IKEA topic

Ooh zo frustrerend, dat de site dan eerst zegt dat iets beschikbaar is voor bezorging op jouw postcode, dan vervolgens op de winkelmandje pagina zegt dat het alleen beschikbaar is voor afhalen in Ikea Delft en vervolgens is het toch niet op voorraad :triumph:
Ik wil gewoon een frontje voor mn vaatwasser!

2 likes

Ik heb een paar jaar geleden een Melltorp tafel gekocht en wilde er nog eentje bij. Maar de kwaliteit is echt heel anders/minder, terwijl ie volgens mij 15 euro duurder geworden is. Ook zit er aan de voorkant bij de poten ineens een put. Zijn er toevallig meer mensen hier die een Melltorp tafel hebben? Ben benieuwd of jullie ook zo’n put in elke poot hebben of dat het een productiefout is of iets.

Hoe zijn de ervaringen met leren banken van de ikea?

2 likes

In principe is het zo dat wanneer je online besteld, je bestelling vanuit het distributiecentrum komt. In dit geval is het een artikel wat alleen beschikbaar is in de winkel. We werken met een zekerheidsvoorraad, dus wanneer er nog maar een paar artikelen zijn kun je deze niet reserveren met click & collect. Het kan namelijk zo zijn, dat tegelijkertijd dat jij de bestelling plaatst, een andere klant onderweg is met het artikel naar de kassa in het zbm terwijl jij het net gekocht hebt. Dat zou een oververkoop betekenen. Enige optie is dus naar de winkel gaan en het zelf uit het schap halen in het zbm.

1 like

Heeft iemand eens een tegoedbon gehad van IKEA per mail? Mijn bestelling was niet compleet dus ik krijg een tegoedbon per mail gestuurd zodat ik dit na kan bestellen of in de winkel kan kopen. Maar ik dacht dat ik hem per mail wel direct binnen zou hebben, terwijl er nu al een paar dagen overheen zijn gegaan. Ik had al naar de ikea willen gaan.

Ik kan dit ook wel via de klantenservice vragen, maar dat kostte me de vorige keer ook al meer dan vijf pogingen en een kwartier in de wacht hangen voordat ik iemand had bereikt :sweat_smile:

4 likes

Ik wil binnenkort naar de Ikea voor wat serviesgoed. Wat zijn nog andere leuke/handige musthaves? Mag ook eten zijn!

2 likes

Je zou hem binnen 48 uur in je inbox moeten hebben (soms 72). Misschien overbodige vraag maar spambox al gecheckt?

Over het algemeen komen die digitale tegoed kaarten snel, kan wel zijn dat er iets mis is gegaan bij het opstarten. Dan kan je misschien wel contact opnemen.
Heb zelf bij de telefonische klantenservice gewerkt en vaak was rond 17/18 het “rustigst” of juist in de ochtend rond 9 a 10. Misschien heb je daar wat aan.

2 likes

Haha, ja, ik had m’n spambox ook al steeds gecheckt.

Ik heb meteen even contact gezocht met de klantenservice en het bleek dat ik recht had op een terugbetaling ipv een tegoedbon. Dus ze zou het op m’n rekening laten terugstorten.

De medewerker beëindigde de chat overigens al voordat ik kon vragen hoe snel dat dan zou gebeuren ;’’)

2 likes

Vraagje. Wij zitten al een tijdje op een kast te azen die in steeds minder winkels op voorraad raakt. Nu nog maar in 1 filiaal (Hengelo) op voorraad. Betekent dit dat de voorraad elk moment aangevuld kan worden omdat er nu nergens meer voorraad is? Of werkt dat niet zo?

1 like

Als dit zo was, zou ik niet al een jaar met een pax deur bezig zijn. Op lijkt gewoon op te betekenen en niet een ‘oh het is nergens meer nu gaan we zorgen dat het zsm ergens vandaan getoverd wordt want de voorraad is nu wel heel laag’. Denk dat het niet in te schatten is, waarschijnlijk ook voor Ikea zelf niet.

@SemM kan natuurlijk zijn dat ie wel gewoon terugkomt! Tenzij er bij staat dat hij uit de collectie gaat. Maar er is niet een link tussen voorraad en wanneer het weer geleverd wordt volgens mij. Normaal houden ze de voorraad juist op pijl en kan het zijn dat iets er even niet is maar ik heb zelf nog nooit met Ikea ervaren dat het zo’n drama is om spullen te krijgen zoals nu.

