Ik doe ook mee! Ik ben wel voor 1 september al begonnen, ik zit nu op een week. Ik ga eind september ook op vakantie en zou dan wel weer een cocktail oid willen drinken, tot die tijd is in totaal ook 30 dagen
Ik drink niet elke dag maar mi wel te veel: bijvoorbeeld 4 dagen in de week meerdere glazen op een avond, of juist een hele fles op 1 avond en dan weer een week niet. Maar wat ik vooral merk, en wat een heel slecht iets/belangrijk signaal is: als ik minder wil drinken, zit ik er heel erg mee in mân hoofd, wat wel/niet mag. Ik merk dat ik niet âgewoonâ een week niet kan drinken.
Het is er een beetje ingeslopen sinds corona denk ik. Ik woon ook alleen, dus veel thuis zijn in combinatie met weinig dingen open maakte dat ik snacks etc in huis haalde en âdaar hoort een drankje bijâ
Nu had ik gisteren meteen een borrel van werk en vrijdag is voor mij meestal de dag dat ik een glas wijn erbij pak. Einde van de week dus bijkomen van werk, ik bestel ook vaak eten als begin van het weekend dus ik had gisteren sushi en daar is wijn âzo lekker bijâ
Maar op de borrel alleen alcoholvrij bier gedronken en tijdens het eten alleen cola! Ik drink verder graag ginger beer en ik heb een soda stream dus ook altijd siropen in huis voor de afwisseling
Ik heb komende weken nog een paar (familie)verjaardagen staan en ga ook uit eten met familie en bij hun is drinken ook redelijk normaal dus het zal wel opvallen denk ik. Ik ben van plan om er eerlijk over te zijn, ik weet zeker dat daar goed op wordt gereageerd maar vind het toch spannend, erg eigenlijk