Huizentopic

Ik hoor van veel mensen dat t echt wel loont. Vriend van ons had 50 punten wat aangepast moest worden.
Beetje jammer dat we met dezelfde bouwer in zee gaan :expressionless:

1 like

Wij hebben het w gedaan bij huis 1 maar doen het nu niet. We hadden toen ook m’n vader mee (en die heeft vrij veel ervaring met (casco) nieuwbouw kopen). Die was nog veel meer een mierenneuker als die VEH man haha. Dus we laten het m’n pa doen dit keer.

Maar als je niet een kritisch persoon met nieuwbouw ervaring heb, zou ik het zeker doen! Je kan er iig geen buil mee vallen (kost niet veel toch?)

2 likes

Vraagje: wij hebben een huis gekocht, gewoon een tussenwoning (nou ja, gewoon… Het is wel ons huis!) Met aan weerszijden buren.

Nu heeft een van de buren in de afgelopen tijd iets gesnoeid in onze (toekomstige) tuin. Zonder overleg met de huidige bewoners. Daarbij is de schutting instabiel geworden en hebben ze er een paal schuin tegenaan gezet.

Kan ik hier iets mee, we krijgen bijna de sleutel. Maar ik heb een huis gekocht waarbij de schutting zonder steunpaal gewoon omhoog stond en nu is daar een plant weg en staat er ineens een schuine paal om die schutting tegen te houden.

Mijn zus heeft precies dit gedaan, trap was 2500 en badkamer 22500 ivm leidingen die ze verleggen ed gaat om een kleine badkamer met enkel douche, toilet en meubel.

1 like

Ik heb afgelopen week mijn eerste oriënterend hypotheekgesprek gehad. Zo excited om nu gericht te kunnen gaan bezichtigen

2 likes

Je tweede alinea is hoe m’n man er in staat. Bij mij zijn het misschien ook wel hormonen die spreken :zipper_mouth_face: :see_no_evil:

De verkopers hebben het ons zelf laten weten!
Ik ga het laten rusten, er zijn inderdaad belangrijkere dingen om je druk over te maken.

Ben van de week wel lid geworden van VEH. Zag het in de ING rentepunten winkel staan. Mini bespaartip als je bij de ING zit. Dan is je abonnement voor de helft van de prijs hahaha
€15,00 :rofl:

1 like

Dit zou zo over het huis van onze buren kunnen gaan. Prima huis met veel ruimte op een goede locatie in een gewilde stad (wel een lelijke badkamer en keuken) maar het staat al ruim 6 weken te koop. Blijkbaar hebben onze buren geen haast bij het verkopen want het stond voordat het te koop ging ook al 6 maanden leeg. Ik denk dat ze gewoon afwachten totdat er iemand voorbij komt die er wel zoveel geld voor over heeft.

1 like

Ik heb afgelopen week 2 huurappartementen mogen bezichtigen en ik moet uiterlijk morgen aangeven of ik een optie wil ja of nee. Bij de ene ben ik verliefd op de keuken en bij de ander op de grotere ruimte met mogelijkheid tot inloopkast. Het is alleen beide niet op mijn favoriete locatie. Ik kan hier echt tot in den treure over twijfelen :joy:

Wij twijfelen of we een aankoop makelaar in de hand willen nemen, met name omdat de huizenmarkt gekte is hier (Utrecht en omstreken). Denk dat het heel voordelig is om huizen te zien voordat ze op funda komen ed. Maar hoe kies je een makelaar? Gewoon random? Of is t juist zinnig om een grote keten, of juist een kleinere makelaar te nemen? Zie door de bomen het bos niet meer

Ik zou in je omgeving rondvragen naar ervaringen met makelaars. Dat vind ik zelf toch altijd de meest bruikbare ervaringen/meningen.

