Ik heb vandaag dag 50 bereikt!
Ik ben me de laatste tijd ook veel bewuster van mân alcoholgebruik en heb zelf niet de ambitie om helemaal te stoppen maar zou wel wat minder willen drinken en misschien ook wel periodes niet.
Ik heb net het boek Sinds ik niet meer drink van Evi Hanssen gelezen, ook omdat Cynthia gezegd had dat dit bij haar het zaadje gepland om voorlopig te stoppen met drinken. Ik moet alleen zeggen dat het bij mij bijna een averechts effect had? Ik vond haar heel negatief over wat het haar opgeleverd had en dat ze vrij uitvoerig beschreef dat ze het toch wel echt mistte en het leven een stuk saaier vond. Ik zat eigenlijk de hele tijd te wachten op de omslag, want ik dacht die zal vast wel gaan komen maar voor mijn gevoel kwam die helemaal niet. Behalve dat ze op een gegeven moment meer ging accepteren dat het leven saaier was. Daardoor dacht ik alleen maar van joe dat wil ik niet hoor, dan maar iets minder fit. Het heeft me wel (verder) geĂŻnspireerd dus om wat selectiever te drinken, dus af en toe op momenten dat je denkt dat het echt wat toevoegt (en daar dan ook streng in te zijn voor mezelf), maar zeker niet om te stoppen.
Ik ben wel benieuwd of meer mensen haar boek gelezen hebben en dit ook zo hebben ervaren?
Ik ben vandaag 9 dagen gestopt met drinken
Ik heb al zoveel verleidingen moeten doorstaan
Vandaag zelfs een fles wijn gekocht voor vriendinnen en toegekeken hoe zij die opslurpten.
Mijn vader gisteren over de vloer en die wist nog niet dat ik gestopt was en hij had een flesje meegenomen, ik heb hem 2 glaasjes ingeschonken van die fles en verder verzocht hem maar weer mee naar huis te nemen
Zaterdag had ik een eerste date met iemand en dit zou een reden zijn om twee relax drankjes te nemen. Hij dronk wel, ik niet. Was heel leuk nuchter.
Mijn eigenlijke plan is om november niet te drinken maar misschien langer en misschien wel voor altijd
Met de feestdagen in het vooruitzicht: wat zijn jullie favoriete alcoholvrije bubbels?
Ik heb de drank geregeld voor het kerstpresentje van mijn collegaâs en wilde ook per se een alcoholvrije optie. Dat werd deze en het is heerlijk!
Oh en verder ben ik @Madam-Mikmak nog steeds eeuwig dankbaar dat ze me een fles alcoholvrije rosé van Faber heeft gegeven.
Je bedoelt dan denk ik eerder champagne achtig of niet?
Ik vind deze sparkling rose de lekkerste tot nu toe (al heb ik ook weer niet heeeel veel geprobeerd);
https://producten.makro.nl/shop/pv/BTY-X673405/0032/0021/Henkell-Sparkling-Rosé-alcoholvrij-750-ml
Alleen wel wat lastiger te krijgen, hier en daar op wat websites en zie m bij makro/hanos maar daar kom je niet zomaar in toch. (Mijn tante haalt m af en toe voor me)
En zag deze bij de AH in de app maar is denk ik van gall en gall?
Ik ken m zelf niet maar de recensies op de website van gall en gall klinken positief dus ga deze denk ik ook eens proberen!
Oh of misschien dat ik deze ook probeer;
Maargoed deze laatste twee heb ik zelf dus nog niet geprobeerd, misschien heeft iemand anders hier ze al eens gehad?
De Vendanges is echt lekker!
Tijdens mân zwangerschappen deze veel gedronken, vind hem echt lekker en niet te zoet:
Verkrijgbaar bij de AH.
In Tilburg zit nu een alcoholvrije slijterij, ik kreeg er daar eentje die ik gewoon goor vond zo erg smaakte het naar prosecco. Ik zal eens kijken of ik hem tegenkom op insta, maar volgens mij heb je al voldoende keuze uit tips!
Ik ben nu niet per se geen alcohol aan het drinken maar ik heb vooral ook heel veel gingerbeer gedronken. Waarvan ik eigenlijk niet snap waarom er bier in de naam zit, haha. Maar dat gaat me minder snel vervelen dan limonade/hele zoete dingen.
