Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Ik wil dit ook wel. Wat waren voor jou de redenen om te stoppen? Gaat het makkelijk (/went het)?

1 like

Zat er tijdens het avondeten (met wĂ©Ă©r een wijntje) over te denken om weer eens een tijd geen alcohol te drinken dus ik sluit me aan! Ik denk dat ik er twee maanden van maak: januari + februari. Niet dat ik nou zoveel drink, maar toch bijna elk weekend wel een wijntje of twee per avond en nu met de feestdagen is het helemaal loos natuurlijk. En ik merk echt dat hoe ouder ik wordt hoe meer ‘last’ ik ervan krijg, lichamelijk.

1 like

Ik slaap inderdaad beduidend slechter als ik wat gedronken heb. Slaap wel veel makkelijker in dan, haha, maar wordt vaker wakker of slaap onrustiger.

Ik ga mezelf trouwens 1 wildcard geven voor januari! Er is een feestje waar ik echt wel graag een aantal wijntjes wil drinken, maar voor de rest doe ik mee. Zou voor mijn doen al heel netjes zijn, want er zijn periodes waarin ik gerust elke dag drink.

Ja ik weet het, heb er wel eens over gelezen. Ik drink dus nooit echt veel, maar ook na twee (vooral rode) wijn heb ik er al last van.

1 like

En dat terwijl de ‘mythe’ is ‘Neem maar een glaasje, daar slaap je goed op’, haha. Ja, zeker laten staan hoor!

1 like

Fijn dat je omgeving zo reageert. Ik vind 't echt super stoer! Heb zelf ook last gehad van depressies en heb een angststoornis en daar doet alcohol niet veel goeds voor, dus fijn te horen dat stoppen een positieve impact heeft voor jou.

1 like

Nou, ik had gehoopt gisteravond nog wel een drankje te nemen ter afsluiting van het jaar maar ben ziek dus niet gedaan. Dus mijn dry January (en February?) startte afgelopen weekend al, haha.

2 likes

Ik ben vannacht begonnen!

2 likes

Ik doe mee! Ben een sucker voor speciaalbier en rode wijn, heb me flink uitgeleefd tijdens de feestdagen dus nu weer even een maandje niks. Voorgaande jaren ook een dry january gehad, nu weer.

2 likes

Ik wil ook meedoen! Vandaag (na het feestje van vannacht dan) al gelukt ondanks een borrel.
Heb 1 uitzondering deze maand

Ik doe ook dry january. Wel vanaf vandaag ivm nieuwjaarsborrel van vriendin.

Ik wil heel graag meedoen maar ben bang dat het soms te moeilijk is? Ik ga bijvoorbeeld komend weekend een avond naar een vriendin die flink drinkt. Dagelijks wel en op zo’n avond drinkt ze zo 7 bier weg. Ik ga vaak onbewust mee in haar tempo. Ik weet dat als ik zeg niet te drinken dat zij de laatste is die daar moeilijk over doet dus in die zin is het geen probleem. En toch ben ik bang dat ik ga zwichten.

Edit: na die avond heb ik geen afspraken waarbij ik bang ben om overstag te gaan. Ik ben wel aan het valsspelen he, als ik 5 januari begin
?

Ik heb het vorig jaar ook gedaan (paar keer ‘gefaald’ maar wel weer door gegaan) en wil het dit jaar weer proberen om zicht te krijgen op de ‘gewoonte’ om te drinken en me weer wat bewuster te worden van mijn alcoholgebruik. Merk dat ik veel vaker dan vroeger een deel van mijn avond kwijt ben.

1 like

Oh dat vind ik wel een goeie, alcoholvrije drankjes. Iets anders doen wordt 'm denk ik niet, is lastig te plannen. Ik ga dat alcoholvrije proberen! :smiley:

2 likes

Ik zit er ook aan te denken om mee te doen. Op zich drink ik al niet heel veel, denk ik, om de week ongeveer. Lijkt mij fijn om niet meer druk te maken op een avond om ĂŒberhaupt te gaan drinken of niet en het gewoon op voorhand weet om niet te drinken. Merk ook dat laatste tijd dat ik snak naar een lekker alcoholisch drankje, dus dat maakt mij ook wel ongerust. Zit wel gelijk te denken van o ja dan een verjaardag en dan een verlaat kerstdiner


Naja, fuck it, ik ga het gewoon doen. Wat is 1 maand nou ook.

3 likes

Ik ben trouwens wel bang dat ik het een keer uit gewoonte vergeet dat ik hier aan mee zou doen. Dat ik ineens op een borrel met een biertje in mijn hand sta end at het dan ineens is: ojaa

1 like

Voor de mensen die alcoholvrije biertjes zoeken, mijn vriend drinkt al een paar jaar niet meer dus ik heb ze inmiddels allemaal al met hem mee geproefd, en de grootste aanraders wat mij betreft zijn Leffe 0,0 voor een blond biertje, Heineken 0,0 of Jever Fun voor pils, VandeStreek voor IPA en de verschillende biertjes van dit merk:

image

Allemaal te koop bij de Appie.

Lekkerste alcoholvrije prosecco is PasDuTout van Grape District en Barrels and Drums van Gall&Gall. Alcoholvrije gin is je geld niet waard en alcoholvrije wijn is een leugen. Kombucha doet het goed bij je eten ipv wijn en de lekkerste en minst zoete gembersiroop is die van Belvoir, lekker met spa rood.

11 likes

Nee, echt heel lekker wordt het helaas niet. Ze hebben alcoholvrije wijn gewoon nog niet voor elkaar.

1 like

Ik doe ook mee!