Ja, dat kan best wel kloppen hoor!
Het assortiment vloeren vind ik, online, uitgebreider bij de G en K.
Maar als je iets zoekt, duurt het nooit lang voor het ergens in de aanbieding is
Ja precies, wij hebben nu ook een huismerk van een bouwmarkt, maar heb dus echt geen idee meer. Boven komen we toch niet zo heel veel, en investeer het dan liever in een mooie PVC vloer beneden!
Haha hier werd ook even spannend, ze hebben een poos geroepen dat ze voor de bouwvak (zomer) zouden opleveren, dan zou ik precies 38/39wkn zijn en in een huis zonder uberhaupt WC terecht komen, mĆ©t dreumes ook. Maar door de PFAS zijn ze bijna een half jaar later begonnen dan gepland, en dat komt nu stiekem wel beetje goed uitā¦
Ja misschien is het dan inderdaad verstandig om te doen! We zoeken niet in Utrecht nee, maar in een wat kleinere stad in Zuid-Holland!
Ik denk dat je de vraag āgaan we dit er nog voor krijgen als we het ooit verkopenā moet loslaten. Tenzij je het over 5 jaar wilt weer verkopen. Ik heb een halfjaar geleden ook een huis gekocht in een kleine stad in de Randstad en hebben wel overboden maar ook niet superveel en hadden toen geluk dat we het hoogste bod hadden! Tja en ons huis is 15 jaar geleden verkocht voor een ton minder dan wij ervoor hebben betaald. Gaan we dit er nog voor terugkrijgen? Niemand kan in de toekomst kijken en het belangrijkste is dat je een fijn huis hebt!
Ik heb mooie en goedkope vloer gekocht bij bauhaus (niet eens een aanbieding). Maar die zit wel maar op beperkte plekken in NLā¦
Ik heb nu max 20⬠M2 gerekend, incl ondervloer. Dus zegmaar 15⬠voor de planken zelf. En leggen kunnen we zelf wel.
@mikselke Ik ga ās effe googlāen of dat hier ergens zit. Hoewel we ook niet zo erg vinden om ver te rijgen :ā)
Wij hebben de aankoopmakelaar pas na de eerste bezichtiging in de arm genomen. We wisten zeker dat we het huis wilden en wat we ongeveer wilden bieden, alleen wilden we bij de onderhandeling iets sterker staan.
We hebben op iets van 5 huizen geboden zonder aankoopmakelaar en daarbij zijn we steeds flink overboden. Ik had ook het gevoel dat we toen niet erg serieus genomen werden.
Bij het laatste huis dus die aankoopmakelaar ons bod laten doen en 10 minuten na het indienen van het bod werden we al gebeld dat wij het zouden worden en dat de verkopers nog een paar details wilden afstemmen.
Achteraf bleek het ook dat onze aankoopmakelaar een paar maanden daarvoor een huis in dezelfde buurt had verkocht aan de verkopend makelaar en dat ze daarom nog een beetje een streepje voor hadden. Het heeft bij ons dus echt wel profijt gehad! Verder hadden we de afspraak no cure no pay, dus als we het huis niet kregen was het ook kosteloos geweest.
Ja die hebben een apart EXCEL vakje gekregen, want een RAMP was dat in het huidige huis⦠:ā)
Vriendinnetjes van me hebben allemaal in grote en iets kleinere steden in Zuid-Holland huizen gekocht mbv aankoopmakelaar. Waren hier heel tevreden over! Kan wel nagaan welke dit was (regio DH)
Thanks allemaal voor jullie reacties! Wel ook positieve ervaringen dus, misschien toch goed om ons daar maar in te gaan verdiepen!
@Ladyhawke en @mores Nee jullie hebben idd gelijk dat je nooit weet of je hetzelfde bedrag er weer voor gaat terugkrijgen en dat verwacht ik ook niet. Maar er wordt soms zo veel overboden dat ik het gewoon heel moeilijk vind om in te schatten wanneer je je gek laat maken en laat mee sleuren. En ik vind het wel echt ontzettend zonde om veel te veel te betalen voor een huis. Maar omdat ik de prijzen zelf niet kan inschatten en de prijzen van huizen in dezelfde straat soms echt 30.000 euro van elkaar verschillen zonder dat ik zie waar dat aan zou kunnen liggen (geen grote verschillen zichtbaar qua opbouw, modernisering etc.) heb ik soms het idee dat het echt een spel is van wat de gek er voor geeft haha. Maar dat is dus ook de reden dat we eerder geen bod hadden uitgebracht omdat we gewoon echt niet wisten wat we dan moesten bieden.
