Maar ga je wel op 1 augustus verhuizen? Dan kun je gewoon jouw inboedel opzeggen/een nieuwe aanvragen voor het nieuwe appartement (mits het oude adres leeg staat). Jouw vriend kan ook gewoon de verzekering regelen, dat maakt verder niet uit. Daarnaast kun je ook twee inboedelverzekeringen hebben, er zijn ook zat mensen met twee huizen die ze beide verzekerd hebben.
Je kan gewoon je verzekering opzeggen en een nieuwe voor in je nieuwe huis nemen, of je adres veranderen, ze controleren niet eens of je daar woont. Ik verhuis echt vrij vaak en dat loopt altijd niet helemaal perfect goed maar heb nog nooit problemen gehad.
Mijn spullen gaan die eerste week wel over, maar bij de gemeente is dat pas per 1 sept! Thanks voor je tips!
Wij hebben ons huis op deze manier verkocht. Er waren 6 biedingen en 5 ervan zaten ongeveer 10k boven de bieden vanaf prijs en eentje zat er 30k boven. Dat is het risico dat je neemt als koper. Eigenlijk hetzelfde als een eindbod doen, daar doe je immers ook een finaal bod zonder te weten wat andere potentiële kopers bieden.
Ons huis had een bieden vanaf prijs van 295k en wij hadden 300k geboden (waarvan een gedeelte onder voorbehoud van financiering) en het huis gekregen. De makelaar had voor bieden vanaf gekozen omdat het huis helemaal af was en ze veel belangstelling verwachtten. Maar tijdens het open huis (duurde een uur) waren we daar 30min en ik heb niemand anders gezien. Makelaar zei wel dat er meerdere biedingen waren maar dat wij de beste voorwaarden hadden. Geen idee dus of het echt zo gewild was, maar we hadden een goed gevoel bij deze prijs.
Mensen met een klushuis, hoe ervaren jullie dit in combinatie met fulltime werken? En hoe bevalt een bouwdepot?
De combinatie met werken vond ik heftig, maar dat komt misschien ook omdat wij geen aannemer hadden. We hadden dus zelf de contacten met verschillende werklui en moesten ook regelmatig overdag âevenâ naar het huis om ergens mee naar te kijken, of we werden gebeld. Ik vond het ook niet zo chill om iedere dag al om 7:00 gedoucht te zijn omdat we uiteindelijk al boven in het huis woonden, maar beneden nog verbouwd werd en de badkamer daar was. Oh ja en ieder vrij moment klussen was ik ook best wel klaar mee na een paar maanden.
Maarrrr ik ben wel heel blij met hoe het huis is geworden, en we hadden het nooit zo kunnen krijgen als we niet waren gaan klussen. Dus ik zou het toch een volgende keer weer doen.
Bouwdepot ging prima, maar we hadden een hoop spaargeld dus lang niet alle rekeningen ingediend en het depot ook niet leeg gemaakt. Ik vond het wel fijn om door het spaargeld hier en daar ook wat zwart te kunnen betalen, scheelt stiekem toch veel geld (ook al mag het natuurlijk niet blabla)
Ik werke niet fulltime maar 32 uur maar hadden wel ook nog een baby.
Eerlijke mening? Ik zou het nooit meer doen tenzij ik alles uit handen kon geven. Maar wij hebben ook wel echt veel pech gehad. We moeten nu alleen nog een nieuwe badkamer, maar doen dat pas begin volgend jaar omdat we er gewoon helemaal klaar mee zijn en ik ieder moment weer ga bevallen.
Maar de planning was eigenlijk om maanden geleden al klaar te zijn. Wat een ellende om slecht onderhouden huis op te knappen. Ze hadden allemaal dingen vakkundig verborgen. En volgens mij na de bezichtiging nooit meer iets schoongemaakt. Uiteinderlijk dik over ons budget heen gegaan en zo een 1,5 jaar geklust.
Bouwdepot is prima, hebben we eigenlijk alleen de keuken van gedaan. De rest hebben we zelf bekostigd en het voordeel is idd als je zwart kan betalen het vaak veel voordeliger is.
Zou hierna alleen nog maar nieuwbouw of een huis waar maar een nieuwe keuken of badkamer oid in geplaatst hoeft te worden kopen.
Mijn vriend heeft 8 weken vrij genomen dus dat is wel anders. Ik werk wel nog fulltime. We doen nu wel in principe (zo goed als) alles in die 8 weken. Ik vind het ook wel pittig nu naast werk, dat je dan in de middag/avond nog gaat of in het weekend, maar bij ons dus korte tijd dus dat valt mee.
Bouwdepot is bij ons al leeg haha, maar hadden een klein bouwdepot en vooral veel eigen geld. We doen dus bijna alles zelf want vriend is loodgieter, huren alleen mijn broer in (heeft een klusbedrijf) en laten iemand stucen, meterkast plaatsen en trap naar de zolder.
