Is er een reden waarom je aparte kleine kastdelen neemt?
Ik zou het hang gedeelt over 1 m laten doorlopen ipv op te splitsen met een wand.
Dit deed ik eigenlijk om de kleding van mijn vriend en mijzelf te kunnen scheiden!
Ah ja, dat snap ik wel om de verdeling eerlijk te houden.
Maar moesten jullie er geen probleem mee hebben om de verdeling eerlijk te houden, zou ik doorlopend nog steeds makkelijker vinden.
Want dan kan je makkelijker kleding opzij duwen ofzo als je in je eigen helft zit te rommelen.
Daar zit ook wel iets in! Ik ga nog even in overleg met vriend haha.
Mag ik vragen waarom je die vakken zo onder hebt? Lijkt mij zelf niet zo handig. Je ziet het niet zo goed en je zal echt flink moeten bukken
Zou voor meer lades gaan en vooral die van 1 meter (die van 50 vind ik echt klein)! Lange stang vind ik ook fijner, past meer op dan 2*50 en ipv die vakken onderin ook lades
Ik had het ontwerp van @Radio gedeeltelijk gestolen haha. Ik wil graag lades behouden en niet die draadmanden, maar die kunnen niet onderin als je scharnierdeuren kiest. Vandaar dat ik de lades hoger had geplaatst. Ik ben er nog lang niet uit ben ik bang haha.
Ik waardeer wel al jullie suggesties en tips hoor, dus dankjulliewel! Bij sommige dingen had ik überhaupt nog niet goed nagedacht haha en vind dit best lastig. Mijn oorspronkelijke ontwerp was een meter langer en vond ik makkelijker, helaas was de slaapkamermuur korter dan op de plattegrond van de makelaar stond. 🥲
Die draadmanden kunnen wel helemaal onderin! Minder fijn dan een houten lade maar alsnog beter dan een plank, vind ik zelf iig!
Of je maakt van die onderste ruimtes plek voor schoenen met deze https://www.ikea.com/nl/nl/p/komplement-uittrekbaar-schoenenrek-wit-00257463/
Ga ik dat eens proberen, dankje! Jij bent dus fan van lades ipv planken? Ik zal eens kijken wat ik kan doen met twee keer 100 frame, omdat jij zegt dat die lades van 50 dus zo klein zijn.
Ik heb inderdaad ook draadmanden onderin! Lijkt me handiger dan die vakken. Ook even kijken hoelang je bent, want je hebt een roede helemaal tot bovenin zie ik, maar als je niet heel lang bent is daar je hanger vanaf halen vrij lastig.
Ik heb het inmiddels zo haha. Kast is trouwens 2 meter hoog, de 2.36 lukt helaas niet vanwege het schuine dak.
Ik vind het beter!
Wel moet je er rekening mee houden dat je er nu geen lange kledingstukken (vb: jurken) in kan hangen.
De Ikea weergave is vaak heel erg gunstig weergegeven, want ik betwijfel dat je nog iets kan leggen onder de hemden/truien.
Sluit me hierbij aan @Foucher en je kan om ruimte te besparen de lades allemaal strak biven elkaar doen en die plank overslaan. Denk dat dat best wat ruimte scheelt.
Edit: ik doe er even voorbeeld bij van mijn eigen kast. Dan snap je misschien wat ik bedoel met alles boven elkaar zonder plank ertussen haha.
En @stervis
Ik zou dan die bovenste plank die onder het hanggedeelte zit wel weg kunnen halen, dan kan er wel wat langere kleding hangen denk ik (ik kan het nu even niet checken, omdat mijn vriend nu achter de computer zit).
Dan haal ik aan de zijkanten die planken weg en ga ik eens kijken hoeveel dat scheelt! Volgens mij had ik dat op die manier gedaan zodat alle vakken/planken de gelijke afmetingen hadden haha
Heel fijn die foto’s, dankjewel!
Nee! Sorry…
Nu dus die planken weggehaald
Gelukkig kun je bij dit systeem altijd nog de hele indeling aanpassen als je toch niet tevreden bent haha, zo lastig
Hahaha ja ideaal! Ik ga mijne ook aanpassen in het volgende huis omdat er dingen zijn die ik in praktijk toch iets minder fijn vond dan gedacht.
Ik kan op je screenshot net niet lekker zien hoe hoog de kast is, maar als het er 1 van 238 is zit dat hanggedeelte wel erg hoog, zou daar dan nog een plank boven doen net als bij de andere gedeeltjes.
De 2.36 kan hier helaas niet, dus het is die van 2.00!