IKEA topic

Weet iemand of deze frontjes voor de Besta binnenkort op voorraad komen in bijvoorbeeld Amersfoort, Breda, Barendrecht, Delft of Utrecht?

Ik aas er al tijden op, zelfs al een paar keer ergens heen gereden waar volgens de site een voorraad was, maar helaas.

2 likes

Ahh, thanks! Inmiddels heb ik de kasten gelukkig al, maar heel aardig dat je hier nog aan denkt!

1 like

Dank je wel! Ben gelijk even gaan kijken en Barendrecht stond er vandaag op, dus gelijk besteld! Heel erg bedankt voor je hulp!

2 likes

Waar heeft het mee te maken dat er op sommige adressen niet wordt bezorgd? Zowel mijn adres (gewoon rijtjeshuis) als die van mijn ouders (hoekhuis) wordt niet op bezorgd. Hoe kan dat?

1 like

Zullen we hier dezelfde afspraak hanteren als bij het medische vragentopic, namelijk dat we mensen die ergens werken niet taggen met vragen. Dan kan bijvoorbeeld @Stofdoek zelf bepalen of ze ergens op antwoordt zonder zich bezwaard te voelen. Forummen moet wel leuk blijven voor iedereen.

44 likes

Ik heb in een eerdere lockdown bij ikea besteld (speelkleed en wat ander klein gerei) en toen had het ermee te maken dat medewerkers die bestelling zelf met een busje kwamen brengen. Dat deden ze tot bepaalde straal. Dichtsbijzijnde ikea is voor ons 30/40min en kon dus niet, maar mijn zusje woont 10min ervan af en daar kon ik het wel laten bezorgen.

Ik moet even mijn Ikea frustratie kwijt. We hebben 2 uur gedaan over alles opmeten en uitzoeken voor een bureau. Het resultaat is dat poten en de plint van een Nordli kastje bij Ikea A opgehaald moeten worden, het blad en Nordli kastje zelf bij ons bezorgd worden vanuit Ikea B en het buitentafeltje dat eindelijk weer op voorraad is, gaat opgehaald worden bij Ikea C.

De pax deuren heb ik na bijna een jaar proberen maar opgegeven, gelukkig staat er wel een compleet ingerichte Pax kast met deuren die mijn smaak niet zijn (vorige bewoner).

Ik kwam er net achter dat bij een bedrag boven de 150 euro spullen wel bezorgd konden worden bij mijn schoonouders en daaronder niet! Misschien heeft het daar mee te maken?

2 likes

Gaat dit om alle paxdeuren die niet op voorraad zijn? :cold_sweat:

3 likes

Geen idee, ik heb alleen gekeken naar wat wij willen en dat is niet beschikbaar (meerdere opties maar heel veel valt al af omdat ik per see wit wil en op die plek alleen een schuifdeur kan hebben)

3 likes

Kunnen dit topic bijna “het leed dat IKEA heet” noemen :joy:
Allemaal mensen met halve kasten hahah

23 likes

@HenkdeMol @Doperwtje @Sedana alles behalve wit is nu gewoon heel erg moeilijk verkrijgbaar. Zwartbruin en essenbruin gaan uit het assortiment vanaf maart, daarvoor zouden twee nieuwe kleuren komen maar die zijn met minimaal 1 jaar uitgesteld vanwege de productieproblemen. De productie van de eiken kleur is stopgezet om de productiecapaciteit te gebruiken om wit op voorraad te houden. Mocht je onderdelen van een witte kast niet hebben, dan komen die binnen afzienbare tijd weer terug op voorraad. Andere kleuren is Russische roulette op het moment, zelfs wij hebben nauwelijks zicht op wat er nog binnen komt.

4 likes

Oh het was niet als sneer bedoeld! Maar gewoon grappig dat iedereen als een soort speurtocht de boel bij elkaar aan het sparen is

1 like

Hahaha I know, het is niet alsof ik dat leed me persoonlijk aan trek hoor. Ik ben dagen bezig klanten hele instructies te geven waar ze wat vandaan kunnen trekken (online, verschillende filialen en zelfs mensen naar Duitsland sturen) dus ik word hier ook wel cynisch van haha!

3 likes

Neeeee :sob:

Ik leef al meer dan een jaar zonder kledingkast en ik ben het zo ontzettend zat, misschien dan toch maar voor wit gaan of ĂŒberhaupt een andere kast

Wat voor kleuren zouden dat worden dan? :eyes: Was dat al bekend? (Die dus een jaar uitgesteld worden)

Zeker niet doen. We kunnen niet garanderen dat de klant de kast nog compleet gaat krijgen omdat de leveringen zo willekeurig zijn.

@Foucher dat zouden antraciet en beige worden!

1 like

Dat klinkt ook wel erg mooi! Vanaf wanneer zouden die leverbaar moeten worden?

Ik ben al een hele tijd aan het azen op een bepaald servies en een bepaald soort glazen, maar steeds als het ene op voorraad is, is het andere niet meer op voorraad :cry: :cry:

Het maakt niet uit, want het is gewoon als mooiere vervanging, dus niet iets dat kapot is, maar moet er ook wel om lachen dat het elkaar zo afwisselt. En ik heb ook weer geen zin om twee keer heen te rijden, dus ach.

Van de doorsnee witte PAX kast die ik klaar heb om te bestellen, mist al 100 jaar het hoekelement :skull: Zit eraan te denken om 2 losse kasten ervan te maken, maar denk dat ik dat heel lelijk ga vinden.

Nou ja ik durf daar geen uitspraken meer over te doen. Ik weet dat de productieproblemen nog wel aanhouden tot 2024 (verwacht IKEA) dus het is een beetje afhankelijk van de container en grondstof prijzen hoe snel het weer “normaal” wordt. In ieder geval minimaal 1 jaar uitgesteld (dus maart 2023).