Huizentopic

Maar een uitbouw is natuurlijk ook afhankelijk van hoe breed je huis is toch?
Wij hebben 1.2 meter lang, maar wel over ruim 7m breed. Dus dat kan je dan weeer niet vergelijken denk ik met 1,2 over 4.5m. Toch :face_with_monocle:

En onze buren hebben een schuifpui van 4m breed geloof ik, die is natuurlijk een klap duurder dan 1 van 2m breed :crazy_face:

Edit, lol @Merel, zelfde gedachte

1 like

Dat is natuurlijk ook zo, maar ons huis is ook 6m breed. Dus helemaal niet smal. Maar we wonen niet in een grote stad (wel vlakbij). Misschien dat dat ook uitmaakt.

En we hebben zo’n eerste, haha. Niet zo’n mega ding als @Merel laat zien :grin:

1 like

Wat zetten ze standaard als je geen meerwerk voor een schuifpui wilt?

Nee niet eens… Keuken met apparatuur is 10 jaar oud ongeveer. Dat is volgens mij niet oud. Maar ik ga denk ik eens alles uit de stopcontacten halen en dan de meter bijhouden. Als die dan oploopt dan zou er iets aan de hand moeten zijn.

1 like

Bij ons een raam & deur en een raampartij.
Wij hebben dat laten vervangen door 1x open slaande deuren en 1 raampartij Gehouden

1 like

Dat is voor een vriezer wel oud! Die van ons is 7 jaar oud en vreet ook stroom, dus die gaan we binnenkort vervangen. Zou heel goed (een van) de energieslurper(s) kunnen zijn

1 like

Hier inderdaad met heftige kit alle plinten (ook hoge, denk ook10cm?) geplakt. Blijft allemaal zitten, zelfs op de meest kromme muren. Soms wel wat langer een lijmtang erop gehad, maar mijn vader ligt nog altijd in een deuk als ie op die kromme muur nog steeds de plint ziet zitten met ā€˜alleen’ kit.

1 like

Het is een koelkast (ik heb geen vriezer haha, mis ik al sinds ik hier woon maar nooit iets aan gedaan, je leert er mee leven :joy: ) maar dat vreet dan ook net zo goed stroom? Of een vriezer meer?

Ik wil wel binnen nu en 1-2 jaar een nieuwe keuken van alle gemakken voorzien en dan gaat er sowieso wel een full size koelkast en vriezer komen. En het liefst zo energiezuinig als mogelijk.

1 like

Ik weet niet hoe oud hij precies is, maar als je koelkast zo’n 7-8 jaar oud is dan verbruikt hij inderdaad veel energie. Minder dan een vriezer (voor zover ik weet), maar het is wel zonde geld. Mij gaven ze de tip om voor zover het kan, alle stekkers van apparaten er uit te trekken zodra je van huis weggaat. Dat scheelt zo 30 euro per maand op de energierekening. Moet je net zin in hebben of aan denken, ik ben daar zelf ook laks in. En met een vriezer of koelkast lijkt me dat ook niet heel handig. Maar het schijnt wel echt te schelen.

1 like

Welke elektrische apparaten heb je allemaal behalve koelkast en opladers van telefoon/laptop? Ik heb een aantal maanden geleden alles uit gezocht in mijn studentenhuis, omdat het verbruik opeens veel hoger was. De nieuwe huisgenoot bleek een elektrisch kacheltje te hebben (voor minder dan 10 vierkante meter en verder wel gewone verwarning) en dat verdubbelde ons verbruik ongeveer (maar hij heeft nooit toegegeven dat ding te hebben, maar verbruik ging opeens omlaag), soms zijn het ook apparaten waar je niet aan denkt. Of bijvoorbeeld LED lampen, wij hadden in de keuken en woonkamer gloeilampen hangen. Als je een smart meter hebt kijk dan of het verbruik constant hoog is of juist dat er gekke pieken zijn.

1 like

Zijn er mensen die zelf een huis in de omgeving van Schiphol hebben gekocht, of mensen kennen die er wonen? Ik kom steeds huizen tegen die helemaal niet ver van de landingsbanen liggen (Aalsmeer, Badhoevedorp etc.), maar ik weet niet goed hoe ik er achter kom of ik daar last van ga hebben. Ik heb altijd wel vliegtuigen gehoord op de plekken waar ik tot nu heb gewoond, maar nooit zo dicht op de banen. Rondje Google word ik ook niet veel wijzer van.

1 like

Mijn vaste nieuwe contract is mondeling akkoord! Dus zodra ik de papieren versie heb, kunnen we naar de hypotheekverstrekker.

Moet ik voor of na onze gang naar de hypotheekverstrekker mijn studieschuld grotendeels aflossen en een samenlevingscontract laten opstellen? Like gaan zij advies geven wanneer ik dat moet doen of is het handig om dat ervoor al geregeld te hebben? Het spaargeld heb ik liggen en naar de notaris kunnen we natuurlijk zelf.

Ik heb bij een huis gekeken on zwanenburg. Ik ben er eerst langs gereden toen precies die baan gebruikt werd en door op al meteen het huis afgekeurd. Want ik vind het te veel herrie.
In de zone waar extra geluidsdemping is zijn er sus boxen geĆÆnstalleerd in de woningen. dat is voor ventilatie zonder dat je het raam open zet. Maar vond die dingen herrie maken.

Dus vooral op geluid het huis afgekeurd. Woon nu verder weg van Schiphol. Ik zie wel de vliegtuigen landen, maar ik hoor ze niet.

1 like

M’n vriend wil zelf ik wil met een adviseur. We gaan iig nog wel ƩƩn keer advies inwinnen, maar weten al welke verstrekker we willen

Spannend! Bij ons ging het ook zo inderdaad, maar het was het meer dan waard! Gewoon goed kijken en ook foto’s maken, dan kun je ā€˜s avonds nog even alles nalopen!

1 like

Mijn tante woont vlakbij Leimuiden en heeft wel veel overlast. Als ze de was buiten hangt en de waslijnen afdoet met een doekje, is dat doekje gewoon zwart. Nu er minder vliegtuigen zijn merkt ze pas echt het verschil omdat ze er al zolang woont. Mijn ouders wonen bij Leiden en daar hoor je wel vliegtuigen maar verder niet onwijs last ofzo.

1 like

Behoorlijk! We hebben 26 duizend euro overboden, maar dat is in onze buurt helaas echt nodig. We wonen er nu net een paar weken en het is het geld meer dan waard :smile:

1 like

Dat is ook echt insane, als je daar over nadenkt :exploding_head:

Heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan iets wat ik zo kort heb gezien.

1 like

Thanks meiden! Fijn om even de ervaring van anderen te horen, denk dat ik toch even verder kijk haha, binnen ben ik dus wel wat aan geluid gewend, maar wil juist een tuin dit keer waar ik volop in kan relaxen en zo te horen zou dat niet echt lukken.

Like voor de herkenning, in je eentje zijn de mogelijkheden helaas echt veel beperkter…

3 likes