IKEA topic

En dat probleem moet op de forummer die hier op persoonlijke titel af en toe wat mensen helpt maar afgeschoven worden? :joy:

58 likes

Joh je kunt met ze chatten, mailen, bellen, dan heb je echt wel voor vrijdag een medewerker aan de lijn hoor. En je hoeft toch niet het forum te noemen? Zeg gewoon dat je de onderdelen niet meer op de site ziet staan.

14 likes

Je begrijpt @Rozevarken volgens mij niet. Je hebt de desbetreffende forummer niks te vragen = forumregels. Daar gaan een gebrekkig management/klantenservice van Ikea en een disclaimer niks aan veranderen.

13 likes

Weet iemand welke kast dit is?? Heb wel een foto gemaakt maar niet van de kastnaam :woman_facepalming:t3:

3 likes

Een Eket combinatie? Herken die gladde deuren in ieder geval als Eket.

Hmm, even gekeken naar de Eket die ik heb. Maar daar zit de deur in het frame, niet eroverheen.

2 likes

Ja denk dat het Eket is wel! Want heb het ijzeren frame gevonden onder Eket dus de rest van de combi zal het ook wel zijn :biggrin: Thanks

4 likes

Is het niet Enhet? :thinking: met dat open stel planken enzo.
Eket heeft kleinere vakken dacht ik.

2 likes

ENHET

3 likes

Je hoeft niet te skreeuwen

26 likes

Weet iemand of de Måla papierrolhouder ooit weer terugkomt? Of heeft iemand hem te koop?

1 like

Ik zie hem een aantal keer op Marktplaats staan.

3 likes

Ja klopt maar die zijn niet in de buurt en is allemaal ophalen dus dan is de reis wel erg duur.

4 likes

Ah, dat is jammer. Je zou nog wel een zoekopdracht kunnen instellen met een bepaalde afstand. Dan krijg je automatisch bericht als er 1 in de buurt te koop komt.

2 likes

Heeft iemand weleens de vimle zitkussens vervangen door andere, op maat gemaakte kussens? Zo ja, waar? Ik zie wel bedrijven die kussens maken voor Ektorp en Kivik, maar niet voor de vimle.

(Helaas zit hij na een jaartje al niet meer lekker :frowning: )

1 like

O ja daar zeg je me wat! Hahahaha jeeeetje wat stom! Ik ga bellen :+1:

4 likes

Heb jij je ontwerp uiteindelijk nog aangepast?

Ik had namelijk opeens een ingeving, maar weet niet of het werkt. En dacht, misschien heb jij het ook wel overwogen. Maar op de Ikea website zag ik Platsa/Smastad combinaties. Toen bedacht ik me opeens van zou die lade daarvan (KONSTRUERA) niet ook gewoon passen in onze Platsa? De hoogte van de lades is wel wat anders, maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn.

Mocht het al passen, dan brengt het me tot het volgende twijfelpunt. Ik weet niet of de Smastad en Fonnes lade fronten (wit) opvallend van elkaar verschillen qua uiterlijk. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? (De klantenservice chat is vandaag gesloten, en naar Ikea gaan lukt me deze week ook niet, dus ik dacht ik probeer het hier even)

1 like

Je ingeving klopt! Sinds deze week sturen wij actief aan op Konstruera en is deze ook verwerkt in de ontwerp planner ipv de Hjälpa lade. Het verschil tussen Smastad en Fonnes is vooral dat de Smastad serie gemaakt is voor kinderkamers, waarbij de deurtjes afgeronde hoeken hebben. De Fonnes deurtjes zijn van de basis Platsa lijn en zijn wat strakker. Qua kleur is het gewoon IKEA wit. Zelfde geldt voor de Smastad deuren met omlijsting vergeleken met de Sannidal.

3 likes

Mijn nieuwe huis heeft een ingebouwde PAX met de deuren die ik al zo lang wilde maar te duur vond :heart_eyes::heart_eyes: nu heb ik eindelijk de grijsgroene Reinsvoll deuren

39 likes

Ohhh super!! Dank je wel voor je reactie!
Dan ga ik mijn kast nog eens in de planner gooien. De afgeronde hoekjes misstaan vast niet naast mijn fonnes deuren. Ben al heel blij dat er weer lades zijn die passen :smiley:

Edit: oops! Ik ben geloof ik iets te enthousiast geweest haha. Zie nu dat de konstruera lades er niet in 80cm breed zijn. Dus helaas gaat dat voor mijn kast niet op :sweat_smile: maar voor mensen met eentje van 60cm is het een goede optie!

2 likes

Weet iemand of de fijne draadmandjes voor in de PAX uit het assortiment zijn? Gaat om de smalle afmeting voor in de hoek element kast, is hier echt al sinds februari niet leverbaar.