3 likes

Oke, goed om te weten. Welke tips en tricks gebruik jij afgelopen jaar voor je pax deur?

1 like

Wat ik momenteel doe met alles dat ik van Ikea wil:

• Website in de gaten houden
  • Kijken of het geleverd wordt bij mijn schoonouders, ouders of onszelf
  • Kijken of het opgehaald kan worden bij de ikea in de buurt van mijn schoonouders, ouders of onszelf (ik hou dus effectief 3 Ikeas in de gaten)
  • Zoeken naar een niet Ikea alternatief (meeste kans op succes ook deze)

Qua leveren heb ik weleens 24 uur laten opnieuw gekeken naar de bezorgopties en kon het opeens dezelfde week ipv een maand later. Wij hebben geen auto dus marktplaats is best onhandig maar daar staat ook veel Ikea op.

Pax deur heb ik nog niet gevonden, die zou op voorraad zijn bij Ikea Delft en Amsterdam maar was dus niet zo. Ik heb het een beetje opgegeven met Ikea en we gaan tzt maar iets op maat laten maken bij een ander bedrijf. Ik ben wel klaar met Ikea haha. (Gisteren maar de helft van onze bestelling geleverd zonder vooraankondiging. Ja leuk maar hebben we dus niks aan want we hadden de hele bestelling nodig. Als ik dit had geweten hadden ze niet hoeven komen en had ik alles geannuleerd)

3 likes

Heb je een naam en artikelnummer? Ik kan zien of het uitgaand is of dat er nog nieuwe voorraad verwacht wordt.

@Feather jij wacht op de GRIMO schuifdeur toch?

5 likes

O wauw wat lief. Dit is het nr:

1 like

Pfff jeetje. En zit je nu dan ook met een halve bestelling die je nu weer kwijt moet zien te raken?

Dank je wel voor je tips. Mijn ouders en schojnouders wonen allemaal in hetzelfde postcode gebied en daardoor zijn wij aangewezen op 1 dichtsbijzijnde Ikea om het bezorgd te latne krijgen. We wonen in het noorden van Noord-Holland en als het in Amsterdam op voorraad is bezorgen ze het al niet in onze postcode😔
Het zijn 22 pakketten staat op de website dus zelf halen is geen optie, tenzij we echt een bus zouden huren maar zooo desperate zijn we nog niet.

1 like

Belangrijk om te weten is dat het een voorbeeld kast is, dat betekent dat dit voorbeeld bestaat uit allemaal losse artikelen. Het concept van PAX is namelijk dat je de kast naar eigen wens kan samenstellen, maar de website geeft standaard voorbeelden om het de klant wat makkelijker te maken. Het zou heel goed kunnen zijn dat de website aangeeft dat het niet op voorraad is, terwijl dat alleen om 1 artikel gaat. Dan geeft hij in z’n geheel aan dat het er niet is, terwijl het misschien alleen maar om een uittrekplank gaat (dat is mijn vermoeden) die je makkelijk zelf kan ophalen in de winkel op een later moment. Opzich is het niet een hele moeilijke kast, als in dat de artikelen (planken, kast elementen, lades, roedes) allemaal gewoon normaal leverbaar zijn in het wit.

6 likes

Ja klopt! Heb nu een alert ingesteld, hij moet ook echt bezorgd worden vanwege het formaat (en dus specifiek in Delft op voorraad komen) omdat we niet makkelijk een auto kunnen regelen waar 't in past. Dus dat wordt geduldig afwachten en anders laten we iets maken. Gelukkig hebben we geen haast!

2 likes

Wow goede tip om hem dan zelf samen te stellen!! (Ik heb niet eens een pax ofzo maar toch heel leuk dat je dit deelt!)

3 likes

Yes, zo hebben we het nu gedaan, thanks voor de tip!

Ik heb nu een totaalbestelling van €1100 in mijn winkelmandje zitten met alles bij elkaar maar ik vind het doodeng om te bestellen voor zo’n groot bedrag. Heeft iemand dat wel eens gedaan?

1 like

Ja hoor, heb ook wel eens zo’n grote bestelling gedaan voor dingen die ik niet in m’n autootje mee kon nemen.

4 likes