Ik voel mij het meest vrouwelijk als

Als ik een compliment over mijn uiterlijk krijg. Als ik terug kom van de kapper. Als mijn outfit klopt.
Verder voel ik me net een man of neutraal en er is eigenlijk niks vrouwelijks aan me. Ben eerder nog een meisje

3 likes

Maar hoe beschrijven jullie dat gevoel dan? Want ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen ook bij de voorbeelden die worden gegeven niet haha.

1 like

Naast de glad geschoren benen, lingerie en hakken: Wanneer ik lach. Niet zo’n lach waarbij ik pijn in mijn kaken krijg en de Fanta uit mijn neus komt, maar zo’n oprechte lach waarbij je zelf merkt dat je straalt.

Hm. Lastig uit te leggen… :no_mouth:

2 likes

Momenten waarop je jezelf net iets mooier, zachter of leuker vind dan op andere momenten. Even heel erg bewust zijn van wie je bent en wat je uitstraalt en daar trots op zijn.

Hm. Ook al zo lastig uit te leggen. Ik ben hier niet goed in.

3 likes

Waarom dacht mijn brein decoupeerzaag :joy:

11 likes

Ik besef mij nu dat ik mij niet zo vaak bewust ben van mijn geslacht. Ik voel me eerder lomp en mannelijk. Als ik ongesteld ben voel ik me eerder ook een zak hooi.

Maar ik voel me echt vrouw als ik: seks heb, rode lipstick (en andere make-up) draag.
Ook taillebroeken en -rokken voel ik mij extreem vrouwelijk, omdat het mijn taille en heupen accentueert. Misschien compensatiegedrag voor mijn niet bestaande deco.

Ooh ik vergeet iets: ik voel me ook heel vrouwelijk als ik met een man flirt.

2 likes

Ik vind het echt leuk om te lezen dat sommigen van jullie je zo voelen als je in je blootje voor de spiegel staat. Ik voel me dan eerder een pudding.

16 likes

Als ik mooie lingerie draag.
Als ik dans en een man kijkt
Sowieso als een man verlangend kijkt
Als ik rode lippenstift draag

6 likes

Als ik dans, als ik rode lippenstift draag, of de andere kant: als ik besluit een pak te dragen in plaats van een jurk. Dat ik me expres wat mannelijker kleed wanneer ik weet dat ik omringd ga zijn met mannen die zich daar bedreigd door voelen (mijn stiefbroer bijvoorbeeld vraagt altijd of ik soms een man ben of lesbisch ben als ik een pak draag. Deed toen expres met kerst een pak aan en toen voelde ik me zo’n sterke vrouw? Gewoon door er lekker tegenin te gaan haha)

Maar ook als ik op dit forum zit. Lijkt zo een beetje een ode en dat bedoel ik niet eens per se, maar in de hoek van je omringen met inspirerende vrouwen… Ik zat hier vanmorgen nog aan te denken, ik zag dat topic over stemmen volgende week en ging daardoor even de stemwijzer doen terwijl ik in de metro zat. En terwijl ik dat deed bedacht ik me hoe mooi het eigenlijk is dat dit forum bestaat, en het over bloggers en make-up merken gaat, maar we ook eindeloze discussies over white privilege, feminisme en politiek kunnen hebben en hoeveel ik van jullie leer. Dat we dan misschien gedeeltelijk wel aan het stereotype voldoen (praten over make-up, kleding, daten) maar we ook zoveel meer zijn dan dat. Want hoe tof is het dat we dit hebben? En je voor alles terecht kan maar ook terecht gewezen wordt als iets echt niet door de bocht kan?

