ik doe ook mee!
twijfel of ik dat 0.5 bier vind tellen of dat ik dat ook maar oversla deze maand
ik doe ook mee!
twijfel of ik dat 0.5 bier vind tellen of dat ik dat ook maar oversla deze maand
Fruitsap heeft ook iets alchohol in zich. Dus ik vind 0.5 wel kunnen.
Ik doe ook mee! Dit jaar doe ik het samen met mân vriend.
Vorig jaar is dry january me goed bevallen, maar tijdens de lockdowns/vakantie/feestdagen zijn we wel weer fors meer gaan drinken. Ik heb de nulmeting voor Ikpas ingevuld en het aantal glazen wat ik gemiddeld drink, vond ik toch wel veel. Dus ik wil ook na de dry january toch wel flink gaan minderen.
Ik wil eigenlijk helemaal stoppen met drinken, drink regelmatig wel een paar wijntjes en heb sowieso afgelopen jaar meer gedronken dan ik zou willen. Zelf de verwoestende effecten van alcohol van te dichtbij meegemaakt waardoor ik heel anders ben gaan kijken naar drinken en er ook niet meer echt achter kan staan ofzo? Begin dus met dry January om het even overzichtelijk te houden haha, maar ben eigenlijk van plan nog bij hoge uitzondering af en toe een glaasje te drinken en verder gewoon 0.
Ik doe ook mee! Voor het eerst in mijn leven een maand niet drinken, wat ik toch best wel bizar vind als ik er over nadenk. De afgelopen tijd ook geminderd met koffie. Heb dat een maand niet gedronken en sliep veel beter. Drink het nu sporadisch (drie kopjes per week denk ik en alleen in de ochtend). Zou super mooi zijn als het met alcohol straks ook een nieuwe gewoonte wordt om alleen bij bijzondere gelegenheden te drinken. Drink namelijk echt teveel.
Koffie is wel echt een ding. Het moet echt jaren geleden zijn dat ik een dag géén koffie heb gedronken. Ik vergat het wel eens en dan kreeg ik zoân koppijn waar niks tegen hielp - tot ik me realiseerde dat het door de koffie kwam en dan dronk ik het alsnog, haha. Is eigenlijk ook een verslaving natuurlijk. Maar ja, omdat ik het wel gewoon echt lekker vind om te drinken en ik er ook geen suiker of melk in doe heb ik zoiets van ach ja boeie
Ik had ook verwacht dat ik enorme hoofdpijn zou krijgen (ik dronk gemiddeld 4 sterke koppen koffie of espresso per dag), maar heb eigenlijk maar 1 of 2 dagen een beetje een dof en beetje lamlendig gevoel gehad. Daarna werd het al heel snel beter en ik merkte dus vrij snel dat ik beter sliep en in de ochtend veel uitgeruster wakker werd. Het kan dus best zijn dat die hoofdpijn van korte duur is. Tegelijkertijd snap ik het ook hoor wat je zegt en ik wil je absoluut niet overhalen.
ik doe ook dry january, wel al drie dagen moeite mee lol
maar heb in mei ook dry may gedaan en dat was best lastig maar wel volgehouden!
ik heb mezelf wel 1 joker gegeven, weet nog niet zeker of ik hem ga gebruiken maar ik heb binnenkort een date en we wilden eigenlijk glĂŒhwein gaan drinken. dit hadden we al bedacht voor januari dus wil ook niet per se het plan om gaan gooien nu!
ik stuur steeds deze via whatsapp door naar de vriendin die met me meedoet trouwens haha
Ik doe dit jaar niet mee. Heb net stoptober achter de rug Maar blijf nog steeds door gaan met gematigd(er) drinken
Hoe gaat het bij iedereen? Ik denk nu echt: dat wordt heel makkelijk, maar ik vraag me af of ik er vrijdagmiddag nog steeds zo bij zit
Ik heb nu weekend en ben gewend om dat in te luiden met een wijntje, dus dit is het eerste moment dat ik het er een beetje moeilijk mee heb Verder vond ik het prima te doen afgelopen week!
Merken jullie al verschil?
Oke het is pas net een week ofzo, maar ik zag net op instagram iemand heel positief posten over het verschil dat ze merkt.
