IKEA topic

Als je Ikea family lid bent mag je t binnen 365 dagen terugbrengen. Is vast wel een moment in t jaar dat je naar Ikea gaat toch!

3 likes

Inderdaad of vragen of ze het zelf komen halen, of je brengt het zelf terug naar de winkel en dan moet je zelf weten of je er niks voor terug wilt of je gaat met je kassabon van de winkelaankoop terug en vraagt om een tegoedbon. :wink: Dan heb jij iets terug voor al die moeite vanwege de slechte service maar met een tegoedbon heb je alsnog niet je geld terug dus dat is dan een mooie middenweg toch? :smile:

2 likes

Kijk, ik heb hem toch nog wat aangepast! Handiger voor jurken.

Alleen kan ik hem nu helaas niet bestellen omdat er geen voorraad voor levering beschikbaar is (van de kastdeuren). In de gewone winkels zijn ze echter overal op voorraad. Weet iemand of dit vaker voorkomt?

3 likes

Ik zou m bestellen zonder deuren. Voor je t weet is er een ander onderdeel dat mist. Je kunt m nu tenminste in elkaar zetten en in gebruik nemen. Deuren komen dan later wel

1 like

Welke deuren? Vaak heb je als klant via de website minder opties dan wij als medewerkers. Wij kunnen namelijk een order op transport zetten vanuit de winkelvoorraad, dus mocht je in de buurt wonen van een IKEA dan loont het om even langs te gaan voor hulp bij bestellen. Eventueel kun je ook een planafspraak maken via de website, dat is niet alleen voor een ontwerp maar ook voor hulp bij bestellen. Wat @the.rebel.club zegt zou ik zoveel mogelijk vermijden, de deuren van 229 passen niet in de gemiddelde personenauto en dan ben je straks nog een keer €49 bezorgkosten kwijt.

7 likes

Ja dat zou ik idd wel zonde vinden. Het gaat om de beige Flisberget deuren.

Op zich is het niet erg om eventueel nog een paar weken te wachten. Kan zelfs gunstiger zijn i.v.m. verhuizinghectiek. Zolang de deuren maar niet uit het assortiment verdwijnen :crossed_fingers:… Ik woon niet super dichtbij een IKEA, maar het zou wel kunnen ergens in de komende tijd. Bedankt voor de tip.

1 like

Lifehack, heb alles in Duitsland besteld met click & collect. Moest toch al in Limburg zijn dus kleine moeite. En de dingen die ik nodig heb, zijn ook allemaal een paar tientjes goedkoper! Bespaar op twee producten in totaal €60.

7 likes

Oh zie je post nu pas! Ivar is echt dramatisch qua voorraad op het moment dus goed dat je naar Duitsland bent gegaan. Niet alles is goedkoper helaas, Pax en Komplement zijn dus een stuk duurder vergeleken met Nederland

3 likes

Oh wauw, dacht echt dit ga ik ook doen! Slim bedacht. Sommige onderdelen van mijn Platsa kast hebben ze, maar er zijn ook onderdelen die geeneens op de Duitse website staan :open_mouth:Hopelijk komen ze in Nederland wel nog terug en gaan ze niet uit het assortiment, dan komt mijn kast nooit af :sweat_smile: maar wellicht dat ik alsnog ga voor in ieder geval de planken

2 likes

Liefhebbers aan de Duitse grens, haaien genoeg!

15 likes

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met het lakken/verven van een Neiden bedframe?

1 like

Ik ken iemand die zo een in een kleur heeft geverfd. Is gewoon hout dus dat kan makkelijk, of wat wil je weten?

1 like

Ik heb dit weekend iets anders van onbehandeld hout van Ikea geverfd (met houtlak) en spijt dat ik niet eerst grondverf heb gebruikt. Het zuigt enorm en hadden gewoon een pot grondverf staan maar hoopten dat het met twee lagen lakken wel zou lukken. Dus tip; gebruik grondverf.

3 likes

Ik heb nu mijn zinnen gezet op de ekenaset stoel met groene kussen. Is ie gewoon niet op voorraad :sob: en het stomme is dat er ook niet bij staat wanneer ie wel komt. Hij gaat toch niet uit het assortiment?

3 likes

In Zwolle lagen ook heel veel haaien! Heb er een in de handen gehad, maar uiteindelijk besloten mijn oude haai weer op te knappen zoals @inezweski liet zien haha.

4 likes

Ohhh dat is goed om te weten, want was al aan het twijfelen of dat nodig was… goed om te weten hoe dat uitpakt op Ikea hout

1 like

Ohhh wat is die mooi! Ik heb de grijze maar had veel liever licht groen gehad, maar die bestond nog niet.
Was toen ook niet meer op voorraad in de winkel en ik heb hem zelfs boven de nieuwprijs via marktplaats gekocht. Op MP is een ware jacht gaande op die stoelen.
Nu is de stoel overigens een paar tientjes duurder dan toen.

1 like

Domme vraag, maar is dit ook op je telefoon zo? Ik zie die optie nergens😅

Ik heb nog nooit gepaxpland op mijn telefoon, dus geen idee!
In de browser staat het bij overzicht/artikellijst en dan is er ook een kopje ‘montage’.

3 likes

Ik ben rustig aan eens aan het kijken naar een nieuw bed, ik wil graag minstens 1.80m breed en heel graag met een elektrische lattenbodem om de bovenkant omhoog te kunnen zetten.

Hebben jullie tips? :grimacing::blush:

1 like