Zo, iedereen weer aan de drank hier? Ik heb tot nu toe 2x 1 drankje gehad, verder ga ik nog wel prima op die Jillz 0.0 haha
Ik pak de quarantainetijd om pas op de plaats te maken. Heb mezelf als doel besteld om 100 dagen niet te drinken. Zeker omdat er nu geen kroeg is waar je met vrienden staat en er druk is van buitenaf. Merkte dat ik zo veel ging drinken van deze situatie⦠bijna elke dag wel een fles. Werd helemaal naar van elke keer naar de glasbak. Mān vriend doet niet mee maar drinkt al een stuk minder omdat ik blijkbaar de aanstichter was. Zit nu op dag zeven en het is Koningsdag. Ik vind het even oneerlijk en stom maar ik voel me zoveel frisser in mān hoofd. Hoe gaan jullie hier mee om? Met het gevoel dat het lastig is?
Ik heb sinds de 30dagen geen alcohol meer gedronken, en ben daar (zeker nu) zo blij mee. Anders zou deze quarantaine tijd echt veel glazen wijn betekenen, en zouden mijn angsten nu torenhoog zijn. Het wordt ook steeds makkelijker, echt. De eerste weken zijn de moeilijkste. Ik raad je het boek this naked mind aan! Heel interessant en challenget je kijk op alcohol. Hoe ging de eerste week voor je?
Dankjewel voor je berichtje! Ik doe het inderdaad ook vooral vanwege angstigheid. Ik merkte dat er heel veel emoties omhoog kwamen en veel boosheid rond dag 3/4. Heb nu lekkere theetjes besteld zodat ik ook een drankje kan maken waar ik van geniet als mān vriend een biertje pakt. Ik heb het rond borreluur het moeilijkste, ik denk omdat ik thuis zit nu en dat het een overgang was van overdag naar vrije tijd. Even mān hoofd leeg maken, nu loopt het gewoon allemaal door elkaar. Ik mediteer in de ochtend nu en dat geeft wel wat structuur, want dat deed ik niet als ik een kater had. Hoe voel jij je nu en wat voor verschil merk je?
Oh wat goed! Ik drink sinds maart niet meer om mijn gezondheid te verbeteren en het gaat tot nu toe heel goed. Ik had in het zwangerschapstopic tips gevraagd voor lekkere alcoholvrije drankjes en daar kwamen ook goeie tips op. En verder doe ik wel eens crystal clear in een glas met ijs citroen limoen en evt tonic en dat is ook lekker
Ja, borreluur is het lastigste, is echt een gewoonte die erin zit. Echt knap dat je het al een week volhoudt, mag je trots op zijn!
Ik merk vooral dat de zin/drang naar alcohol er niet meer echt is (heb het enkele keren gehad bij gelegenheden die voor mij heel hard samen hingen met alcohol). Ik heb veel meer rust in mijn hoofd nu, minder angsten en minder gepieker. Ook fijn dat ik niet meer over alcohol hoef na te denken (āik dronk deze week op gelegenheid X, en Y, zou ik nu vandaag dan wel drinken of niet?ā). Ik slaap een stuk beter. Ook een paar kilo afgevallen. Merk ook dat ik bepaalde mentale issues nu Ć©cht begin aan te pakken, er is nu ruimte voor ofzo. Ik heb nog steeds mijn ups en downs maar de downs zijn nu minder zwaarmoedig en draaglijker.
Ik ga ook meedoen. Ik ga maar heel kinderachtig voor mezelf een afstreepkalender maken.
Ik merk namelijk dat omdat ik nu nergens heen hoef ik gemakkelijker een drankje pak in de avond en ik wil zeker niet dat dat een gewoonte wordt.
Eigenlijk zou ik nog best wel een wijntje willen drinken als ik bijv. lekker gekookt heb, maar ik ken mezelf ook: van het een komt het ander. Daarnaast heb ik bij bepaalde gelegenheden heel sterk het gevoel dat een drankje āerbij hoortā en het lijkt me echt beter om van die dingen te kunnen genieten zonder drankje.
Ik had laatst al erg lekkere alcoholvrije āchampagne/cava/proseccoā gekocht bij de ah. De wijnsnobs van de Volkskrant konden āermee levenā dus voor mij (een ekte Berberana en AH biologisch meid) is het zeker goed genoeg.
https://www.ah.nl/producten/product/wi401917/viverty-sparkling-wit-alcoholvrij
Finley met wat ijs en evt een schijfje vers fruit is ook echt een goeie vervanger. Steeds meer restaurants en cafeās hebben ook mocktails die superlekker zijn!