Als ik daaraan denk voel ik ook gewoon een soort trots om vrouw te zijn, dat we dit in ons hebben. Vind dat soms ineens best wel inspirerend haha

31 likes

Eigenlijk best wel vaak. Ik ben echt een zachtaardig, emotioneel mens dat ook nog eens heel open is over haar emoties en veel zorg steekt in menselijke relaties. Ik voel me vrouwelijk wanneer ik die zachtheid omarm, vertederd naar kinderen van vreemden kan kijken zonder over te komen als een engerd, wanneer ik mijn vriendinnen begroet met een knuffel of een zoen of hun hand vasthoud, wanneer ik in het openbaar onbeschaamd ontroerd raak door een nummer dat ik luister of een film die ik kijk, als ik energie steek in het verzorgen van mijzelf en mijn naasten. Ik voel me in het bijzonder vrouwelijk wanneer ik met mijn vriendinnen ben en besef wat een immens zelfinzicht we allemaal hebben, hoe onafhankelijk we allemaal zijn en hoe bewust we zijn van onze omgeving en hoe we daarin staan.
Mijn vrouwelijkheid is wat me trots maakt om vrouw te zijn: wat vrouwen eeuwenlang de zwakste sekse in de ogen van de maatschappij heeft gemaakt en wat eigenlijk de ene waardevolle kracht na de andere inhoudt. Natuurlijk zijn er (gelukkig heel veel!) mannen met een groot empathisch vermogen, een sterke band met hun eigen emoties, etc., maar vrouwelijkheid beschouw ik dan ook niet per se als iets dat alleen van vrouwen is. Ik voel me niet per se vaak vrouw, maar wel, gewoon, vrouwelijk.

En nu ga ik slapen, hopelijk snapt iemand hier iets van!

9 likes

Diegene die ik erg leuk vind noemde mij behalve een beauty ook iemand met brains. Vond ik echt een onwijs mooi compliment.

Als ik een discussie voer met iemand en ik kan diegene klem lullen…

2 likes

Als mensen me complimenteren over mn haar. Ik vind mooi lang haar echt iets vrouwelijks wat mannen vrijwel niet hebben (behalve Tom Sebastian dan)
En eigenlijk wel als ik in ondergoed voor de spiegel sta. Dan denk ik jezus meid je ziet er echt prima uit, terwijl er eigenlijk wel een paar kilo af moet/mag. Maar dan zie ik echt zo’n zandloper en dan voel ik me echt wel heel vrouwelijk.
In het ‘dagelijks leven’ zie ik mezelf eerder als ‘verzorgd’ dan ‘vrouwelijk’

7 likes

Ik dacht decaf coffee :roll_eyes:

3 likes

Als ik iets aan heb met blote schouders en/of rug en dan mijn haar over mijn huid voel waaien.

4 likes

Dit topic leest echt als een Dove-reclame. Maar ik vind het heel mooi <3

16 likes

Als ik een zwierige rok of jurk aan heb en die om mijn benen heen voel dansen als ik loop

7 likes

Een jurk of hakken is meestal wel voldoende voor mij haha omdat ik eigenlijk altijd jeans en laarsjes aan heb.

1 like

Wanneer ik seks heb. :eggplant:

3 likes

Ik vind veel van de punten die jullie noemen (mooie kleding, jurk, benen geschoren etc) meer horen bij wanneer voel ik me mooi/sexy/aantrekkelijk. Maar dat staat voor mij niet gelijk aan vrouwelijk?
Je vrouwelijk voelen vind ik niet hetzelfde als je mooi of verzorgd voelen.
Ook wanneer ik me krachtig voel voel ik me niet persé vrouwelijk, dan voel ik me krachtig.

Ik voel me het meest vrouwelijk als ik pms heb en als ik ongesteld ben, en meestal niet op een positieve manier.

Eigenlijk weet ik dus niet zo goed wat je ‘vrouwelijk’ voelen betekent.

6 likes

Ik dacht dit ook een beetje, maar ja, misschien staat ‘vrouwelijk’ voor veel mensen wel gelijk aan ‘sexy’ of ‘je goed voelen’. Het is ook wel moeilijk te onderscheiden, want vaak definiëren mensen vrouwelijk als ‘in tegenstelling tot mannelijk’, en we hebben natuurlijk ook allerlei dingen geïnternaliseerd, bijvoorbeeld dat hoge hakken of rode lippen vrouwelijk zijn. Wat jij ook zegt, het is heel lastig om een onderscheid te maken tussen wat het is om je uit jezelf vrouwelijk te voelen en wat onze sociale constructies van vrouwelijkheid zijn.

6 likes