Huizentopic

KPN hebben wij nu ook, maar we gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning en KPN heeft daar alleen een mega trage verbinding. We moeten dus soort van ‘verplicht’ overstappen op Ziggo.

@MeLama dan heb je helaas altijd een vertraging in je tv zitten en terugkijken/opnemen enz kan niet. Online staat ook dat je via de Ziggo App kan kijken, mocht je een smart tv hebben, maar dat werkt dus ook met een vertraging. Helaas ook niet ideaal.

Het is echt teleurstellend wanneer een leuk huis aan mijn neus voorbij gaat. Ik heb inmiddels al een stuk of 10 huizen/appartementen in gedachten ingericht, maar ik heb nog geen geluk gehad. Ik wil heel graag in de zomer verhuizen, maar ik ben nog niet bereid om mijn locatie voor 100% op te geven. Als ik dat doe, dan moet het wel echt prachtig zijn en tot nu toe was 1 huis dat.

1 like

Mijn vriend en ik hebben vrijdag eerste gesprek met de onafhankelijke hypotheekadviseur gehad, en was heel veel gunstiger dan we hadden gedacht! :clap:t3: Dus zijn nu helemaal enthousiast van de mogelijkheden haha. Vandaag direct verschillende buurten doorgereden en huizen van buiten bekeken. Vanaf nu veel gerichter en serieuzer op zoek :partying_face:

7 likes

Ik stuur je een pb!

Na op 10+ huizen gereageerd te hebben, mag ik een appartement (huur) bezichtigen! Zo blij. Het is wel een klein beetje boven mijn budget en niet de locatie die ik wil, maar het ziet er mooi uit. Het is van een woningcorporatie, dus ook nog eens relatief goedkoop voor de vrije sector hier :grinning:

5 likes

Ik wil (moet nog) een inboedelverzekering afsluiten maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Of is alles wel prima? Via zo’n vergelijksite kom ik op allianz

Wanneer zouden jullie de makelaar bellen om te vragen of er al iets bekend is van de kopers?
Ze hebben nog 1.5wk voor de financiering maar hebben niks meer gehoord…

Bellen kan geen kwaad toch? Zou ik gewoon doen

1 like

Wij hadden het inderdaad via Independer (vergelijkingssite) gedaan, daar staan ook recensies bij dus ik vond dat wel een duidelijke site!

@Fishing Je kan altijd even polsen, wij hadden 6 weken om de financiering rond te krijgen en het heeft ook zo goed als 6 weken geduurd, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken! Er ging gewoon tijd overheen met dingen aanvragen, bepaalde papieren aanleveren e.d.

1 like

Wij zijn nu zelf bezig met het rond krijgen van de financiering, maar door corona duurt het ook gewoon allemaal langer. Makelaar gaf al aan dat hij eigenlijk voor iedereen in deze periode uitstel moet vragen na die zes weken. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn! Maar bellen kan idd geen kwaad. Ik twijfel ook een beetje wanneer en of we moeten laten weten hoe ver we al zijn aan de makelaar/verkopers.

Wij dachten bij ons dat de financiering best makkelijk zou worden, omdat we onder budget kopen. Maar omdat mijn ik voor baan dus nog een opleiding ernaast volgt blijkt dat ineens niet te tellen, echt super kut. Hypotheekadviseur wilde de opdracht wel aannemen en zag wel mogelijkheden, maar ik ga echt huilen als het niet doorgaat hierdoor. Vind het zo oneerlijk, met tijdelijke contracten en ZZP kan allemaal wel. Maar een opleidingscontract voor 6 jaar + intentieverklaring voor vast contract + vriend met vast contract is een te groot risico ineens.

& @George @mercurysummer

Thanks! Ik ga even bellen morgen… hoop voor alle partijen dat ze niet tegen moeilijkheden aanlopen haha. Want dat zou voor ons anders ook betekenen weer terug de verkoop in :crazy_face::see_no_evil:

1 like

Dat mag nou eenmaal niet, een opleidingscontract. Daar zit namelijk een voorwaarde in in de vorm van die opleiding. Dus leuk dat er intentie is, maar het is ook van die opleiding afhankelijk. Wij mochten zelfs geen BBL trajecten in de zorg waarbij iemand over 8 weken klaar zou zijn meetellen. Pas als de opleiding geen voorwaarde meer is. 6 jaar is overigens wel lang, of is het een duaal traject?

Ja dat begrijp ik inderdaad, maar vind het zo gek dat er situaties zijn die nog een stuk onzekerder zijn en dat dat allemaal geen probleem is. Hoor het van alle artsen in opleiding in mijn ziekenhuis, dat ze dus geen hypotheek krijgen. En dan mijn oom die werkloos is, of iemand met een eenjarig contract/ ZZP wel. Nu wordt geprobeerd om onze hypotheek te regelen op basis van mijn freelance inkomen van de afgelopen jaren, is naar mijn idee veel minder stabiel, maar oké. Mijn opleiding duurt 4 jaar ongeveer, contract voor 6 jaar is eventuele uitloop + concurrentiebeding.

Banken zijn nu wel wat voorzichtiger hoor! Geven niet meer zo snel een hypotheek als eerst. Heb gehoord dat een hypotheek nu ook zeeer moeilijk te krijgen is als je in de horeca werkt. Ze verwachten dat daar nog heel veel banen gaan verdwijnen.

1 like

Toen ik nog werkte als hypotheekadviseur kon ik prima financieringen regelen voor promovendi/aio’s (destijds vooral bij ABN, zijn nu volgens mij meer mogelijkheden).

Edit: ABN heeft ook een specifiek doelgroepenbeleid (oa voor aio’s maar voorheen ook voor bijv. piloten met nog een hoge studieschuld).

1 like

Op een WW uitkering krijg je geen hypotheek, eventueel een arbeidsongeschiktheidsuitkering wel.

Tijdelijke contracten met intentie zonder verdere voorwaarden worden geaccepteerd en dat zijn de regels nu eenmaal. Er wordt bij contracten zonder intentie ook naar de afgelopen 3 kaar gekeken of naar een overzicht van het UWV van X aantal jaar voor aanvraag. Als arts in opleiding ben je toch ook allerminst verzekerd van een baan in dat ziekenhuis? Ik ken mensen uiteindelijk heel ergens anders heen moesten na hun opleiding om dat daar geen contract uitkwam.

1 like

Bij ons zei de makelaar tegen ons geef een week van te voren een seintje als het mogelijk uit gaat lopen. Wij hadden uiteindelijk in 2 weken rond dus was niet nodig. Maar een week van te voren kan je wel verwachten dat ze iets kunnen zeggen of hoe ver ze al zijn en of er mogelijk uitloop aankomt.

Ja ik weet ook eigenlijk niet: zijn we dan verplicht ze nog 8wkn te geven? Of hoe werkt zo iets? Ik zou eigenlijk dan een soort update ofzo willen zien? Dat het “bijna rond is”? Want anders zijn we zo weer 8wkn verder :sweat_smile:

Ze vragen dan om uitstel geloof ik dus je zou ook nee mogen zeggen, ze moeten wel laten zien met waarom het langer moet duren geloof ik. Dacht dat het dan met twee weken wordt verlengt niet gelijk weer 6 ofzo, het houdt ook op na een tijdje natuurlijk

1 like

Je mag nee zeggen, maar het risico is dat alles dus opnieuw in de verkoop moet, bieden en dan weer een financieringsperiode. Vaak is verlengen maar met 1 of 2 weken max.

1 like