IKEA topic

Ah bedankt voor jullie reacties en tips allemaal! Ik ga even kijken of en welke ik ga halen.

3 likes

image

Vappeby, ik vind dit net een star wars masker.

image

Bondtolvan is een beetje een Zuiver-dupe

@inezweski

Ik vind die andere van de ikea toch leuker vanwege de rondingen. :stuck_out_tongue:

11 likes

In 2020 en 2021 kostte ie € 39,95.

1 like

Ben heel benieuwd welke lijn!

2 likes

Wat een fantastische borden.

1 like

Was vandaag nog in de Ikea maar vind het eten uit het restaurant eigenlijk helemaal niet lekker.
Ik neem het meestal maar
Daim taart: smaakt net of er een boterham inzit ofzo. Er zit zo’n droge taaie laag in
Friet: taai en zoutloos
Broccoli: lauw en bruine randjes en zit een hele rare smaak aan
Plantaardige ballen: zijn oké maar daar is alles mee gezegd
Pistoletten: kapot saai en 1 euro per stuk?
Beleg: zalm twee plakjes voor 4,50

Het is gewoon allemaal zo matig. En ik houd echt van vies lekker eten en ben zeker geen luxe restaurants gewend ofzo

Wat ik wel top vind is fruitwater en de aardbeiencheesecake en het kaneelbroodje zijn opzich ok

7 likes

Voor de friet liggen in de vestiging waar ik vaak kom losse zakjes zout. En ik vind juist het kaneelbroodje echt niet te doen.

Het allerkutste vind ik betalen voor mayonaise
En de laatste keer hadden ze niet eens meer mayo :hushed:

1 like

Ik vind alles vooral steeds slechter geworden in het restaurant door de jaren heen. Nu was het nooit een culinaire bedoeling maar zelfs mijn eigen kookkunsten zijn nu beter te kanen dan die van de Zweedse meubelboer.

2 likes

Durf het bijna niet te zeggen maar ben het helemaal met je eens. Wij hebben een personeelsrestaurant maar ik neem altijd m’n eigen eten mee als ik een avonddienst heb :face_with_hand_over_mouth: Er zitten echt wel lekkere dingen tussen hoor, maar het is wel achteruitgegaan.

1 like

Ja he, vroeger was het betere kwaliteit en smaak heb ik het idee

1 like

Op de friet wordt idd nooit zout gedaan. Heb heel wat jaar geleden in het restaurant gewerkt en dat was wel echt genieten. Helaas nu ik veganist ben blijft het erg karig. Vind de nieuwe plantaardige balletjes wel goed maar mis een lekkere saus erbij. Bij de Swedish Food Market beneden ga ik wel altijd los!

3 likes

Zouden ikea medewerkers op voorhand weten in welke afdelingen er showmodellen weg gaan en dit aan klanten mogen vertellen? Ik zou dit op voorhand willen gaan vragen in de winkel zodat ik niet onnodig een dag vakantie van werk moet nemen als het enkel op afdelingen is waar ik niets van nodig heb. Ga binnenkort verhuizen dus heel wat spulletjes nodig…

Gaat wel over een filiaal in BE (Wilrijk)

2 likes

Wij werken in Nederland, of in ieder geval in onze vestiging, met een reserveringslijst. Ook dit is geen garantie maar vaak checken we eerst de lijst voordat iets naar de circular hub gaat. Toch is dit vaak lastig omdat wij niet altijd de showmodellen zelf verwijderen, dit doet vaak de comm-in (communication and interior design) omdat zij gaan over de inrichting van de roomsets en wij zelf over alle meubels die op de afdeling staan. De reden dat showmodellen verwijdert worden is of vanwege end date of sales, dus in dit geval producten die uitgaand zijn, of vanwege een seizoensverandering.

1 like

Heeft iemand nog briljante tips voor t ontwerpen van een Besta vitrinekast? Wil 'm graag smal (120cm) en hoog (minimaal 180) dus ben wel beperkt in combinaties. Maar juist wel of geen lades? Planken op welke hoogte? Dingen die je zelf anders had willen doen achteraf?

Is een Ikea keuken een beetje oké in elkaar te zetten? Vond de montage service best prijzig. M’n vader kan dan helpen en die is wel heel handig. Mijn vriend en ik zijn medium handig. Gaat om een keuken van 3 bij 4 geloof ik, niet onwijs groot.

Dat ligt eraan of er ook nog elektriciteit e.d. moet worden omgelegd. Het in elkaar zetten van de kastjes is vrij eenvoudig, maar zorgen dat ze recht tegen de muur komen en afstellen (vooral als je muren niet recht zijn) is wat lastiger. Maar ligt helemaal aan de staat van de ruimte. Mijn vader helpt me ook met de keuken, die is heel handig. Ik had dit niet zelf gekund (ik ben niet handig)

1 like

Hoeft als het goed is niets te worden omgelegd en het is een gebouw uit 1996 dus ik verwacht hopelijk ook geen scheve muren. Vind het zo eng haha, ben ook bang dat we een maat net anders doorgeven waardoor het uiteindelijk niet past.

Thanks voor je antwoord, stelt me wel gerust haha!

2 likes

Als jullie medium handig zijn en je vader heel handig dan kunnen jullie dat zelf! Mijn man heeft onze IKEA keuken ook zelf gemonteerd, die prijzen zijn echt belachelijk! Volgens mij is hij tegen niks geks aangelopen.

2 likes

Niet om je af te schrikken, maar in ons huis uit 2012 loopt de betonnen muur gewoon halfrond met een centimeter speling tussen midden en zijkant. Kun je allemaal met een beetje creativiteit wel oplossen, maar het is best een beetje puzzelen.
Het is helemaal niet moeilijk om een Ikea-keuken in elkaar te zetten, maar om hem helemaal mooi strak te installeren is toch best een kunst, daar ben je echt heel veel tijd aan kwijt als ‘amateur’. Dus plan vooral ongeveer dubbel zo veel tijd als je denkt, dan moet het goedkomen!

3 likes