Huizentopic

Dit hebben we vorige keer idd gedaan. Maar we hebben toen geprobeerd ze te kitten, maar dat is echt niet mooi geworden… althans, vinden we. Bleven ook heel moeizaam “plakken” aan de muur…

Hebben nu van die lage plinten, maar willen straks eigenlijk 10cm oid. En betwijfelen of dat met kit blijf zitten…?

Je hebt er ook met een systeem wat je in de muur boort en de plint er dan opschuift. Werkt alleen niet bij scheve muren haha. Maar dan heb je iig geen gaten in de plint zelf. Plinten zijn gewoon schijt…

1 like

Plinten ook vast spijkeren aan de muur, afsmeren en glad schuren.

2 likes

je moet bieden wat jij het waard vindt… vrienden van ons wilden in utrecht 40k overbieden, toen zei de makelaar van nee dat moet je niet doen, doe maar 15! en ze hadden het! In die zin heeft de makelaar ze 25k bespaard.
Wij waren ook langs een paar makelaars geweest en ohh het was allemaal zo moeilijk en oh we hadden zon klein budget en die makelaars allemaal zo lastig lastig ja kan wel een jaar duren overspannen markt blabla en eentje zei ook dat de huizen soms eerder op funda stonden dan bij de makelaar terechtkwamen…
toen zijn we gewoon zelf gaan zoeken en maand later een huis gekocht van een hele aardige oudere dame die niet om het geld verlegen zat die het aan ons wilde verkopen… dat voelde allemaal ZO goed en er was geen strijd en geen sprake van spelletjes etc.
Ik zou zelf niet in de race met bieden en makelaars willen zitten… en vind het ook geen fijne gedachte dat zij zo goed verdienen aan de verkoop van een huis en het een soort ons-kent-ons onderling is. Dat is ook niet echt eerlijk vind ik.

3 likes

Ons huis was een stuk goedkoper, maar we hebben toentertijd eigenlijk alles gespaard wat we konden. Zomers vlak na de koop nog een keer op vakantie gegaan en daarna de hele bouwperiode zoveel als mogelijk opzij gezet/alleen zaken voor het huis gekocht. Uiteindelijk kwamen we ruimer uit, maar daar kan je dan wel leuke extra’s van doen. Wat je nodig hebt is zo afhankelijk van wat je wil. Ik denk dat je het beste met de plattegrond, meerwerklijst en de staat van oplevering kan gaan zitten en op basis daarvan een lijst kan maken van zaken die je graag zou willen die alleen in de eerste periode kunnen hebben en een realistische prijsinschatting daarvan. Eventueel langs de woonboulevard om te kijken wat bepaalde zaken kosten. Dan weet je ongeveer waar je heen spaart.

@Cocomary denk ook trouwens na hoeveel je door externen wil laten doen en wat je zelf wil doen. Wij laten alles doen en bij ons vraagt iedereen gewoon de hoofdprijs. Nu kan de situatie natuurlijk veranderen over 2 jaar en per regio, maar toch. Houd hier rekening mee.

Mijne komt van v loer het zelf en was 9.95 pm2. Komt nog iets bij voor ondervloer. Geschikt voor intensief gebruik en met groef rondom (als dat zo heet). Erg tevreden over. En er is heel veel keuze.

1 like

Ligt er ook heel erg aan wat voor kit je pakt, pak je een polymax of een montagekit zal bij lange na niet zo goed blijven zitten als bij een high tack kit. Bij mijn broer alle plinten hiermee vast gezet en komen echt niet meer van zijn plek.
Daarnaast verkoop ik voor het plakken van plinten niks anders dan high tack kit en niemand is nog terug gekomen :joy: (werk in een doe het zelf zaak haha)

2 likes

Hier ook heel goede ervaringen met high tack inderdaad! Maar plinten zijn alsnog klote. Zoveel geld en werk, en met scheve muren ziet het er alsnog matig uit. Plus dat wij nu eigenlijk alles nog moeten schilderen na verstek zagen, maar daar heb ik geen zin meer in :sweat_smile:

1 like

Wajo. Volgens dit schema dit ik op een 4 persoonsverbruik terwijl ik in mijn eentje in een appartement zit. Ik gebruik echt niet veel elektrische apparaten…

Hebben mensen wel eens gehad dat er een ‘lek’ is ofzo? Dat je denkt dat een lamp/stopcontact uit staat maar dat er continue stroom verloren gaat. Ik heb 1 stopcontact die zoemt en de dimmer werkt ook niet goed meer, knippert vaak terwijl er volgens mij gewoon een dim-lamp in zit.

Heb je toevallig een oudere vriezer? Die dingen verbruiken heel veel energie namelijk.

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we in week 30 (week van 20 juli) de sleutel al krijgen! De uiterlijke datum was 1 september dus wij gingen uit van midden/eind augustus ivm Corona, de verkopers zijn namelijk afhankelijk van de oplevering van hun nieuwbouwhuis. Dit is dus wel ineens een stuk sneller haha, wel heel blij mee maar het is even schakelen!

1 like

Wow! Al deze bedragen zijn echt een stuk hoger dan wat wij voor ons meerwerk hebben betaald. Misschien dat het dus verschilt per regio/aannemer ook?

1 like

Is bijna op de € wat wij ook hebben betaald :crazy_face::see_no_evil:

Regio flevoland

1 like

Wow komt bij ons ook heel erg overeen.

1 like

Jongens zo goed is m’n topo niet :joy::joy:

Edit: nee
Edit edit: wel aangrenzend maar geen stad

HahaH, zou ook wel te toevallig zijn

Haha, dat is wel bijzonder! Ik zie dat @Victoria ook in een goedkope regio woont, dus misschien verschillend per aannemer. Onze buitenkraan is bv. maar 275 en onze schuifpui 1250. Ter voorbeeld. Apart!

1 like

Wow €1250 schuifpui?? Bij ons €2250 :joy:

3 likes

@Nebula Haha ja, maar ook wel meer prijzen die enorm verschillen met bovengenoemde prijzen. Wij hebben bijv. ook een uitbouw van 2,5m… die was “maar” 14k.

@Victoria VON was €230.000

Maar je hebt schuifpui:
image
Of schuifpui:

Indicaties zijn altijd fijn, maar ‘badkamer’ of ‘schuifpui’ zegt zo weinig als je niks weet over oppervlaktes en afwerkingsniveau etc.

25 likes