Wat vet! Alvast gefeliciteerd
Telt een tijdelijke uitbreiding bovenop je vaste contract ook mee in de hypotheekaanvraag of kijken ze daar niet naar?
In principe tellen alleen vaste looncomponenten mee, of tijdelijk waarbij een intentieverklaring wordt afgegeven. Maar is ook afhankelijk van hoe je werkgever dit op je werkgeversverklaring gaat zetten/of het terug te zien is op je salarisstrook dat dit deel tijdelijk is. Bij ons wordt er bij een tijdelijke verhoging je aantal uren verhoogd en later weer teruggezet. Dat is dus niet zichtbaar op de werkgeversverklaring/loonstrook. Mocht het te zien zijn op je loonstrook/wgv dat een gedeelte tijdelijk is, ga ik er vanuit dat er geen hypotheekverstrekker is die dat deel meeneemt.
Thanks voor je antwoord! Ik had het wel een beetje verwacht, maar toch balen.
En helaas staat op de werkgeversverklaring ook heel duidelijk dat de uitbreiding tijdelijk is
Heeft iemand tips voor een wasmachine en/of droger? Eventueel tweedehands?
Mocht alles doorgaan dan heb ik wel genoeg ruimte voor een aparte wasmachine en droger maar ik weet niet of een was-droog combinatie handiger is? Ook omdat ik eigenlijk alleen handdoeken in de droger doe.
Ik zou zelf een was droog combinatie niet aanraden, omdat het echt minder goed werkt en je was heel lang duurt. Als je alleen handdoeken wil doen, lijkt het me misschien zonde om een droger te kopen? Dan zou ik overwegen om het op te hangen. Ik ben zelf fan van Samsung wasmachines en drogers, maar de meeste āgoedeā merken kan je wel tweedehands kopen omdat ze lang mee gaan.
Vooral dingen doen waarvan het belangrijk is dat het bij een bouw gebeurd, dus stopcontacten of leidingen laten leggen om ooit te gebruiken; plaatsen van een uitbouw. Misschien nog wat extraās qua energiebesparing? Ramen en deuren kun je altijd nog vervangen, maar bijv. een bovenlicht in een deur kun je niet zomaar dicht maken, dus dat is ook iets om al tijdens een bouw te laten doen. Verder kun je het zo gek maken als je wilt XD maar dit zijn dingen die ik als hypotheekadviseur veel voorbij zag komen
Alles van steen⦠dus muren verplaatsen. Garage onderheien/isoleren. Uitbouw. In de muren: wcdās en leidingen en lichtpunten. Vloerverwarming. Openslaande deuren, buitenkraan. Bovenlichten idd.
Verder hebben we gekeken: wat kost het achteraf.
De standaard deuren vonden we echt onwijs lelijk, en 150⬠per deur is wel veel geld maar⦠ga je zelf niet voor die prijs krijgen zegmaar. Dus niet duur zeg maar.
Ik geloof dat wij op 4ton ook zoān 50K meerwerk hadden - zonder keuken en badkamer
Wij hebben een hele.fijne was droog combinatie van LG, gebruik de droger ook enkel voor handdoeken en beddengoed als het geen mooi weer is. De combinatie duurt lang, maar ik heb geen idee hoe lang een normale was een een normale droog bij elkaar opgeteld duren.
Deze weegt de was en past de tijd daarop aan.
Gekocht vanwege gebrek aan ruimte, maar wel een kind erbij gekregen (dan heb je blijkbaar ineens een droger nodig⦠bleek in de praktijk niet zo te zijn ) maar als deze was droog combinatie overlijdt, zou ik er zo weer een kopen!
Uitbouw zeker doen. En vloerverwarming ook. Achteraf plaatsen is duurder (En vervalt vaak je garantie). Daarnaast vind ik zelf opdekdeuren ontzettend lelijk, vooral in combinatie met bovenlicht. Maar dit is ook smaak. Wij ziin ook voor een grotere boiler gegaan en alvast de aansluiting voor een waterontharder. Let op: bij ren uitbouw krijg je vaak ook extra stopcontacten.
