Als in de bakstenen of je kozijnen?
De bakstenen muren!
Mijn moeder heeft de berging buiten wel eens gedaan, maar dat was niet een heel succes. Eerste twee jaar zag het er wel goed uit maar daarna begon het te verweren en los te laten. Kan ook aan de verf hebben gelegen hoor.
Ik vind het na verloop van tijd wat sneller smoezelig eruit zien, bij kale bakstenen valt dat toch minder snel op
Wel met kalei(verf). Tevreden van. Is wel nog niet oud maar zou lang mooi moeten blijven.
Vandaag definitief de badkamer en keuken gekozen.
Vooral keuken vind ik heel spannend, kwamen er maar niet uit met het blad (wilde geen opbouw spoelbak, maar hebben een eiland van bijna 4m en wilden ook geen naad, dus steen viel al af…)
Nu hebben we mat intens donker grijze fronten met een wit topcore “nep marmeren” blad.
Vinden het heel spannend hoe het marmer uitvalt , de exacte tekening van het steen in het blad zie je pas bij opleveren natuurlijk …
Wel weer een nier en 2 ribben armer
In ons nieuwe huurappartement zijn er lichtkoepels in de slaap en woonkamer. Woonkamer maakt niet zoveel uit, maar de slaapkamer wil ik wel graag donker kunnen maken. De huidige bewoners hebben een provisorisch zwart laken hangen maar ik wil graag iets wat meer verduisterd. Hebben jullie tips zonder dat het 300 euro kost?
Ja herkenbaar! Nu we eindelijk de stap hebben gezet om weg te gaan uit Amsterdam, wil ik ook doorpakken, maar wij zijn ook al een paar maanden onderweg. Vorige week wilden we voor het eerst bieden op een huis, maar dat was al voor een halve ton extra zonder voorbehoud van financiering/bouwkundige keuring verkocht… En het nieuwe aanbod van huizen is idd echt minimaal
Ik ben er ook he-le-maal klaar mee
Heb je een aankoopmakelaar?
Dit hebben wij ook gehad. Was er helemaal klaar mee en wilde de hoop opgeven maar het is gewoon een soort fase en besefpunt dat echt bij de zoektocht hoort. Verwachtingen bijstellen en door! Je vindt echt wel een huis en de zoektocht hoort er nou eenmaal bij helaas
Niet opgeven
Ik zou gaan voor zo’n dakraam rolgordijn met zijgeleiding. Wel fijn om 'm overdag open te kunnen doen. Kun je volgens mij gewoon bij de bouwmarkt krijgen. Moet makkelijk kunnen met jullie budget. Of is het een megagroot raam?
Ja! Gisteren voor de 5e keer ergens gaan kijken. Ik was echt verliefd, vriend vond het een beetje klein… Daar kan ik wel inkomen, maar tegelijk denk ik: als dit nou eenmaal is wat er mogelijk is met ons budget, dan is het toch zonde om dit soort huizen te laten gaan?
We zitten ook in de lastige 3-4 ton hoek te zoeken, helpt ook niet mee. Met name mijn studieschuld drukt heel hard op ons leenbedrag, tegelijk vind ik 5,5 ton voor een huis uitgeven ook wel heftig. Die 3-4 ton is comfortabel
(Sorry ik loop even leeg haha). Vind dit gewoon geen leuke fase. Helpt ook niet dat mijn vriend dan wel vol enthousiasme me meesleept naar meubelboulevards. Ergens is dat ‘dromen’ ook leuk maar zolang we geen huis hebben geeft het vooral valse hoop haha
80x80, dus valt denk ik wel mee! Thanks, ik ga even kijken!
Heel herkenbaar. Een aankoopmakelaar is echt fijn. Ik hoop dat jullie snel wat vinden. Lijkt mij ook frustrerend als iedereen om je heen maar koopt en je zelf nog niets gevonden hebt. Hopelijk hoeven jullie niet te veel consessies te doen. Wilden wij eerst wel doen (regio Eindhoven). Nu zijn we ergens anders gaan wonen en hebben we eigenlijk veel meer wensen kunnen afstrepen.
Die 5,5 ton is mega veel geld natuurlijk. Ik heb wel ervaren dat je beter iets meer kunt uitgeven en helemaal gelukkig, dan iets minder en het net niet helemaal. Duur wordt het uiteindelijk toch wel.
Aankomende donderdag hebben vriend en ik een bezichtiging staan van een huis. Maar nu zie ik op de Insta van de huidige bewoner (is een soort influencer) dat het huis al verkocht is.
Omg nee dat is echt heel raar hahaha
Neem aan dat je niet meer heengaat?
Wellicht hebben ze al bezichtigingen gehad en is daaruit een goed bod gekomen en hebben ze dat geaccepteerd? Dan worden jullie maandag vast gebeld. Wel raar hoor!
Of ze hebben het verkocht aan de makelaar en de makelaar wil het aan jullie verkopen? Anders hoor je het maandag denk ik…
Hier zat ik ook aan te denken, maar we wachten morgen inderdaad even af.