IKEA topic

Heel fijn, dankjewel! Ik zit nu erg te twijfelen, die grotere lades en planken lijken me wel erg fijn namelijk. We zijn alleen beperkt tot een kast van 2 bij 2 meter, dan zouden we bijvoorbeeld zoiets kunnen doen en dan ieder twee planken:

Ik heb nu steeds 33 (of 30) cm tussen de planken, denk dat dat wel een oké afmeting is? :sweat_smile:

Al ga ik denk ik toch voor de kleinere lades, vind die verdeling fijner

3 likes

Mooi, want ik vind het eerdere ontwerp (met twee delen van 50 en het middenstuk 100) mooier haha. Helemaal zin om die lades in te delen met die inzetstukken!

3 likes

Hahaha sorry maar ik vind dus juist mijn grote lades handiger. Ik heb 2,5 meter. En ik vind de kleine lades enkel handig voor dingen als ondergoed. Weet niet of je er echt kleding in wil leggen maar dan zijn ze krap.

4 likes

Voornamelijk wel ondergoed, sokken, panty’s en dat soort dingen, de planken dan voor kleding!

Het liefst zou ik misschien een ontwerp zo over willen nemen, maar vind de designs van Ikea niets haha

1 like

Bestaan er deksels die op de ikea drona dozen passen? Nu ik ze uit de verpakking haal besef ik pas dat die er niet bij zitten, zo stom

Broeken en truien passen ook prima in de kleine lades!

2 likes

Wat een dagtaak dit. Ik heb de afstand tussen de planken kleiner gemaakt, zodat er nog een vierde plank aan beide kanten kon. Denk dat dit hem gaat worden, maar misschien dat we in een filiaal nog even naar de lades en dergelijke gaan kijken. Iedereen bedankt voor de hulp! :heart:

5 likes

Zelf was ik lekker eigenwijs, ik wilde perse 4 lades en ik vond dat de ikea dat stomme scharnier maar anders bedacht moest hebben. (vind zo’n draadmand niet mooi)
Dus ik heb gewoon dat onderste scharnier weggelaten en 4 lades geplaatst. Merk je niets van in gebruik, en dat is zelfs een kast van 236
Voor de liefhebber kan ik een foto maken.

11 likes

Yes please

(Ik heb de draadmanden ook echt alleen maar toegevoegd omdat het dus niet anders kon :sweat_smile:)

1 like

Ja, heel graag! Zit er ook mee te stoeien omdat ik die draadmanden niet mooi vind.

2 likes

Mocht je nog tips nodig hebben, mijn DM staat altijd open. Ik werk op de slaapkamerafdeling van IKEA dus PAX kasten ontwerpen is voor mij een dagtaak haha. Laat maar weten! Je kunt me altijd ff de ontwerpcode sturen :wink:

@Tubing misschien een beetje ongevraagd advies en negeer het vooral als je het niet wilt weten. Maar wat betreft de scharnieren, houd er wel rekening mee dat de deuren wel echt 4 scharnieren nodig hebben (of bij een 201 kast 3 scharnieren). De overige scharnieren slijten echt een stuk sneller zonder de onderste en er kan disbalans in het kastelement ontstaan (helemaal als deze niet verankerd is). Je hebt geen recht meer op garantie bij het niet volgen van de montagehandleiding of bij eventuele ongelukken door onjuiste montage.

5 likes

@foucher @aapnootmies

@stofdoek ik weet het, maar merk er niets van zo.

4 likes

afbeelding

Hopelijk kan ik binnenkort nog deze bemachtigen. Hij was vandaag niet beschikbaar in Utrecht en ga voor iets van een tientje geen wereldreis maken.

2 likes

Oeh heel lief, ik stuur je later vanavond even de code. Als je er dan naar kan kijken, heel graag! :heart:

5 likes

Wat een “mooie” zeg!! Hoe heet deze?

3 likes

Vesken

2 likes

Zag het in de nieuwe collectie, heel leuk ontwerp. Wist zelf niet zo goed waarvoor ik zoiets nodig zou hebben, twijfel of het niet erg smalle vakken zijn (mezelf kennende dat ik er van alles en wat opzet, uitpuilt en vervolgens in de berging zet)
Jij al ideeen?

Kruiden en snacks
Creabea spullen

1 like

Je kan echt uren bezig blijven met pax he! Ik vond het ook lastig kiezen. Komt het er nu alleen niet gek uit te zien qua deuren?

2 likes

Bij mij staat ie tussen de wastafelkast en de wasmachine in de badkamer. Past perfect en kan veel op! Heb wel een witte IPV groene. Staat make up en verzorgingsproducten op.

1 like