Hier gaat het ook goed! Weinig verleiding gehad, maaaaar ik drink best veel alcoholvrije alternatieven zoals crodino, seedlip en vieze alcoholvrije rode wijn. Dus of de zin helemaal weg is zoals bij jou durf ik niet goed te zeggen. Misschien interessant om de laatste week helemaal niks meer te drinken dat drank nabootst.
Ik heb nul moeite gehad maar ook zeer weinig sociaal contact dus ben ook niet echt in de verleiding gekomen haha.
Verder merk ik helemaal niks ervan.
Ik heb trouwens geen alcoholvrij bier ofzo gedronken (mijn favo daarvan is 0.5 en dat vond ik valsspelen haha). Heb wel jillz 0.0 gedronken omdat ik zin had in iets zoets ipv al dat water elke dag.
Ik ga er een dry february van maken. Ik vind wijn echt heerlijk, maar slaap er zo vreselijk slecht van. Wil al tijden eens kijken wat een maand geen alcohol met me doet, maar had altijd weer excuses.
Ik haal dit topic weer even naar boven, want ik ben nu toch wel benieuwd of iedereen de 30 dagen heeft gehaald en of jullie verder gaan in februari? IkPas heeft nu de overbruggingschallenge en half februari begint de 40 dagen zonder alcohol challenge!
Ik heb zelf echt super veel baat gehad bij dry january. Ik ben echt veel minder prikkelbaar, zit 's ochtends een stuk beter in mān vel en heb o.a. daardoor veel meer bewogen en gesport. Ik ga sowieso februari nog door - helemaal niks drinken. Het scheelt wel dat er door de lockdown totaal geen verleiding is tot sociaal drinken, dat was altijd mijn valkuil.
Ik heb de 30 dagen gehaald en ik ga er ook mee door in februari. Ik merk dat ik helemaal geen behoefte meer heb aan alcohol. Ik slaap echt een stuk beter en voel me energieker. En ook nog een paar kilootjes afgevallen, altijd mooi meegenomen
Ben na 22 dagen toch gezwicht. Het was de laatste dag voor de avondklok en vond het gezellig om een wijntje mee te drinken. Heb wel sindsdien niks meer gedronken! Vond het niet heeel lastig om te minderen, heb in september/oktober ook niet nagenoeg niet gedronken. Het zit ook niet zo in het systeem om alleen thuis een fles wijn open te trekken ofzo na het werk, dus dat kostte niet zo veel moeite. De echte uitdaging zal zijn wanneer de horeca enzo weer open mogen
Ik heb overigens niks gemerkt ervan ofzo voor mijn gezondheid, alleen stond ik zaterdag/zondag wel wat fitter op dan normaal haha
Ik heb het ook probleemloos volgehouden en het is me goed bevallen! Vooral in het weekend sliep ik beter en voelde ik me fitter en ik vind mn huid er wat beter uitzien.
Ik heb het probleemloos volgehouden maar merk er verder niks van dus voel ook niet de behoefte om het langer door te zetten.
Denk dat het vooral ook zo makkelijk is geweest omdat die sociale ādrukā er totaal niet is geweest haha. En misschien even goed om een tijdje niet zo snel een fles wijn open te trekken omdat de lockdown zoān ellende is en ik niks beters te doen heb.
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als de horeca weer open is en huisfeestjes enzo weer mogen. Denk dat het goed is als ik dan al 2 maanden geen alcohol op heb, hopelijk is de verleiding dan minder of kan ik dan volhouden omdat ik weet dat ik zonder kan.
We gaan het zien. āGelukkigā nog even een makkelijke februari tegemoet (denk ik).
Jaa dat scheelt van februari haha.
Moet zeggen dat ik het mezelf bij het openen van de horeca wel weer āgunā om alcohol te drinken, dus dat is het vooral. Maar goed misschien dat je dan wat kan afwisselen tussen periodes jezelf wat meer en minder gunnen. Weāll see
Ik heb er totaal geen moeite mee gehad maar voel me ook niet beter en ben ook niet afgevallen helaas blijf er wel nog even mee doorgaan vooral omdat ik het niet mis en het gezonder is
Ik heb nog steeds geen alcohol gedronken en wacht nog steeds tot mijn lichaam inziet hoe fantastisch dat is
Ik ga weer een poging wagen. Zijn er nog meer mensen die dit jaar dry january of iets soortgelijks doen?
Ja ik doe ook mee!
Ik neem het elk jaar voor dat ik t wil doe maar ben jarig in Januari en t lukt eigenlijk nooit. Misschien moet ik toch t dit jaar gewoon doen om te merken wat het met mij doet dus ik sluit ook aan denk ik!
Yes! Ik doe mee!
Yes Iām in!!
Ik doe ook mee!
Edit: wel een beetje gek ja met mijn naam en foto
Ik ga denk ik dry february doen! Heb in januari toch een paar dingen gepland staan (waaronder een wijnproeverij) waar ik graag bij wil drinken.
Ik doe het elk jaar in january dus dit jaar weer! Vind het nu met coronamaatregelen wel echt een heel stuk makkelijker hoor, normaal stond ik in de eerste week al te balen als iedereen aan de champagne was op een nieuwjaarsborrel.
Door steeds mee te doen aan dry january ben ik de rest van het jaar ook veel minder en bewuster gaan drinken, fijn bij effect!