Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Ik heb ook echt meer aan mijn vrije dagen als ik niet drink de avond ervoor en thanks voor de tip! Ik drink zelf vooral wijn en vind de nep versie daarvan altijd teleurstellend maar soms drink ik kombucha en anders gewoon Spa rood.

1 like

Sorry dat ik los reageer op iedereen, ik ben moe en vergat dat je kan samenvoegen haha.

Mijn slaap is ook een stuk beter zonder. Ik heb een fitbit en mijn hartslag gaat ook standaard 10 slagen per minuut omhoog na veel wijn. Echt confronterend om te zien eigenlijk.

2 likes

Ik wil Sober October gaan doen met mijn vriend, we drinken sowieso te veel maar nu met mijn verjaardagsweekend hebben we echt het varken uitgehangen haha.

Zonet €85 uitgegeven aan cocktails maar goed je wordt maar één keer 30 natuurlijk :cry:

3 likes

Ik zie steeds die stoptober reclames op tv (hoezo is dat 28 dagen, oktober heeft 31 dagen) en bedacht me dat ik dat misschien ook wel met alcohol kon doen.

Maar tegelijkertijd weet ik weer niet of ik per se echt wil stoppen ermee. Misschien vind ik t ook al prima om niet meer alleen te drinken thuis (niet dat ik dat elke dag doe hoor, maar zo nu en dan) en het verder ook bij bijv 2 wijn houd ipv dat ik dan de neiging heb om door te blijven drinken en de volgende dag koppijn heb. Maar ja ook dat gebeurt niet wekelijks oid.

Nou ik denk er nog even over na.

Het plan is tot kerst niet te drinken. Gisteren twijfelde ik nog maar na een nacht slapen denk ik wel dat dat een prima plan is. Een aantal vriendinnen vinden het wellicht jammer / minder gezellig maar dat is dan zo.

Interessant dat jij het ook terug ziet op je fitbit! En een maand is ook al helemaal prima natuurlijk.

Stoptober vind ik ook wel een mooie ja! Denk dat ik dat ga doen. Wel gauw even Jillz 0.0 inslaan :laughing:

1 like

Aan de ene kant vind ik dit dus echt heel erg stom maar aan de andere kant ben ik hier zo gevoelig voor. Super goed van je dat het het toch gaat doen!

1 like

Iets voor en tijdens de lockdown heb ik helemaal niet gedronken en dat was samen ook bijna drie maanden dus weet al wel ongeveer wat ik kan verwachten qua gevoel. Was uitgeruster en viel best wel snel af (was ook de bedoeling en ook op mn voeding en beweging gelet etc) dus verwacht datzelfde. Moet ook zeggen dat het een bepaalde rust geeft om te kiezen het niet te doen voor een bepaalde tijd omdat ik dan niet in de supermarkt iedere keer die afweging hoef te maken van wel of geen wijntje en dan ook denken aan wel geen tijd voor een kater etc. Dat is wat ik nu vooral als voordeel merk: die rust.

2 likes

Ja bij mij hetzelfde en ik zat in quarantaine dus ja dan is helemaal makkelijk haha.

1 like

Ik ben eigenlijk na vandaag klaar, maar ga denk ik nog even door, nu ik toch bijna geen sociale dingen op de planning heb.
Ik merk wel echt verschil: slaap beter, ben een stuk uitgeruster en heb superveel energie. Weet niet of dat laatste komt door geen alcohol, maar ik doe verder niks anders dan normaal (behalve vitamines slikken, maar ik denk dat dat het verschil niet maakt)

2 likes

Hier gaat het ook wel goed. Mis het wel, maar aangezien ik toch steeds vroeg naar bed moet wegens drama-nachten met de kinderen is er sowieso minder gelegenheid :sweat_smile:

2 likes

Eigenlijk ben ik er wel weer klaar mee :sweat_smile: Het gaat veel lastiger dan begin dit jaar om een of andere reden. Hoe gaat het met degenen die ook nog bezig zijn?

Nee hoor, voel me er niet slecht over verder. Ik merk momenteel nog helemaal geen verandering, daarom is het nu ook lastiger denk ik. Begin dit jaar toen ik een maand of 2 niet dronk merkte ik dat heel snel aan beter slapen. Maar het gaat hier, om een aantal andere redenen, niet zo lekker waardoor ik ook niet zo best slaap. Juist nu dus ergens ook goed om niet te drinken want met alcohol zou ik waarschijnlijk nog onrustiger slapen en de volgende dag ook nog meer gaar zijn dan nu, maar tegelijkertijd is het effect niet zo merkbaar als vorige keer. (En de behoefte om te ontspannen met een wijntje precies wat groter, haha.)

Wie laat de alcohol nog staan? Hoe gaat het bij jullie @Philo @Leuk123 @clairdelune @EleanorRigby

Ik heb na oktober wel weer 2 keer wat gedronken maar de wijn blijft veel vaker in de kast staan. Merkte die 2 keer namelijk wel direct weer negatieve effecten (PDS en slecht slapen en ‘gammel’ de volgende dag). Niet meer helemaal gestopt dus, maar blijf wel matigen.

2 likes

Ik heb twee maanden niet gedronken wat echt wel fijn was. En nu drink ik af en toe, maar alleen als ik met anderen ben, ik denk een keer per week. Ben ik wel tevreden mee nu!

1 like

Een paar keer wel gedronken maar voor mijn gevoel een betere balans nu. Was gisteren de Bob voor mijn vriend en dat is dan ook helemaal geen probleem of ‘jammer’, dat is ook heel chill.

Chapeau iedereen die echt nog niks heeft gedronken!

1 like

Ik vond dry january achteraf gezien echt het domste idee van 2020 :sweat_smile:

17 likes

Hahahaha sorry ik moest hier echt om lachen maar ja achteraf gezien hadden we beter in gezelschap van vrienden kunnen dansen en drinken toen het nog kon.

3 likes

Zijn er meer mensen die deze maand niet drinken? In december heb ik me behoorlijk laten gaan wat betreft alcohol, dus wil een maand stoppen. Heb alleen de komende tijd nog een paar ‘kerst’diners en ga een wijntje dan wel missen. Iemand non-alcoholische aanraders (bier/wijn/bubbels)?

1 like

En deze is ook heel lekker. https://www.leitz-alcoholvrij.nl/producten/

Drink ook wel eens vlierbessen limonadesiroop met Spa rood. Voelt als een cocktail! En ik had laatst een flesje gin en tonic 0.0 van de appie. Was ook erg lekker en voelde alsof ik wel een drankje had. Kan niet meer tegen alcohol sinds ik aan de antidepressiva zit maar mis het wel dus dit zijn voor mij opties om het gat te vullen.

1 like