Ik ken mensen die net te laat waren voor de meerkeuze uitbouw. Nu laten ze het na de bouw doen en gaat het ze het dubbele kosten.
Buitengaan hebben wij direct laten doen. Wij zijn niet zo handig en daardoor afhankelijk van vrienden en familieleden (of klusjesmannen). We zagen het al gebeuren dat de buitengaan pas 5 jaar later geĆÆnstalleerd zou worden als we het niet direct deden (want niet echt een prioriteit).
Let ook op de berging in de tuin. Vaak is dit erg klein. Wij hebben dit laten vervallen omdat we een kinderwens hebben en bang zijn dat zometeen niet alle fietsen en zo erin zullen passen.
Je zou nu ook een offerte kunnen vragen voor een zolderindeling en dan kunnen bepalen of het het waard is om direct bij de bouw te doen of later achteraf.
Buiten kraan denk ik toch?
Die noemde ik ook maar wat overwegen waard is, is even kijken waar je keuken zit. Bij ons huidige (nieuwbouw) huis zat de keuken aan de tuin. Daardoor konden we heel makkelijk onder de gootsteen een gat naar buiten boren en buitenkraan aansluiten. Scheelde zo 500ā¬.
Maar in het nieuwe (nieuwbouw) huis zit de keuken voor en zou een buitenkraan zelf installeren 10x zoveel werk zijn⦠leidingen trekken etc. Dus die hebben we nu wel laten doen.
We hebben zo alles afgewogen. Bijv: zolder indeling vonden we overtrokken duur. Maar anders waren we geen radiatoren of andere verwarming boven. Dus opgevraagd wat alleen de radiatoren extra zouden kosten en dat dan bijv wel gedaan.
Nou t gaat erg hard kan ik je vertellen. Wij willen graag zwarte hardware in de badkamer dus ook maar een ontkalker er tussen, een raam vergroten ook maar gelijk gedaan. Onze glazen pui wordt bijna 5 meter en die brand vol op t zuiden: dus ook weer rolluiken⦠gaat echt heel snel
Whahaha, oh wat erg!
Ik ging niet zo lekker op de temperatuur van gisteren
hahaha ja zo casual
Wij zijn ook bezig met een nieuwbouwproject en moeten binnenkort onze meerwerkkeuzes doorgeven! We hebben nu een tussenwoning en inderdaad een uitbouw van 2,4 meter (love it) gekozen, maar ook een iets grotere badkamer, openslaande deuren naar buiten, extra stopcontacten, loze leiding naar zolder voor evt zonnepanelen die we er later gaan opleggen, extra dakraam en buitenkraan en schrobputje.
Moeten nog wel wat dingen extra uitzoeken over bijvoorbeeld de meterkast (echt geen verstand van) en elektriciteit voor bijvoorbeeld rolluiken op de slaapkamers.
Het is allemaal zo duuhuur. Het liefste wil ik ook een dakkapel, maar ze vragen echt 15k? Dus die laten we schieten. Mede doordat we van de zolderruimte ook geen slaapkamer oid gaan maken, wordt puur was- en opslaghok
Wil eigenlijk ook vloerkoeling. Maar moet nog vragen of dit mogelijk is
Wij hebben dus overal nog extra loze leidingen geplaatst maar die hebben we nog steeds niet gebruikt. Dat had dus niet gehoeven voor ons.
Dakraam en waterontharder hebben we achteraf laten plaatsen, dat was goedkoper dan bij de aannemer.
Leveren ze nieuwbouwwoningen nu ook nog steeds met afvoerleidingen langs de muur? Of is alles weggewerkt? Ik keek op Funda naar een woning uit 2011:
Of is dat ook allemaal meerwerk?
Ik wil ook graag dakramen achteraf laten plaatsen, scheelt zo veel in de kosten! Maar hoe zit dit dan met garantie? Volgens mij valt het hele dak dan niet meer onder de garantie of wel?
Voorbereiding waterontharder is ook niet nodig? Die van ons wordt vrijdag geplaatst door een ander bedrijf, direct op de waterleiding in de meterkast.
Wanneer we de voorbereiding hadden genomen was dit op zolder geplaatstā¦