Is het huur of koop?
Bij huur moeten ze t fixen maar bij koop hoeven gaatjes niet eens dicht.
Ja snap dat je er niet blij van wordt, echt rot.
Je kunt t nog wel proberen⊠ze bellen niet voor niks om het te melden en het is niet de staat waarin je het gezien hebt.
Als bijv de wasbak in de badkamer scheurt, moet de verkopende partij dat ook nog herstellen
Over dit soort dingen staat als het goed is wat in het koop contract. Daar zou je in moeten vinden wie dit zou moeten herstellen.
Eventueel de makelaar erbij betrekken als jullie die hebben.
Ik zou tbh ook niet weten hoe de muren er uit zien als we de kasten en planken weghalen (alle kasten zijn aan muur vast gemaakt want klim grage kindjes)âŠ
Denk persoonlijk ook niet dat wij die gaten zouden dichten� (Maar verwacht ook geen schade eigenlijk haha).
Vindt het wel netjes dat ze even bellen eigenlijk
Mijn zus had dit helaas ook, was ook heel slordig weggehaald dus extra gaten etc. Maar moesten ze helaas gewoon zelf fixen. Ik was ook verbaasd maar ken alleen huurhuis waar je alles moet dichten
Wij hebben binnenkort (lees: anderhalf jaar, haha) een nieuwbouwwoning! Na augustus moeten we al alle meerwerkopties en leidingaanpassingen doorgeven e.d., dus we zijn nu al aan het kijken voor een keuken! Het gave is dat we waarschijnlijk zoân kookplaat nemen met afzuiging in de plaat, maar ik vind de muur erachter dan zo enorm kaal worden? Heeft iemand hier bijvoorbeeld een behang achter de kookplaat? En zo ja, hoe zit dat met vetspetters e.d.?
Je hebt afneembare verf en behang, dus dan kun je er gewoon een doekje overheen halen! Of misschien kun je leuke tegeltjes op de muur achter de kookplaat zetten, dat is ook altijd wel praktisch.
Net een belletje gekregen dat de eigenaren zelf kopers hebben gevonden. We worden op een wachtlijst gezet mocht de koop niet doorgaan.
Balen. De woning kwam wel dicht in de buurt van mijn droomhuis.
Ja leuke tegeltjes! Of ik zou een plaat behangen en dan glas erop en die plaat erachter zetten. Dan beschadig je de muur niet als je het ooit weer zat bent.
Je kan ook een plaat betegelen. Dan kan je vaker wisselen hhaha
Je hebt die planken toch gezien en zelf afgesproken dat de verkoper ze meeneemt, hoe dacht je dan dat die planken vastzaten?
Ik kan me niet voorstellen dat een boorgat dat je al bij de eerste bezichtiging zelf hebt zien zitten nu ineens een verborgen gebrek is, het is namelijk geen gebrek (want het staat normaal gebruik van het huis niet in de weg) en het is nooit verborgen geweest.
Als de verkoper nu zân slaapkamerkast weghaalt en de muur daarachter blijkt pimpelpaars met gele stippen geverfd te zijn, heb je ook geen poot om op te staan en moet je zelf gaan schilderen. Superkut, heeft niemand zin in, maar dan had je in je koopcontract moeten opnemen dat de verkoper al zân muren glad en wit moest opleveren.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het juridisch loket daarin gelijk heeft. De planken zaten daar overheen, maar vandaar mijn vraag, hoe dacht je dan dat ze vastzaten? Planken zitten toch altijd vast met schroeven en schroeven zitten in een gat in de muur?
Ik snap echt dat dit kut is om te moeten herstellen, maar je doet net of het volstrekt onverwacht is dat een plank een boorgat achterlaat, dat lijkt mij gewoon een te verwachten dingetje in een huis waar al in gewoond is.
Ik denk dat er een verschil zit in normale boorgaten en afgebrokkelde gaten met verwijderen van de planken.
@ezw ben ook bang dat je dit juridisch niet hardgemaakt krijgt als verborgen gebrek. Dat is sowieso een best lastige kwestie, maar zeker omdat enige mate van boorgaten wel te verwachten zijn (natuurlijk kut als het stucwerk erdoor half eraf ligt).
Vind het ook wel ietwat vreemd dat het juridisch loket dat zomaar zegt. Ik zou je vriend (als hard ass) de makelaar laten bellen, wellicht kan die op de redelijkheid van de verkoper inspelen.
Ik krijg echt stress voor het weghalen van mân kasten over 2-3mnd
Heb hier echt nooit over nagedacht⊠snap dat het als koper niet relaxed is hoor (@ezw), maar het idee dat ik misschien last minute nog muren moet herstellen of kosten moet maken vind ik echt geen relaxed idee
Het is ook debiel hoor, mijn ervaring is dat koopwoningen best schandalig worden opgeleverd (ook hoe âschoonâ het is). Hopelijk kan de makelaar bemiddelen!
Nou ja de verkoper betaalt die makelaar ook, dus snap wel dat hij het via de makelaar laat verlopen. Hopelijk wordt het opgelost!
Wat je dan i.m.o. het beste doet is dat je de kasten weghaalt voor dat de koper beslist of hij het koopt en dus ziet hoe de muur eruit ziet. Dan gaat diegene er mee akkoord zodra hij het koopt. Nu stond @ezw als koper voor een verrassing. Het belangrijkst is denk ik dat je er open/duidelijk over bent.
Mocht de muur achter jouw kast erg kapot zijn dan kan dit natuurlijk wel invloed hebben op of de koper het wil hebben en wat diegene voor het huis biedt.
*(Dit heeft trouwens niets te maken met of je er wel of niet mee weg zou komen want dat verschilt erg per situatie/koper, maar het is wel het netst om het zo te doen vind ik.)
Haha ja maar het is allang verkocht âŠ
In april/mei. Maar we gaan er pas 1/12 uit ivm nieuwbouw en baby die ergens nog geboren wordt.
âââ
Over onze kopers gesproken: die willen graag met een schilder door het huis heen. En wij hebben wel duidelijk aangegeven dat dat NIET eind augustus / september kan. Ivm dat ik dan elk moment kan bevallen / bevallen ben.
Het antwoord: âja we bellen wel over wat ons uitkomt.â
Maar ben ik echt zoân hork als ik geen afspraak wil rond die tijd :â)? Ik zie het alweer gebeuren dat ze precies dan willen komen? Mag ik dan gewoon zeggen: eh pech.
Oh sorry dat had ik niet begrepen!
Wat hebben ze sowieso in jullie huis te zoeken in aug/sep als ze pas 1 dec de sleutel krijgen. Niks aso aan om de boot in die periode af te houden, voor nu is het nog jouw huis en dit met die schilder kan prima in okt nog toch?