Ja ik herken ook wel veel uit wat jij schrijft en ik vind die dronken avonden die een beetje uit de hand lopen ook juist heel leuk. Of ja, uit de hand lopen valt ook eigenlijk wel mee, maar gewoon die avonden waar je dan achteraf ook een beetje zoiets hebt van oke wat was dat allemaal haha. En ik weet ook oprecht niet of ik het net zo leuk zou kunnen vinden of dat zulke dingen zouden gebeuren zonder alcohol.
Helaas heb ik dan wel wat meer last van hanxiety naast de gewone kater zelf al en toch ook wel ietwat te vaak van die tijdelijke blackouts waar ik ook onrustig van word. En dus een soort rebound effect qua alles overdenken, nog veel meer dan anders.
In die zin weet ik niet hoe het bij jou zit met dat sociale, maar bij mij gaat het denk ik wel wat dieper. Ik heb voorheen ook een sociale angststoornis gehad en hoewel ik oprecht denk dat ik beter in mân vel zit dan ooit in mân volwassen leven, heb ik echt nog wel behoorlijk fundamentele zelfbeeld-issues die ik dus ook deels uit de weg ga door gewoon te gaan drinken. En dat ik het ook wel ânodigâ heb om uitgaan/daten/bepaalde sociale situaties leuk te vinden.
Wat dat betreft ben ik dus idd ook heel benieuwd of ik dat dus ook leuk ga kunnen vinden zonder alcohol. Op zich heb ik best wel een impulsieve/ enthousiaste kant van mezelf al en sowieso wel in voor allerlei spontane dingen en oversharen en veel praten kan ik ook prima zonder alcohol. Dus ik ben benieuwd of ik op de één of andere manier een beetje die zelfbeeld/onzekerheden/overthinking dingen een beetje los kan laten en daardoor ook gewoon net zoveel lol kan maken zegmaar.
Hoe meer ik er ook over nadenk, lees en over praat met anderen ook hoe meer ik ook wel echt zoiets heb van; hoe bizar is het dat alcohol zo diep verweven zit in echt ongeveer alles in de samenleving??
Ik ben heel benieuwd hoe je het clubfeestje gaat vinden! Heb je ook nog andere dingen binnenkort die misschien âlastigâ zijn?
Ik heb sowieso waarschijnlijk komende maand op werk wel enkele laagdrempelige borrelmomenten op werk/met vriendinnen, een verjaardagsfeestje en dus op 30/9 een uitgaansfeestje in de stad. Ook heb ik een vage borrelafspraak staan met iemand die ik nog niet zo goed en lang ken, maar waarmee ik tot nu toe een paar keer geborreld heb en we dan ook echt steeds wel gewoon veel dronken - wel heel leuk. Ik ben dus nu wel benieuwd of diegene het ook ziet zitten als ik dus niet drink haha. En hoe dat dan zou zijn, omdat we ook niet per se echt een vriendschappelijke basis al hebben en ik weet ook niet of dat nou gaat gebeuren. Ik ben dus wel benieuwd of dat nog doorgaat en zo niet, dan mis ik ook niks aan dit contact, haha.
Ik denk dat er ook echt wel wat mensen in mân omgeving het saai van me gaan vinden al zouden ze het waarschijnlijk wel snappen als ik mân redenen uitleg, maar het alsnog dus wel saaier. En dat snap ik ook wel want dat idee heb ik dus zelf ook een beetje. Terwijl het toch ook raar is dat geen alcohol meteen zou betekenen dat het saai moet worden⊠Nou ja, ik weet het ook allemaal niet zo goed momenteel maar ik ben eigenlijk dus ook wel heel benieuwd hoe het de komende tijd dan weer gaat zijn en ga deze keer de situaties ook maar gewoon opzoeken en ervaren hoe het me bevalt zonder alcohol.