Ik pas - 30 dagen geen alcohol

Ik vind het echt teringsaai. Zit elke avond wel op het terras en heb de alcoholvrije cocktails uitgespeeld, dus ben nu de smoothies maar aan het doen. Ik bespaar wel veel geld.

2 likes

Gaat hier wel goed maar valt me een beetje tegen van mezelf hoeveel ik het mis. Zet vrees ik toch een wildcard in met een etentje laatste weekend van de maand. Hoewel ik dat ergens zwak vind van mezelf. Maar aan de andere kant, 2 wijntjes in 1 maand is geen slechte score. Ga hierna sowieso wel (nog) minder drinken denk ik. Merk wel echt de voordelen.

2 likes

Ai moeilijk momentje morgen. Lekker uit eten en dat doe ik het liefst met een wijntje maar ik probeer het echt vol te houden!

Ik ga morgen op wintersport met vrienden en ik twijfel echt enorm wat ik moet doen. Ik vind het zo suf om de hele week dan maar met cola te apres-skieen.
Iemand tips, soort gelijk leed of motivatie talk?

Juist met dit soort vakanties is het toch fijn om fris, vol energie en katerloos de berg af te gaan?
Genieton!! :muscle:t2:

1 like

Dat is zeker waar! Alleen toch lastig als de rest van de groep hem wel goed heeft hangen. Maar ik ben er uit, ik mag 2 wildcards, en voor de rest ga ik op zoek naar 0.0 biertjes.

1 like

Oké ik mis alcohol. Twee dagen hele avond optredens kijken (eurosonic) en ik vind het gewoon echt leuker met een paar biertjes? Ik heb een topavond gehad hoor, netjes aan de Heineken 0.0 geweest en had het opzicht wel verwacht, maar toch.

En gisteren na een schijtdag op werk had ik ook echt behoefte aan een biertje, misschien had ik net als @Krabsalade moeten gaan sporten haha.

Niet brak zijn is dat wel weer fijn

2 likes

Ik heb vorig jaar mijn dry January om wintersport heen gepland ha, dus ik zou zelf gewoon lekker gaan après skiën eigenlijk

Ha, ik vind het eigenlijk ook sneu om toe te geven, maar ik vind het leven met alcohol echt leuker. En, ik kan avonden ook beter volhouden, merkte dat ik gisteren gewoon rond 11 echt moe was van de werkweek. En, ik ben inmiddels ook wel een beetje uitgekeken op de 0.0, smaakt toch wel wat saai (als je niet direct voor een speciaalbiertje gaat dan)

Al denk ik wel dat ik dit minderen wil doorzetten na januari. Ik voel me echt beter, en heb inmiddels genoeg gelegenheden gehad waarvan ik dacht ja alcohol was hier inderdaad niet nodig, waarvan ik normaal uit gewoonte bier was gaan drinken

1 like

Mmm, maar dan is dry january toch helemaal geen uitdaging? Als je om de leuke/alcoholgerelateerde zaken heen gaat plannen? Misschien roomser dan de paus hoor, maar het lijkt me juist dat wanneer je dit soort activiteiten eens zonder alcohol doet, het je iets van inzicht kan opleveren (waarom drink ik eigenlijk, wat probeer ik ermee te verbloemen/versterken etc). Maar misschien is dit een te hoogdravende verwachting hoor, ik snap ook wel dat je bij bepaalde activiteiten graag met de rest mee doet.

3 likes

Nou ik vind wintersport eigenlijk wel echt een uitzonderingsgeval. Het is maar eens per jaar, en voor mij hoort een biertje er bij de après ski echt bij, zeker vorig jaar drie dagen met collega’s. Zou ik anders zonde vinden van mijn vakantie eigenlijk. Dus het is niet alsof ik echt alle activiteiten eromheen ga plannen, ik heb gewoon borrels, etentjes en concerten dus

2 likes

Jaaaaa, na een lange week met jengelende kinderen heb ik op vrijdagavond ook écht behoefte aan een glaasje. Word wel echt met m’n neus op de feiten gedrukt.

Ik heb vorig weekend gepauzeerd en nu weer helemaal gestopt. En wil eigenlijk iets langer doorgaan zodat ik wel een volle maand haal. Het bevalt me eigenlijk heel goed! Vanavond confronterend hoe vaak ik vanaf de eerste week gedacht heb “oh even een biertje drinken”. Blijkbaar drink ik ook best vaak één wijntje of één biertje bij het eten (of borrelmomenten).

Vanavond de brewdog ipa en lowlander alcoholvrij proberen. Mis speciaalbiertjes het meeste. Die glazen wijn en pils die je neemt voor het idee/omdat het erbij hoort mis ik niet.

2 likes

Na drie weken kan ik zeggen dat ik het niet moeilijk vind om niet te drinken, maar wel vrij saai. Enerzijds voel ik me lichamelijk beter: ik heb meer energie, slaap beter en voel me fitter dan voorheen. Maar anderzijds voel ik me emotioneel een beetje meh en vlak, en heb ik ook minder zin om sociaal te doen. Toen ik vrijdagavond bij vrienden was, was ik er om 23u wel klaar mee en ging ik naar huis. Heb zonder drank geen zin om lang wakker te blijven en het leven voelt minder uitbundig ofzo. Wel een beetje confronterend dat alcohol mijn leven blijkbaar vrolijker maakt.

4 likes

Ja dit heb ik ook heel erg, ik word ook sneller moe dus zal niet langer dan 11-12 uur blijven hangen. Echt uitgaan/dansen zonder alcohol gaat denk ik ook niet gebeuren bij mij!
Qua benefits; ik heb nu wel wat meer energie maar ook niet bakken energie zoals ik hoopte. Ik vind het wel fijn dat ik het echt niet zo moeilijk vind om nee te zeggen, bij vrienden/in de kroeg. Had ik niet van mezelf verwacht, fijn!

2 likes

Nog een weekje!!!

4 likes

Heb net 0.0 Bavaria gehaald om het te vieren…

1 like

Hahaha we komen er wel! Ik heb wel een bonbon met drank op, maar geen alcohol gedronken

Alleen de eerste dag mijn advocaat opgegeten, echt zonde om het weg te gooien

Haha, ik Jillz (of hoe je het schrijft) 0.0