Ik pas - 30 dagen geen alcohol

De IPA van vandeStreek is niet helemaal 0.0, voor wie dat echt aan wilt houden. Bavaria IPA 0.0 vind ik een erg goed alternatief, of evt. die van Brand.

Deze is ook best goed te drinken, is mijn favoriet op het moment:

Eerste vrijdagmiddagbiertje al afgeslagen :ok_hand:

7 likes

Ik ben biertjes aan het drinken met een vriend. Hij drinkt normale biertjes en ik Heineken 0.0 :muscle:t4:

9 likes

De vriend waarmee ik dit zou doen is al gefaald :frowning:

Gaat hier nog erg makkelijk want ben nog steeds ziek (ok verkouden, maar met enorme hoofdpijn steeds) dus heb er totaal geen trek in.

Ik had gisteren een huilende vriendin aan de deur dus heb de wijn zonder nadenken opengetrokken. Wel maar 1 glas op

Ik doe ook mee. Het bevalt wel goed eigenlijk! En ik heb al twee keer gehad dat ik dacht: oja nu zou ik eigenlijk drinken. Terwijl: het is pas de 4e. Volgens mij drink ik echt veel meer dan ik denk.
Ik wil alleen wel één weekend inhalen :grimacing:

1 like

Ik wilde typen jee het gaat zo goed hahha maar het is pas dag vier

6 likes

Hoe is het jullie gisteravond vergaan? Ik heb gisteravond spa rood met citroen gedronken. Heel stom misschien maar ik ben best trots dat ik me niet heb laten verleiden tot een wijntje.

3 likes

Ik heb er al een borrel in het café met alcoholvrij bier en een etentje in een restaurant opzitten! Volgende week een feestje en een borrel en de week erop nog een feestje :muscle:

5 likes

Dit weekend ging mij ook goed af! Alcoholvrij bier in de kroeg is echt prima, en gister toen er wat vrienden bij mij aten heb ik ipv wijn water uit een wijnglas meegdronken haha. Ik heb wel net kaarten gekocht voor een festival, en ga binnenkort ook daten/pubquizen, dat vind ik toch wel lastig, dat zijn toch wel gelegenheden waar ik altijd graag bier drink.

Hmm ik heb gisteravond mijn wildcard ingezet en achteraf denk ik, dit had eigenlijk net zo goed zonder alcohol gekund. Maar ik stond op een borrel en kende in het begin niemand, dan maakt een biertje het toch makkelijker.

1 like

Ik doe voor het eerst mee met Ik Pas. Ik drink normaal eigenlijk alleen in het weekend, dus de uitdaging valt voor mij mee.
Wat ik alleen vervelend vind is dat ik het gevoel krijg dat nu iedereen denkt dat ik zwanger ben. Daardoor zou ik bijna een borrel gaan drinken om het ‘te bewijzen’. Kennen jullie dit gevoel?

1 like

Vandaag tijdens een nieuwjaarsborrel voor het eerst deze maand een moment gehad waarop ik het normaal gesproken heel gezellig had gevonden om mee te drinken - maar ik heb het vol gehouden! Na dit moment wel nog meer motivatie om het echt de hele maand vol te houden.

2 likes

Dit inderdaad! Ik heb al een paar keer de opmerking over een eventuele zwangerschap gehad.

Ik doe ook mee en gek genoeg heb ik er (nog) geen moeite mee. Misschien doe ik het langer dan 1 maand. Wie ook?

3 likes

I’m in

2 likes

Ja wel herkenbaar. Al weten de mensen die dichtbij staan dat er écht geen kind meer gaat komen.

1 like

Ik vind het wel gek eigenlijk hoe snel mensen alcohol drinken, bijv mijn vriend drinkt bier en ik cola. Ik hoef echt niet elk half uur een glas cola!! Stel je voor je gaat uit en je drinkt 14 cola’s hahaha.
Maar voor alcohol vind ik het niet gek klinken. Dat besef je pas als je het niet drinkt.

7 likes

Ja ik vraag me dat ook altijd af waarom dat is! Als ik aan de cola zit dan heb ik na 3/4 glazen op de hele avond echt wel genoeg, terwijl ik makkelijk het ene biertje na het andere neem. Misschien toch het verslavende van alcohol waardoor je meteen meer wil? Bedoel bij cola ben ik de smaak na een stuk of 3 glazen wel zat en bij bier of wijn heb ik dat helemaal niet. Het is eerder dat ik dat dan op een gegeven moment bewust afsla omdat ik denk ik heb nu wel genoeg gedronken dan dat ik er geen zin meer in heb.