Ze gaan in april 2022 blijkbaar wel echt uit de handel.
Ik overweeg echt nog of ik een tweede wil hebben.
Ze gaan in april 2022 blijkbaar wel echt uit de handel.
Ik overweeg echt nog of ik een tweede wil hebben.
Ik zie op Tiktok en in YT video’s altijd dat mensen uit de VS de Ritva gordijnen hebben. Maar op de Nederlandse website staan deze niet. Heten ze hier anders of hebben wij ze hier niet?
Hoe accuraat zijn de afstanden die weergegeven worden bij je ontwerp in de PAX planner? Dus bijvoorbeeld de afstand tussen een draadmand onderin en daarboven lades.
We zijn met het in elkaar zetten bij lades aangekomen en allereerst al het probleem dat ze niet gelijk lopen, de tweede lade zit scheef ten opzichte van de lade eronder. Bovendien dus die afstanden, ik dacht gemakkelijk de plek van de planken aan de linker- en rechterkant mooi makkelijk te kunnen bepalen, omdat die gelijk loopt aan de verdeler, maar het lijkt erop dat het totaal niet klopt met het design?
Wordt nog wat, ben er helemaal klaar mee inmiddels haha en het is ook irritant dat ie nog niet volledig in elkaar is gezet (want allebei onregelmatig werken)
Ik heb geen ervaring met draadmandjes maar het design hoort gewoon te kloppen. Toen ik een scheve lade had lag het aan mij, niet de kast zelf :’) even uit elkaar halen en opnieuw proberen?
Haha nee die scheve lade ligt sowieso aan ons, mijn vriend zag alleen gisteren niet meer wat er verkeerd zou moeten zijn. Morgenmiddag het er maar weer uit inderdaad, zien wat dat betreft vast iets over het hoofd.
In de Paxplanner kun je een overzicht uitdraaien met exact welke plank je in welk gaatje moet doen, dan is het in feite alleen maar tellen om alles precies zo te maken als je ontworpen had.
Heel erg bedankt, heb ik nooit gezien. Maakt het een stuk makkelijker haha, vanmiddag maar weer aan de slag
We waren gisteren al zo’n poos bezig, dat we het niet meer zagen. Het is goed gekomen!
Zo blij om eindelijk weer een kast te hebben!
Hahahahaha ik twijfel bij jou nu of het niet gephotoshopt is
Ik heb een Pax uit 2008 en hij is nog helemaal prima, alleen de deuren (ooit superwit hoogglans) beginnen een beetje lelijk te worden. Weet iemand of de huidige Pax-deuren passen op oude Pax-kasten?
Wij hebben paxkasten uit 2009-2010 ongeveer. In ons oude huis stonden die in inloopkasten en afgelopen zomer hebben we er na de verhuizing deuren bij gekocht. Zou alleen evt kunnen dat de scharnieren anders zijn, dat weet ik niet. Moeite waard om even te checken, want de scharnieren koop je er los bij.
Ik kom even pronken met mijn zeer ingenieuze pax-ontwerp. Feedback zou heel welkom zijn!
(Sorry voor het onduidelijke plaatje met die twee blauwe tieten erop. Ik krijg geen normale afbeelding op de mobiel).
Het is voor mij en mijn vriend. Er zullen geen schoenen in geplaatst worden. Ik kan niet inschatten of er verder iets belangrijks ontbreekt. Het lijkt mij wel prima zo, maar ja, het ziet er wel heeel basic uit… En misschien zijn die roedes wat hoog?
Ziet er goed uit hoor! Roede hangt precies goed, wij houden meestal 26 cm tussen plank en bovenkant kast aan. Dan hangt de roede bij een 236 kast mooi op grijphoogte. Verder maakt het niet uit of het ‘basic’ eruit ziet, ik maak op een dag verschillende kasten en ze zien er allemaal anders uit. Zolang die past bij de behoefte van de gebruiker is het prima, lades kunnen altijd op een later moment nog!
@WinterQueen dat kan zeker! Weet je toevallig de maten van kastelementen? Even dubbel check!
Voor mij persoonlijk vind ik niks ingenieus aan een kast met een roede en planken. Maar dat is het fijne van deze kasten dat je ze op maat kunt samenstellen naar eigen behoefte.
Mijn wens is een plafond hoge PAX-kast van muur tot muur met voor alle spullen die ik erin wil opbergen een eigen vakje wat precies past. O.a. een grote reiskoffer en een grote box met memorabilia. Daarnaast veel hanggedeelte voor ‘al’ mijn bovenkleding want vouwen vind ik vervelend en ook veel lades voor broeken en sportkleding, ondergoed etc. met lade-inzetten om alles goed te ordenen. Het liefst alleen planken boven de roedes voor spullen waar ik niet vaak bij moet, misschien wel die reiskoffer en memorabilia box. En tot slot een uittrekbare plank waar ik mijn make-up wil opbergen zodat ik mijn make-up kan doen als ik voor de spiegel in de schuifdeur sta.
Dat is voor mij ingenieus haha Maar no offence!
Dank je wel! Het is 150x60x201 (incl. deuren). Ik zie online nu precies dezelfde combinatie staan, dus dat zou inderdaad goed moeten gaan.
Oh ja een lade voor ondergoed (of zwemkleding) is misschien wel wat! Daar heb ik in principe nu een ander kastje voor, maar beter zo veel mogelijk kleding bij elkaar. Verder heb ik geen speciale wensen denk ik. Bedankt voor de tip (en @C3PO)!
@Stofdoek goed om te horen dat de roede zo ‘fijn’ hangt.
@anon3219017 Haha ja… Ik weet dat ik weinig extra opties heb gekozen.
Jep, klopt! Zou ook gelijk nieuwe scharnieren kopen want de scharnieren uit die tijd waren niet allemaal zachtsluitend (tegenwoordig wel!).
Top, ga ik doen. Dank je!!
Ik heb de afgelopen 3 weken heel vaak contact gehad met ikea over 1 deel van onze keuken die niet geleverd was (ladeinrichting dus niet essentieel) uiteindelijk een keer voor naar een vestiging gereden want het zou klaar liggen, maar was toch uitverkocht toen we aankwamen. Het zou opgestuurd worden maar dat duurde lang. We hadden ondertussen al wel betaald voor die items. Vorige week zagen we dat ze gewoon verkrijgbaar waren bij onze dichtstbijzijnde vestiging, dus contact opgenomen om levering te annuleren en geld terug te krijgen. Gaven zij aan dat we niet betaald hadden. Heel veel over en weer, nu krijgen we ons geld terug, hebben die dingen zelf gekocht, krijgen we gisterenavond tóch die items binnen per post! Echt geen zin om heel het chat/mail gedoe weer opnieuw te beginnen. Want we hebben nu ‘gratis’ extra die items volgens mij, maar we hebben ze niet nodig en tja vind het ook gek om te houden/verkopen. Wat zouden jullie doen?
Overigens was alle andere communicatie en levering van de keuken helemaal top en volgens afspraak, hier is alleen iets misgelopen in de winkel en dat heeft alles in de war geschopt.
Kun je ze niet mailen? Zou er een mail naar toe sturen dat ze het maar zelf moeten komen ophalen, of eventueel bellen als dat niet te lang duurt. Mochten ze niet reageren dan houden als reserve.