuken
En tijdens muren & vloer doen we badkamer
Tijdens keuken (doet m’n pa) leggen we boven vloer op 1e en daarna doen we de zolder (moet nog een kamer extra gemaakt worden)

1 like

Ik zou geen houten/laminaat/andere vloer die door vocht beschadigd kan worden leggen als je stuc droogt. Stucwerk is echt heel vochtig (vandaar ook die droogtijd) en je wint er niet extreem veel tijd mee.

1 like

En wellicht sowieso overleggen ook, of het niet slim is om je huis even op te stoken. Dat hangt wel af wanneer het opgeleverd wordt en wat voor weer het is.
Maar als je winteroplevering hebt, is het advies wel eens om een week lang even VOL te stoken, dan trekt het vocht er wat beter uit…
Als je na de bouwvak oplevering hebt, en het is de hele zomer al 39C… is het niet zo zinnig haha

1 like

Het bod dat wij vorige week hebben gedaan is geaccepteerd! Ik wil nog niet te vroeg juichen, want nu moeten we natuurlijk nog financiering regelen en het hele administratieve proces door. Nu ben ik nog te bang dat er ergens iets mis gaat. Maar ik ben hier al zo blij mee!

9 likes

Omg hoe je het typt zit die vent al in m’n irritatie. Wat een Jan de Behanger.

Ik moet nog max ƩƩn week wachten op een akkoord van werk en kan dan 280 neertellen denk ik. Laat de onderhandelingen maar beginnen

Kijk uit met plinten, radiatorleidingen en of je huis scheef is

Ik wilde je even een PB sturen, maar dat kan niet :stuck_out_tongue_winking_eye: Mijn huis is deze week opgeleverd, heb wel wat tips al maar ivm herkenbaarheid zet ik het liever niet zo neer.

Jawel, op je eigen avatar klikken rechtsbovenin, naar het envelopje gaan en dan de naam intypen bij nieuw bericht.

1 like

Had even een vraagje wat hebben jullie ongeveer gespaard met een nieuwbouw woning? Ik wil graag met mijn partner een huis kopen, die zou dan over 2 jaar ongeveer klaar zijn maar waar moet je ongeveer aan denken? Het is nieuwbouw van ongeveer 3,5/4 ton

Ik ben echt totaal onbekend op dit vlak dus wellicht is dit een hele domme vraag

Ik had 30k gespaard voor m’n nieuwbouwappartement, maar uiteindelijk bijna 50k nodig gehad. Hierbij zat ook het geld van de notaris, hypotheek en een tekort wat ik had bij de hypotheek (ongeveer 15-20k denk ik).
Edit: het appartement kost 2ton

1 like

Hangt ervan af hoeveel je aan meerwerk laat uitvoeren. Als je mensen kent die handig zijn kunnen ze je misschien helpen en kan het goedkoper (bijvoorbeeld een dakraam Of betegelen of behangen). Uitbouw zou ik direct laten uitvoeren als je dat van plan bent (wij betaalden ruim 25k. Onze buren hebben later het huis gekocht en konden niet meer voor die optie kiezen. Een aannemer gevonden die het wil doen maar dat gaat ze nu ruim 57k kosten).

Wij hebben uiteindelijk nog 40k aan meerwerk meegefinancierd in het bouwdepot. Daarnaast sparen wij ook nog 60k voor inrichting (alles nieuw) en dingen die we niet wilden meefinancieren in het bouwdepot. We zijn bijna 2 jaar aan het sparen (kan ook omdat we nog thuiswonen)

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Denk er goed over na wat je wil. En tip: maak een begroting wat je denkt kwijt te raken en begin direct met sparen. Houd alles goed bij.

Iemand hier toevallig een idee?
Wat is een beetje de maximale korting die je regulier bij bouwmarkten enz gaat krijgen op laminaat?
Zoals nu heeft K ar wei het voor 25% korting: is dat een beetje de Max?

Ligt aan welk laminaat, standaard is 30% max maar voor sommige soorten 50.
Als je tijd hebt, zou ik gewoon even de folders een paar weken in de gaten houden.

1 like

wij hebbben ook veel meelaten financieren zoals muren, vloeren, keuken, badkamer tuin. Daarnaast nog meerwerk van ruim 45k. Gelukkig hebben we ongeveer 40 a 50k overwaarde dus dat kunnen daarnaast nog uitgeven, als het echt moet.

We nemen nu de huidige inboedel mee en gaan dan langzaamaan nieuwe meubels kopen.

60k voor inrichting? Bedoel je dan meubels, elektronica en dergelijke of ook keuken, badkamer,…?
Wij zijn aan het verbouwen en er zit al heel wat van ons eigen geld in maar moeten ook nog alles kopen van meubels en elektronica, borden, bestek,… maar 60k gaan we niet meer overhebben vrees ik :grimacing:

We hebben niets aan meubels die we meenemen. Dus de totale inrichting, maar ook een deel van de badkamer, elektra, vloer, raambekleding (Dat laatste is echt heel duur hebben we gemerkt, vooral ook omdat wij horren nodig hebben). De waterontharder, het vergroten van de badkamer en het dakraam zitten bijvoorbeeld ook niet in het bouwdepot.

1 like

Wij hebben bij ons nieuwbouw appartement van 4,55 25k mee gefinancieerd en zijn nu hard aan het sparen. Streef is 37k.
Bij ons huis zit nog geen keuken en badkamer is erg basic dus die gaan we ook doen. We hebben ook voor een redelijk groot kookeiland gekozen dus ook wel relatief dure keuken.

Zijn hier meiden die een aankoopmakelaar hebben genomen? Ik en mijn vriend zoeken een huis in een stad in de randstad (niet amsterdam-gekte, maar wel veel overbieden). En we hebben nu best wel wat huizen bekeken en 2 keer gedacht dat we wel een bod zouden willen doen. Maar dan werden we eigenlijk afgeschrikt doordat er dan zo veel interesse was in het huis en door de procedure van inschrijven. Ook hebben we al een paar keer huizen op funda gezien die binnen 2 uur op ā€˜onder bod’ stonden (en we kijken echt 10 keer per dag) die er echt top uitzagen qua onze wensen maar die we dan toch hebben gemist. We weten gewoon niet goed of en tot hoe veel je zou moeten overbieden (het gaat niet zo zeer om wat onze max is qua hypotheek, want dat weten we wel hoeveel we maximaal kwijt willen zijn per maand), maar meer wat het huis waard is en of je dat er ooit nog voor gaat terugkrijgen. Ik vind het zo moeilijk allemaal, maar zou wel echt heel graag iets willen kopen.

Dus we dachten dat een aankoopmakelaar dan misschien een goed idee zou zijn, maar ik vind het zo moeilijk om in te schatten of dat nou echt meerwaarde heeft. Ken maar 1 verhaal van iemand en die was al een jaar aan het zoeken en had toen binnen 2 weken een huis, maar ja… Dat is maar 1 verhaal haha.

Nee, maar als ik er ƩƩn zou nemen, zou ik voor Libero gaan