Ik heb ook een afstreepkalander, en noem het niet kinderachtig! Ik zie het juist als een fijn hulpmiddel en wanneer het even moeilijk wordt zie ik dat ik al weer veel meer dagen bezig ben dan dat ik zelf denk. Hij hangt bij in het zicht naast de koelkast.
Ik moet toegeven dat Koningsdag lastiger was ondanks dat we niet konden feesten met vrienden maar toen ik voor het slapen gaan een krul achter dag 8 zette voelde ik me toch trots. Heel veel succes.
Dat klinkt echt lekker!! Ik heb wel een speciaal glas aangeschaft waar ik nooit wijn uit zo drinken maar er nu mijn āborrelā uit drink. Gister limonade met spa rood en het was heerlijk.
Ik ga meedoen! Met koningsdag nog 1,5 fles wijn op en vandaag baalde ik zó.
@Flamoes goed idee die afstreepkalender. Ik denk dat dat heel erg motiveert.
Ik ben sinds de corona-toestand juist weer elk weekend gaan drinken Terwijl ik daarvoor zo goed als niets meer dronk sinds dry january. Heb nu ook niet de drive om weer droog te gaan staan.
Crodino!
Ohhh ik had vandaag zoān lastige dag. Voelde me zo onrustig en vond het zo oneerlijk dat anderen wel een lekker drankje kunnen drinken. Oftewel ik wilde heel graag even een makkelijke weg kiezen ipv om gaan met hoe ik me voel vandaag. Maarrrr niks gedronken en dat voelt dan toch wel als een overwinning.
ik ben 1 mei begonnen samen met een vriendin. zij heeft t helaas al opgegeven maar ik ga nog steeds lekker. of nou ja, als ik eerlijk ben heb ik er eigenlijk (bijna) elke dag moeite mee⦠vooral de eerste twee weken van mei. maar goed dat is ook de reden dat ik het doe, pakte echt overal een glas wijn bij. sinds 1 januari dronk ik zowat elke dag, m.u.v slechts een paar dagen. slaat helemaal nergens op. wil vanaf 1 juno het drinken beperken tot max. 2 keer in de week maar dat lukt sowieso wel, deed ik voor 2020 ook
Ik heb 1x gecheat en meteen spijt. De volgende dag was ik echt brak. Ik hoefde ook nog maar 7 dagen. Maar goed, ik moet zeggen dat het āeen drankje drinken omdat het kanā (geen vaststaande verplichtingen vanwege corona) er nu wel een beetje uit is dus dat is in ieder geval positief. En ik ga gewoon door want het bevalt me verder goed.
Doe je goed! Zijn er specifieke momenten waarop je het moeilijk hebt?
zonnige middagen op mijn dakterras, na een lange wandeling, na een productieve dag, begin/einde van het weekend⦠wanneer niet eigenlijk
Mijn eerste - oorspronkelijke - doel van 30 dagen heb ik gehaald! Meteen besloten om er 100 dagen van te maken want merkte dat ik emoties graag wilde wegspoelen met drank. Vind het ook heel rustig in mān hoofd dat ik niet hoef te bedenken of ik al āmagā drinken die dag en hoeveel wijn er nog is. Dit klinkt zo wel heel triest als ik het zo opschrijf, maar ik zat echt in een neerwaartse spiraal. Het is nog steeds niet zo dat ik elke ochtend zingend uit bed sprong en er unicorns dansen in de woonkamer maar ik heb wel rust! Had ook veel darmklachten, die zijn ook minder geworden. Ben benieuwd wat de komende 66 dagen me gaan brengen. Als mān vriend nu een biertje pakt en ik graag mee wil borrelen maak ik een gezellig glas met crodino, Spa rood en ijsblokjes. Net aperol spritz!
Ik drink nu niet sinds 23 maart (kwam er bij toeval achter dat ik een verhoogde waarde had in mn lever) en ik merk dat ik een beetje bang ben om weer te gaan drinken. Ik wil van de zomer best wel eens weer een cocktail, maar ik vind dat meteen āengā. Of een baileysje. Hoe doen jullie dat na de ik pas dagen?