Ik merk dus niks haha. Nou dronk ik wel eens vaker een weekend niet dus misschien komt het over een week ofzo wel. Maar ik herinner me van een eerdere dry january dat ik ook echt geen verschil merkte Dat is dan toch minder motiverendâŠ
Ik merkte alleen dat ik de afgelopen week minder goed insliep, maar of dat van het stoppen met alcohol kwam??
Wel positief is dat je in de ochtend helemaal fris wakker wordt. Vooral vanmorgen was dat best een nieuw gevoel, want ik drink eigenlijk standaard op de vrijdagen.
Ik heb ook heel slecht geslapen afgelopen week. Ik wilde vooral minderen ivm calorieën en ik dronk ook steeds vaker door de week.
Ehm en heb vandaag toch een wijntje opengetrokken. Minderen is dus hoofdzaak nu
Tof om jullie dry January te volgen! Wat zijn jullie redenen om mee te doen? Ik heb sinds die van vorig jaar niet meer gedronken en ben daar echt heel blij mee.
@winniethebish mijn alcoholvrije G&T aanraders zijn the duchess en Nona.
Thanks voor de tips! The duchess kende ik niet, ga ik dit weekend eens proberen. Ik wil deze maand niet drinken omdat ik de afgelopen maanden merkte dat ik steeds vaker en meer dronk. Op een gegeven moment had ik altijd wel een excuus om een fles open te trekken. Wil dus vooral bewuster worden van mân drinkgedrag en hopelijk lukt het me om na deze maand doordeweeks zoveel mogelijk de alcohol te laten staan, en in het weekend te minderen.
Tot nu toe gaat het goed, moet zeggen dat het me makkelijker afgaat dan ik van tevoren had gedacht. Merk alleen geen verschil in uitgerustheid of minder hoofdpijn of wat dan ook, maar misschien ligt dat meer aan mân schermtijd en cafeĂŻne-inname dan alcohol
@Wonderland en @Plukkies lekker late reacties maar ook nog bedankt voor jullie suggesties. Pas du tout was inderdaad goed te drinken!
Denk dat ik 1 februari wel een wijntje drink hahaha, had de illusie dat ik na dry January misschien wel nooit meer zou drinken. Idee was leuk. Ik heb bij wijn trouwens ook dat ik het heel gezellig vind staan? Een mooi wijnglas met wijn erin vind ik echt genieten. Heb dit ook met koffie in een mooie mok/kop trouwens, dat maakt het misschien iets minder problematisch :")
Merk overigens dat ik zin krijg om te roken??? Ik rook alleen als ik gedronken heb in dan ook altijd in gezelschap. Maar heb nu de neiging om gewoon een pakje peuken te kopen terwijl ik dus misschien 1 keer per 2 maanden 2 sigaretten rook. Alsof ik een beetje recalcitrant wordt van geen alcohol mogen drinken en dan dus maar iets anders zoek ofzo.
Ik ben niet echt bezig met dry january maar wel fiks minder aan het drinken sinds 2e kerstdag.
Sinds de lockdown vorig jaar gaat het allemaal te makkelijk. Glas wijn tijdens het koken, online borrel met collegaâs en daarna nog een of twee, tijdens het eten, even samen gezellig etc etc. Dus het was eigenlijk elke dag wel raak qua drank. Had verwacht dat ik het moeilijker zou vinden maar vind het nu al meer een kijken hoe lang ik het volhoud sport geworden. Ik mag van mezelf wel in het weekend drinken. Maar heb voor vanavond allemaal alcoholvrije speciaalbiertjes gekocht (beter zijn die wel te drinken want zo duur). Moet vanmiddag ook bloed laten prikken en ben dan toch bang dat er iets aan mijn lever mankeert
@Musa ik wil nu ineens heel graag vaker edibles doen? Alsof ik mezelf te saai anders vind ofzo :â)
Nog een tip misschien deze week is bij ah al het speciaalbier 2e gratis en ook wat alcoholvrije wijnen en fentimans frisdranken (ik vind de tonics heel lekker).
Alcoholvrije wijn is meestal niet veel aan haha, maar ik vind de 0,0 sparkling van viverty wel lekker voor af en toe.
Wij hebben iig net met 42 euro bonus voordeel goed ingeslagen haha.
Zooo 21 dagen geen alcohol haha, en ik besef ineens dat de zin in een glas wijn weg is!!
Hoe gaat het hier bij de rest?!