En misschien niet helemaal gerelateerd aan de alcohol (bij mij is het deels ook om minder koffie te drinken), maar ik heb de afgelopen tijd ook gewoon weer allerlei soorten thee in huis gehaald en dat drink ik ook vrij veel. Misschien niet per se super feestelijk in eerste instantie maar zo in de winter zoiets warms en gaat minder snel vervelen dan warme chocolademelk of iets haha. Ik ben dan verder echt totaal geen thee snob dus heb gewoon van allerlei dingen uit de supermarkt. Qua losse thee heb je wel ook allerlei van die winter mixen enzo. Misschien dat ik dat trouwens ook maar ga halen voor de feestdagen, is ook net wat specialer dan gewone thee en een goede afwisseling qua drinken op een avond
Hoeft toch geen zoete meuk te zijn? Daar houd ik ook niet van, maar als je goede hebt is het vergelijkbaar met een brut.
Het is ergggg duur, maar ik ben wel fan van deze voor een mocktail voor de feestdagen:
Toen ik net stopte met drinken vond ik de alcoholvrije wijn echt een uitkomst, tegenwoordig houd ik er eigenlijk niet meer zo van.
NA bier (sportzot of vandestreek ipa) drink ik wel nog regelmatig.
Ik ben heel benieuwd naar de Nona Spritz! Hoe gebruik je deze Nona? Als wat voor âalcoholâ?
Sportzot is overigens niet non alcoholisch, er zit een heel laag percentage alcohol in (<1%). Maakt je misschien niks uit hoor, maar ik kwam daar tijdens mijn zwangerschap achter toen ik echt geen alcohol wilde drinken.
De Nix en Nix slijterij (o.a. in Haarlem) is leuk om inspiratie op te doen! Je kan daar ook proeven. Wel even opletten want niet alles is echt alcoholvrij.
Haha volgens mij hebben wij precies dit gesprek over Sportzot al eens eerder gehad! Mij maakt het niks uit maar goed dat je het zegt.
Ik gebruik het als een gin! Wil binnenkort eens proberen of ik niet zelf zoiets kan maken
Oh oeps, zwangerschapsbrein haha!
Ben heel benieuwd naar je recept/resultaat als je zelf iets maakt! Ik heb nu drie alcoholvrije âginâ geprobeerd:
- The Stillery : voor mij was deze veel te bloemig, een beetje als het drinken van parfum.
- Seedlip spice 94: een heel lekkere, kruidige âginâ. Echt lekker spicy! Dit is wat mij betreft de meest echte.
- Cederâs crisp. Licht en komkommerig. Daar hou ik met echte gin juist helemaal niet van maar smaakte me nu heel goed. Ik zou hier eerder een zomerdrankje van maken dan nu thuis bij de borrel.
Ook nog een wijn aanrader. Geeft echt het wijngevoel in je mond. De eerste slok vond ik even wennen, de laatste slok had ik nauwelijks door dat er geen alcohol in zat. En lekker betaalbaar. Ik kocht 'm bij de slijterij om de hoek maar ook te krijgen bij Nix & Nix slijterij online.
Nu al zin in 30 dagen niet brak zijn
Ben je altijd brak dan na een drankje?
Nee gelukkig niet, maar als ik helemaal geen alcohol drink weet ik in ieder geval zeker dat ik het ook niet word.
Ik ben tegenwoordig soms serieus brak na 2 wijntjes (en soms helemaal niet na een avond uit met veel drank, geen idee waar dat aan ligt) en als ik niet brak ben voel ik alsnog dat ik heb gedronken.
Ja er is bij mij de laatste jaren ook geen peil op te trekken. Soms ben ik na 2 of 3 wijntjes al brak, dat ik me echt afvraag waar ik dat aan heb verdiend, en soms kan ik een hele avond in de kroeg staan en echt denken âmorgen gaat niet leuk wordenâ en dan sta ik fris en fruitig op. Ik merk inderdaad ook wel wat jij zegt dat ik ook na maar 2 drankjes me vaak minder scherp voel de volgende dag, brak is een te groot woord maar ik merk wel dat ik gedronken heb. Dat is voor mij wel nieuw de afgelopen jaren.