@George Wat fijn dat het uiteindelijk is gelukt met een aankoopmakelaar zeg! Je hoort dat inderdaad ook wel vaker dat er toch via via wel wat dingen worden geregeld⦠dan begin ik er toch wat meer vertrouwen in te krijgen haha.
@Neverfull Thanks voor je reactie! Ik zoek wel in een iets andere regio, maar heel erg bedankt voor je aanbod :D!
Plinten kun je heel makkelijk zelf maken, hebben wij ook gedaan en het scheelde zoveel geld. Je moet ze dan wel zelf schuren, grondlakken en aflakken maar we waren voor ā¬200 klaar ipv ā¬1000
Dit hebben we vorige keer idd gedaan. Maar we hebben toen geprobeerd ze te kitten, maar dat is echt niet mooi geworden⦠althans, vinden we. Bleven ook heel moeizaam āplakkenā aan de muurā¦
Hebben nu van die lage plinten, maar willen straks eigenlijk 10cm oid. En betwijfelen of dat met kit blijf zitten�
Je hebt er ook met een systeem wat je in de muur boort en de plint er dan opschuift. Werkt alleen niet bij scheve muren haha. Maar dan heb je iig geen gaten in de plint zelf. Plinten zijn gewoon schijtā¦
Plinten ook vast spijkeren aan de muur, afsmeren en glad schuren.
je moet bieden wat jij het waard vindt⦠vrienden van ons wilden in utrecht 40k overbieden, toen zei de makelaar van nee dat moet je niet doen, doe maar 15! en ze hadden het! In die zin heeft de makelaar ze 25k bespaard.
Wij waren ook langs een paar makelaars geweest en ohh het was allemaal zo moeilijk en oh we hadden zon klein budget en die makelaars allemaal zo lastig lastig ja kan wel een jaar duren overspannen markt blabla en eentje zei ook dat de huizen soms eerder op funda stonden dan bij de makelaar terechtkwamenā¦
toen zijn we gewoon zelf gaan zoeken en maand later een huis gekocht van een hele aardige oudere dame die niet om het geld verlegen zat die het aan ons wilde verkopen⦠dat voelde allemaal ZO goed en er was geen strijd en geen sprake van spelletjes etc.
Ik zou zelf niet in de race met bieden en makelaars willen zitten⦠en vind het ook geen fijne gedachte dat zij zo goed verdienen aan de verkoop van een huis en het een soort ons-kent-ons onderling is. Dat is ook niet echt eerlijk vind ik.
Ons huis was een stuk goedkoper, maar we hebben toentertijd eigenlijk alles gespaard wat we konden. Zomers vlak na de koop nog een keer op vakantie gegaan en daarna de hele bouwperiode zoveel als mogelijk opzij gezet/alleen zaken voor het huis gekocht. Uiteindelijk kwamen we ruimer uit, maar daar kan je dan wel leuke extraās van doen. Wat je nodig hebt is zo afhankelijk van wat je wil. Ik denk dat je het beste met de plattegrond, meerwerklijst en de staat van oplevering kan gaan zitten en op basis daarvan een lijst kan maken van zaken die je graag zou willen die alleen in de eerste periode kunnen hebben en een realistische prijsinschatting daarvan. Eventueel langs de woonboulevard om te kijken wat bepaalde zaken kosten. Dan weet je ongeveer waar je heen spaart.
@Cocomary denk ook trouwens na hoeveel je door externen wil laten doen en wat je zelf wil doen. Wij laten alles doen en bij ons vraagt iedereen gewoon de hoofdprijs. Nu kan de situatie natuurlijk veranderen over 2 jaar en per regio, maar toch. Houd hier rekening mee.
Mijne komt van v loer het zelf en was 9.95 pm2. Komt nog iets bij voor ondervloer. Geschikt voor intensief gebruik en met groef rondom (als dat zo heet). Erg tevreden over. En er is heel veel keuze.
Ligt er ook heel erg aan wat voor kit je pakt, pak je een polymax of een montagekit zal bij lange na niet zo goed blijven zitten als bij een high tack kit. Bij mijn broer alle plinten hiermee vast gezet en komen echt niet meer van zijn plek.
Daarnaast verkoop ik voor het plakken van plinten niks anders dan high tack kit en niemand is nog terug gekomen (werk in een doe het zelf zaak haha)
Hier ook heel goede ervaringen met high tack inderdaad! Maar plinten zijn alsnog klote. Zoveel geld en werk, en met scheve muren ziet het er alsnog matig uit. Plus dat wij nu eigenlijk alles nog moeten schilderen na verstek zagen, maar daar heb ik geen zin meer in