Geen klushuis - wel casco nieuwbouw. Wij hebben er onze vakantie weken destijds voor ingezet, keuken/vloeren/muren/zolder en een dakraam gedaan. We hadden een intens strakke planningâŠ
In 2 weken was het âbewoonbaarâ en waren we verhuist.
Bovenstaande dingen hebben we in die 2wkn gedaan (+ verhuizen dus).
We is: mijn vader, mijn man en ikzelf.
Badkamer en toilet hebben we laten doen. Eerste week konden we niet douchen hahah, maar ach.
Dit keer weer nieuwbouw, maar met baby (van 6-7wkn) en een peuter⊠Nu trekken we er 5wkn voor uit
Wat knap casco! Ik vond nieuwbouw met alleen sanitair ( dus zelf nog muurafwerking, keuken, vloeren, tuin, trapafeerking ed) al zo vermoeiend. Hoewel ik mega blij ben met ons eigen nieuwbouw huis ( alles nieuw, strak) zou ik denk ik nooit meer dat nieuwbouw proces willen. Dan maar liever een tweede bewoner ( dus wel nieuw, maar wel zo goed als af). Mijn man denkt daar overigens anders over haha.
Dit riepen wij ook.
Maar doen t nu weer , na 3.5jr weer een handtekening gezet en straks hebben we hier iets meer dan 5jr gewoond voor we nieuwbouw 2 in gaan
.
Ben benieuwd weer!!
Haha! Wat is de reden dat jullie weer gaan verhuizen ( als dat niet te persoonlijk is tenminste) ?
Ruimte!
Gaan van 110 naar 175m2.
En we hadden zo bizar veel overwaarde (& rente is gedaald). Dat we voor het zelfde bedrag per maand dus veel groter gaan wonen⊠op 5min afstand ook ⊠aan de wijk etc lag het dus niet hihi
Wij zijn nu bezig aan onze nieuwbouwwoning. Het huis is door aannemers winddicht geplaatst (ruwbouw en ramen&voordeur). Een groot deel van de technieken (ventilatie, elektriciteit, sanitair, wateraansluitingen) doen we zelf. Vloeren, pleisteren laten we dan weer doen door aannemers omdat we dat wel vakwerk vinden.
Dankzij corona hebben we de afgelopen maanden geen verplichtingen gehad in de weekends, dus dat kwam goed uit en dan konden we flink gaan klussen. Nu de maatregelen iets soepeler worden, merken we wel dat vrienden en familie al eens wat meer willen afspreken en is het echt een puzzel om toch nog in ons huis te gaan werken. We âmoetenâ vaak nee zeggen, en soms is dat echt kut. We werken beide fulltime, mijn vriend heeft meer vakantiedagen in het jaar dus hij gaat wel iets meer vakantie opnemen om samen met zijn opa of nonkel te werken in ons huis.
Ik merk wel dat het nu zwaar begint te worden, elk weekend klussen. Maar dan denk ik altijd; kom op, even doorzetten. Je krijgt iets heel mooi in de plaats
Bouwdepot kan ik niks over zeggen, Belgje hier
Ik vond het extreem pittig. We woonden op een uur afstand van de woning, hadden een krappe planning omdat we er ver van af woonden en aardig wat tegenslagen. Zou het nog wel een keer doen als ik meer tijd (desnoods onbetaald verlof) en meer geld (zodat je de boel kan uitbesteden wanneer je er klaar mee bent) zou hebben. Tegelijkertijd: we hebben we echt goedkoop de markt in kunnen stappen en fijne hoeveelheid overwaarde. Als ik om me heen kijk ben ik echt trots en tevreden. Dus het was het wel waard.
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik weet nog niet of ik een klushuis zie zitten maar het lijkt soms wel de enige optie. Andere huizen aast iedereen en zân moeder tegelijk op.
Vreselijk he! Dat is ook de reden waarom wij uiteinderlijk toch voor het verbouw-huis zijn gegaan.
Wij wouden heel graag in deze wijk met een flinke achtertuin. En we werden telkens overboden of we waren net te laat. Ook werden er echt vieze spelletjes gespeeld door de makkelaar. Als jullie er nou nog 5000 boven op doen is het echt voor jullie hoor. Oh jammer de tegenpartij heeft toch nog een een laatste tegenbod gedaan. Wat doen jullie? Er is nog genoeg ruimte toch? Het is echt moeilijk om ook trouw te blijven aan je budget vond ik.
Poepzooi, we zijn vergeten iets aan te vragen voor ons huis. Kan pas eind augustus, snap niet waarom we het niet eerder hebben gedaan. Kunnen nu wel een noodoplossing doen, maar baal nu gewoon even. Kan wel huilen. Er zijn gewoon zoveel dingen waar je aan moet denken, maar dit is echt even kut
Iemand hier misschien ervaring met het huis van buiten wit te schilderen?