Vind die CV ketel ook raar hoor. Roerend wilt normaliter zeggen: makkelijk mee te nemen en tast bruikbaarheid van woning niet aan. Nou CV valt daar niet onder, dan had je er vorig jaar maar een huur of iets in moeten laten zetten. Ook helemaal geen garantie dat die CV in het nieuwe huis van mensen past en geen idee wat de markt voor tweedehands CV’s is. Heb dit nog nooooit gezien
@Noomie haha wauw wat karig! Dat toch niks in vergelijking tot wat het huis weer opbrengt? Ben benieuwd wat het verhaal is hierachter, dus als je daar achter komt bij de bezichtiging…
Kun je ook zeggen “het huis is goed geisoleerd, neem je dat over voor een paar mille? ja anders halen we de totale isolatie weer los uit het huis en dan neem ik al mijn glaswol lekker mee”
ofzoiets. Zo vind ik het echt.
Ja het kán wel, maar ik ben trotser en luier dan ik krenterig ben, ik zou m’n ketel echt laten zitten hoor.
Ja zo vind ik het ook precies, slaat nergens op…
Huis is ook echt minder waard zonder CV hoor, idioten. Mogen ze het ook in de vraagprijs doorrekenen, zou de makelaar er wel naar vragen waar dit op slaat @Noomie
Hoeveel minder waard denk je? Misschien is dit juist een geweldig plan: huis zonder warm water kopen voor een prikkie, zelf gloednieuwe ketel installeren. Of is de waardevermeerdering met ketel wel minder dan de prijs van dat ding?
(grapje) (maar serieus benieuwd)
Heb 2 jaar terug een taxatie gezien waarbij de waarde met oude onbruikbare ketel van 25 jaar oud exact in waarde zou stijgen met 2500 na plaatsing nieuwe ketel van die prijs. Al is t maar door energiezuinigheid in zo’n geval. Maar zonder ketel kun je toch niiiiiiks met een huis: geen warm water in meeste gevallen?! Debiel
Maar een cv ketel zit toch nagelvast?
De verkopers van dat huis proberen duidelijk gewoon wat extra te cashen. Ben eigenlijk benieuwd wat ze doen als je de ketel niet overkoopt. Het verwijderen, meenemen en verkopen kost zoveel moeite dat ik me afvraag of je jezelf als verkoper niet in de vingers snijdt
Wij zitten inmiddels in het stadium dat we de keuken daadwerkelijk gaan aanschaffen. Merk echt dat het me tegenvalt. We hadden 8000 euro begroot voor een relatief kleine keuken (4onderkastjes, twee plafondhoge kasten) met simpele (maar wel goede) apparatuur. Tikken op offertes bijna overal de 10.000 euro aan (waarbij die laatste 2000 altijd naar de montage en bezorgkosten gaat, ergens begrijpelijk, maar 1/5 van je aankoopbedrag voor montage voelt toch erg “loos”). Best een domper.
Misschien kun je de apparatuur ergens goedkoper kopen (Keuke.nlo.ods schijnt bijvoorbeeld voordelig te zijn), of je zet de keuken zelf in elkaar en laat hem goedkoper via werkspot installeren?
Ik vind het overigens wel meevallen qua prijs (hangt er ook wel van af wat voor apparatuur je allemaal neemt), maar heb je ook al bij IKEA en kvik gekeken? Misschien scheelt dat nog wat.
Bij KVIK (die dus relatief goedkoop schijnen te zijn) kost de keuken 10.700 euro. De duurheid zit hem ook niet in apparatuur (2500 voor 5 siemens apparaten), zit vooral in de kasten (3700 voor die zes kasten) en montage (2375 incl. bezorging). Opzich is het niet extreem duur, maar we zijn er wel met kinderlijke naïviteit ingestapt waardoor het nu een beetje tegenvalt. Ik had niet verwacht daar zoveel aan kwijt te zijn. Vooral omdat we ook echt “verliefd” zijn op een bepaalde keuken. Stomste vind ik vooral dat kleine dingen zoals de plint zo extreem veel kosten (600 euro)
Montage laten doen door een particulier is eventueel nog wel een optie. Ik ben alleen bang dat je dan gezeik krijgt als er op lange termijn iets stuk gaat.
Jammer! Kasten kosten bij IKEA overigens de helft van wat ze bij kvik kosten (iig, 2 jaar geleden), maar die hebben natuurlijk ook weer minder keus. Ben nu wel heel benieuwd naar wat voor soort keuken je wil! En een plint van €600, ja ik snap dat je dat duur vindt, dat IS ook gewoon megaduur?! Is het een speciale ofzo?
Nee gewoon zo’n simpele plint die de pootjes verbergt. Zo zitten er wel meer dingetjes in de factuur waarvan ik denk: is dat niet overdreven.
Het is de prato van kvik in het wit. Hele strakke keuken waarbij de kastjes een zwarte rand hebben. Ikea, met een composiet aanrechtblad van een andere leverancier en siemens apparatuur, is ons back-up plan (scheelt 3700 euro), maar dat vinden we wel een stuk minder mooi. Dus we zijn nu aan het overwegen het maar gewoon te doen.
Oké, raar… Maar wat een mooie keuken!! Dat dunne aanrechtblad <3
Pfff, ik dacht dat het wel mee viel met de hoeveelheid zooi die ik heb verzameld door de afgelopen jaren heen, maar zodra je alles gaat inpakken om te verhuizen valt dat toch vies tegen!!
Toch nog een verassende wending. Ik had vanochtend gevraagd of ze twee apparaten wilden vervangen voor goedkopere opties. Worden we net gebeld: er is een rekenfout gemaakt (de plint kost ipv 500, maar 80. Het werkblad is 250 euro goedkoper en meer van dat). Kortom de nieuwe prijs is 8600 euro! Raar, maar wel erg blij want nu zijn we eruit!
@Pusheen ik vind dit ook steeds weer tegenvallen! Veel succes met verhuizen verder.
Dankjewel! En geniet van je nieuwe keuken ️:slight_smile:️
Deze keuze is zo lastig. Ik durfde eigenlijk niet eerst te kopen, maar mijn man wilde niet 2x in redelijk korte tijd verhuizen met een kleine. Uiteindelijk de stap genomen om toch eerst te kopen en daar dan niet binnen 3 maanden in te gaan, maar 5 maanden. Zo gaven we onszelf iets meer de tijd om het appartement te verkopen. We ware wel redelijk zeker dat we deze kwijt zouden raken met de huidige woningmarkt. Uiteindelijk was het al weg bij de eerste kijker. Sowieso goed kijken naar hoe lang je de dubbele lasten kan dragen. Succes.
Wat veel moeite een hele woning verven .
Maar een nieuw huis moet eerst een zooi worden voordat het beter word. Ben blij als ik maandag een vloer gelegd word. Dan wordt het veel meer af en kan ik eindelijk meubels in elkaar zetten.
Iemand nog goede tips voor het vinden van een studio/appartementje onder de huursubsidiegrens in een middelgrote stad? Ik ben nog student en een beetje ten einde raad…