Check de reviews op Google. Wij hebben ons nieuwbouw huis gekocht van een makelaar die meermaals failliet is geweest en niet de beste reviews heeft. Maarja, we willen het huis :joy:

Ik had hier een tijdje geleden ook over gepost en ben echt heel blij dat we nu een aankoopmakelaar hebben. Nog niet met succes, maar dat komt vooral doordat er vrijwel niets op de huizenmarkt komt in onze stad. Maar we voelen ons nu zo veel zekerder en ze geeft erg goed advies.

Wij hebben via via gevraagd en daarna nog wat prijzen vergeleken. Waar je naar zou kunnen kijken of je er een kan vinden die alleen aankoop doet, wat er bij de prijs in zit (afspraken inplannen, hoeveel bezichtigingen, wat ze allemaal voor informatie opvraagt, procedure als je een bod doet, procedure als je bod is geaccepteerd etc.), hoeveel maanden de opdracht max duurt) en of je een vaste prijs wilt betalen of een percentage van de het aankoopbedrag.

Oh en wat ook goed is om te vragen of ze al opdrachten heeft uitstaan van mensen die naar hetzelfde opzoek zijn als jullie/in de dezelfde prijsklasse bijvoorbeeld. Dat zou ze zelf natuurlijk moeten aangeven, maar ik heb daar wel eens over gehoord dat ze dat verzwijgen en ze dan 3 opdrachten aannemen van stellen die tot max. 400.000 zoeken in de categorie jaren 30 huis haha. En dan gaat het natuurlijk allemaal wel langer duren haha.

1 like

Ik heb uiteindelijk een optieaanvraag gedaan voor het appartement met de mooie keuken. Ik had hier een beter gevoel bij en daarom die andere laten gaan. De persoon die de bezichtiging deed kon namelijk niet al mijn vragen beantwoorden en op de foto’s zag het er mooier uit dan in werkelijkheid (veel beschadigingen op de muren).

1 like

Joe! Even vloervraagje…

We zijn verliefd geworden op een pvc vloer van eigen merk van woninginrichting-aan huis. Bij 2 andere zaken geweest, merken er naast gehouden (modulelo, therdex etc), maar niks is dezelfde kleur/breedte etc.
Hij is zo perfect bij de keuken ook :grimacing::tired_face:

Alleen is onze issue nu: deze vloer is maar 0.3… en dr meeste merken zijn 0.55 (slijtlaag).
Iemand hier ervaring met 0.3? Is het genoeg?
Het zal op 80m2 liggen beneden; ook keuken/speelkamer/woonkamer…

We hebben nu 0.55, maar wonen er pas 4jr en nee het slijt niet maar dat zou 0.3 misschien ook niet gedaan hebben.

Zit er geen keurmerk oid bij? Of iets van hoelang ze garantie geven en wat de aangeraden belasting is? 2,5 mm is wel best veel verschil. Dat ga je eerder merken in die veelgebruikte ruimtes die jij noemt dan in bijv een slaapkamer. Ik denk niet dat ik het zou aandurven…

Hebben jullie nog tips waar we op moeten letten bij de oplevering van een nieuwbouwhuis? Er komt dus wel iemand van VEH, maar we willen graag goed voorbereid zijn.

Op de lijst heb ik al:

• controleren of alle stopcontacten het doen
  • ramen checken op krassen
  • opletten of er goed is gekit.
  • piepen er ramen
    -doet de bel het
    -gaan alle deuren en ramen goed open
    -werkt de waterpomp naar behoren

Check je kozijnen/douche meubelen/deuren ook op krassen. Die zaten er bij ons ook namelijk. Wordt pas met een paar weken vervangen (moest opnieuw besteld worden).

Scheve deuren!! Onze buren hebben daar een hoop gezanik mee (gehad). Volgens mij krijgen ze voor de 3e keer nu een nieuwe voordeur.

Ik heb een optie op de woning :scream::scream::scream::scream::scream:. Waarschijnlijk krijg ik volgende week de sleutel (even afhankelijk van hoe snel het gaat met het contract opstellen/ondertekenen).

24 likes