Je kan ook nog even op marktplaats kijken, ik heb daar een mooie fotolijst van die vroeger met glas was (die van mij ook) en nu met een kunststof plaat. Edit: dus ikea lijsten op marktplaats, gewoon zoeken op lomviken etc
Ik ga een bestelling plaatsen bij Ikea, ik twijfel over wat dingen.
Zijn jullie tevreden over de rvs koekenpannen. Welk beddengoed vinden jullie het lekkerst. Heb ju de roze bergpalm, die vind ik erg fijn. Alleen wil ik ook graag een goed wit/effen beddengoedset. En welke hoeslakens zijn fijn?
Andere ikea tips/must haves mbt tot alles maar vooral opbergen koken en schoonmaken zijn welkom! Of voor in de pax (hoek) kast. Ben erg in mn lenteschoonmaak en declutter periode. En wil graag alles in een keer kopen, ik kan niet makkelijk zelf langs de ikea.
Ik heb het idee dat de Bergpalm veranderd is. Ik vind mijn nieuwe niet zo lekker dik en zacht als de oude.
Weet niet of je hier ook iets aan hebt omdat het van koolstofstaal is en niet van rvs, maar ik ben heel blij met deze pan! Het is wel een kleine pan, maar perfect om eitjes in te bakken.
Edit: ik reageerde niet op jou, nu wel
Ik vind die LOMVIKEN ook wel goed en stevig voor dat geld. Je hebt ook nog een goedkopere versie bij Ikea (FISKBO als ik zo snel kijk) en die komt wel echt heel cheap over.
Weet iemand of/wanneer de pax-kasten zijn veranderd? In mijn huis stond al een hele grote schuifkast en we hadden al 2 pax-kasten. Ik vind de indeling van de grote kast alleen helemaal niet handig dus ik wilde lades etc. uit onze andere kasten halen. De grote kast lijkt echt in alles een pax-kast maar de binnenmaat is net een paar cm groter waardoor de lades niet lijken te passen. Ik weet dat de kasten een paar jaar geleden zijn aangepast maar deze kast is al een stuk ouder. Ik dacht dat alles uitwisselbaar was dus nu begin ik te twijfelen of ik wel een echte pax heb haha.
Kun je een houten IKEA kaat donker beitsen? Pls zeg ja, heb ‘m al besteld namelijk
Ja hoor, tenzij het spaanplaat of iets dergelijks is
Welke is het?
ladmakare!
Oeh dat vraag ik me af of je dit kan beitsen.
Zo’n dun fineerlaagje schuren en beitsen lijkt me eigenlijk niet te doen… misschien als je het licht opschuurt dat je er met de juiste soort grondverf en lak in een kleur wat mee kunt, maar beits betwijfel ik…
dit is spaanplaat, dat kan je niet beitsen. Alleen houten kasten kan je beitsen, bijvoorbeeld de IVAR*.
Ja lijkt me dat de structuur ook heel lelijk gaat worden.
Ik heb zelf wel een fineerkastje geschilderd in een kleur maar dat is weer heel anders.
Dankjewel allemaal! We gaan m niet beitsen haha. Misschien verven, maar dat gaan we nog even bekijken.
Is er iemand die de ivar als kledingkast gebruikt? Is dat een fijne kast die een beetje lang meegaat?
Ik Had de malm ladenkast en die is toch sneller gammel geworden dan ik hoopte.
Ik heb een IVAR kledingkast zelf samengesteld en daar zitten wel wat haken en ogen aan. Het is toch best lastig om zelf een logische kast te bedenken, blijkt. Maar hij is wel stevig! Zitten twee verstevigingskruizen achterop en zie m absoluut niet omvallen. Heb wel de diepere variant en met een aantal lades.
Jep, meerdere verhuizingen doorstaan maar werkt als een tiet. Hangdelen en planken. Verder geen lades oid.
Heb je dan iets van bakken erin voor sokken etc?
Ik denk er ook al een tijdje over omdat ik in ontoerekeningsvatbare staat na mijn bevalling een graflelijke Pax heb gekocht en ik dat ding eigenlijk op marktplaats wil knallen. We hadden ervoor steigerbuizen hangen en losse ladekasten en het was te rommelig. Ik heb al een Ivar in ons ‘kantoor’ en die vind ik veel leuker. Maar met mijn chaos anti-opruim brein is een open kast riskant dus ik zou wel lades of bakken moeten hebben om dingen in weg te proppen.
Jaa heb bakken voor sokken en ondergoed inderdaad! Ben gewoon fan van ivar want kan de hele indeling zelf bepalen, continu indelingen veranderen zonder veel gedoe. En vind veel kasten meestal lillek en saai en ivar kun je forever beitsen en verven naar je eigen smaak.