Huizentopic

Haha! Wat is de reden dat jullie weer gaan verhuizen ( als dat niet te persoonlijk is tenminste) ?

Ruimte!
Gaan van 110 naar 175m2.

En we hadden zo bizar veel overwaarde (& rente is gedaald). Dat we voor het zelfde bedrag per maand dus veel groter gaan wonen… op 5min afstand ook :joy::sweat_smile:… aan de wijk etc lag het dus niet hihi

3 likes

Wij zijn nu bezig aan onze nieuwbouwwoning. Het huis is door aannemers winddicht geplaatst (ruwbouw en ramen&voordeur). Een groot deel van de technieken (ventilatie, elektriciteit, sanitair, wateraansluitingen) doen we zelf. Vloeren, pleisteren laten we dan weer doen door aannemers omdat we dat wel vakwerk vinden.

Dankzij corona hebben we de afgelopen maanden geen verplichtingen gehad in de weekends, dus dat kwam goed uit en dan konden we flink gaan klussen. Nu de maatregelen iets soepeler worden, merken we wel dat vrienden en familie al eens wat meer willen afspreken en is het echt een puzzel om toch nog in ons huis te gaan werken. We “moeten” vaak nee zeggen, en soms is dat echt kut. We werken beide fulltime, mijn vriend heeft meer vakantiedagen in het jaar dus hij gaat wel iets meer vakantie opnemen om samen met zijn opa of nonkel te werken in ons huis.

Ik merk wel dat het nu zwaar begint te worden, elk weekend klussen. Maar dan denk ik altijd; kom op, even doorzetten. Je krijgt iets heel mooi in de plaats :slight_smile:

Bouwdepot kan ik niks over zeggen, Belgje hier :sweat_smile:

1 like

Ik vond het extreem pittig. We woonden op een uur afstand van de woning, hadden een krappe planning omdat we er ver van af woonden en aardig wat tegenslagen. Zou het nog wel een keer doen als ik meer tijd (desnoods onbetaald verlof) en meer geld (zodat je de boel kan uitbesteden wanneer je er klaar mee bent) zou hebben. Tegelijkertijd: we hebben we echt goedkoop de markt in kunnen stappen en fijne hoeveelheid overwaarde. Als ik om me heen kijk ben ik echt trots en tevreden. Dus het was het wel waard.

2 likes

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik weet nog niet of ik een klushuis zie zitten maar het lijkt soms wel de enige optie. Andere huizen aast iedereen en z’n moeder tegelijk op.

1 like

Vreselijk he! Dat is ook de reden waarom wij uiteinderlijk toch voor het verbouw-huis zijn gegaan.
Wij wouden heel graag in deze wijk met een flinke achtertuin. En we werden telkens overboden of we waren net te laat. Ook werden er echt vieze spelletjes gespeeld door de makkelaar. Als jullie er nou nog 5000 boven op doen is het echt voor jullie hoor. Oh jammer de tegenpartij heeft toch nog een een laatste tegenbod gedaan. Wat doen jullie? Er is nog genoeg ruimte toch? Het is echt moeilijk om ook trouw te blijven aan je budget vond ik.

Poepzooi, we zijn vergeten iets aan te vragen voor ons huis. Kan pas eind augustus, snap niet waarom we het niet eerder hebben gedaan. Kunnen nu wel een noodoplossing doen, maar baal nu gewoon even. Kan wel huilen. Er zijn gewoon zoveel dingen waar je aan moet denken, maar dit is echt even kut

Iemand hier misschien ervaring met het huis van buiten wit te schilderen?

Als in de bakstenen of je kozijnen?

De bakstenen muren! :smile:

Mijn moeder heeft de berging buiten wel eens gedaan, maar dat was niet een heel succes. Eerste twee jaar zag het er wel goed uit maar daarna begon het te verweren en los te laten. Kan ook aan de verf hebben gelegen hoor.
Ik vind het na verloop van tijd wat sneller smoezelig eruit zien, bij kale bakstenen valt dat toch minder snel op

1 like

Wel met kalei(verf). Tevreden van. Is wel nog niet oud maar zou lang mooi moeten blijven.

1 like

Vandaag definitief de badkamer en keuken gekozen.
Vooral keuken vind ik heel spannend, kwamen er maar niet uit met het blad (wilde geen opbouw spoelbak, maar hebben een eiland van bijna 4m en wilden ook geen naad, dus steen viel al af…)
Nu hebben we mat intens donker grijze fronten met een wit topcore “nep marmeren” blad.
Vinden het heel spannend hoe het marmer uitvalt :see_no_evil:, de exacte tekening van het steen in het blad zie je pas bij opleveren natuurlijk …

Wel weer een nier en 2 ribben armer :joy::see_no_evil:

1 like

In ons nieuwe huurappartement zijn er lichtkoepels in de slaap en woonkamer. Woonkamer maakt niet zoveel uit, maar de slaapkamer wil ik wel graag donker kunnen maken. De huidige bewoners hebben een provisorisch zwart laken hangen maar ik wil graag iets wat meer verduisterd. Hebben jullie tips zonder dat het 300 euro kost?

Ja herkenbaar! Nu we eindelijk de stap hebben gezet om weg te gaan uit Amsterdam, wil ik ook doorpakken, maar wij zijn ook al een paar maanden onderweg. Vorige week wilden we voor het eerst bieden op een huis, maar dat was al voor een halve ton extra zonder voorbehoud van financiering/bouwkundige keuring verkocht… En het nieuwe aanbod van huizen is idd echt minimaal

Ik ben er ook he-le-maal klaar mee

Heb je een aankoopmakelaar?

Dit hebben wij ook gehad. Was er helemaal klaar mee en wilde de hoop opgeven maar het is gewoon een soort fase en besefpunt dat echt bij de zoektocht hoort. Verwachtingen bijstellen en door! Je vindt echt wel een huis en de zoektocht hoort er nou eenmaal bij helaas
Niet opgeven :kissing_heart:

Ik zou gaan voor zo’n dakraam rolgordijn met zijgeleiding. Wel fijn om 'm overdag open te kunnen doen. Kun je volgens mij gewoon bij de bouwmarkt krijgen. Moet makkelijk kunnen met jullie budget. Of is het een megagroot raam?

1 like

Ja! Gisteren voor de 5e keer ergens gaan kijken. Ik was echt verliefd, vriend vond het een beetje klein… Daar kan ik wel inkomen, maar tegelijk denk ik: als dit nou eenmaal is wat er mogelijk is met ons budget, dan is het toch zonde om dit soort huizen te laten gaan?

We zitten ook in de lastige 3-4 ton hoek te zoeken, helpt ook niet mee. Met name mijn studieschuld drukt heel hard op ons leenbedrag, tegelijk vind ik 5,5 ton voor een huis uitgeven ook wel heftig. Die 3-4 ton is comfortabel

(Sorry ik loop even leeg haha). Vind dit gewoon geen leuke fase. Helpt ook niet dat mijn vriend dan wel vol enthousiasme me meesleept naar meubelboulevards. Ergens is dat ‘dromen’ ook leuk maar zolang we geen huis hebben geeft het vooral valse hoop haha