IKEA topic

Extra zetje: het is veel makkelijker om mooi beddengoed uit te zoeken bij de dunvik kleuren!

2 likes

Ik heb besteld! Nog één vraagje, misschien weet jij dat… ik heb nu de afmeting 160x200, met een dekbed van 240x220 (dat is standaard geloof ik. Alleen daarin heb je qua beddengoed minder keus (+ duurder). Nu twijfel ik of ik niet een kleiner dekbed erbij zal nemen, of dat dat gek staat… Ik slaap overigens alleen!

Ik voel me net een klein kind dat ik me hierover op zit te winden :’) Maar ik wil leuk beddengoed!

Oh huh nu zit ik verder te kijken bij Hema en zie ik wel allemaal beddengoed in die maat. Dus toch zo laten denk ik?

Ja de standaard maten zijn 240x220 en 200x200. Ik heb 200x200 met een bed van 1.60m, maar ik zou liever die grotere hebben, dan valt het er wat mooier overheen ook. Gewoon jouwe houden als die nog goed is! Ik vind het beddengoed van hm home ook heel mooi! En crisp sheets als je er wat geld tegenaan wil gooien;)

1 like

Ik heb sinds kort een topper op mijn matras en nu past het hoeslaken er niet echt meer goed om. Het matras is simpelweg te dik. Bestaan er extra dikke hoeslakens hiervoor? Een grotere maat werkt vrees ik niet, het is is een 180 x 200 matras.

Wehkamp heeft ook betaalbaar en mooi beddengoed voor 240x220! Heb zelf ook een Dunvik met dekbed met die afmeting.

2 likes

Top, thanks! Laat ik het gewoon zo :slight_smile:

Dit probleem had ik ook, vet irritant.
Google op ‘hoeslaken hoge hoek’ en je komt op een paar webshops uit die dit leveren!

Mijn matras + topper zijn samen 35 cm.
Een matrashoes met een hoek van 35cm was echter nog steeds te kort, omdat er dan amper stof overblijft voor onder je matras. Een hoes met hoek van 40cm paste wel, maar die kon ik dus alleen bij van die beddengoed webshops vinden en niet bij de ‘reguliere’ webwinkels.

1 like

Ja ik bedoelde of ze er bij Ikea zijn!

Vraagje, heeft iemand hier het skogsta dienblad heeft. Ik zit te denken of ik die wil hacken en er een onderstel voor een proefje voor ga maken. Maar weet niet hoe die pootjes bevestigd zitten en of dat dan dus sterk genoeg is voor dit doeleinde of dat ik het moet verstevigen.

2 likes

Ooo wat een tof idee! Post je hier het resultaat? Ook als het niet lukt, dan weet ik dat ik het niet moet doen :wink:

1 like

Ja die zijn er bij de IKEA. Heb deze zelf ook voor mijn matras met extra toplaag.

Ik heb er gisteren even op gestaan in de winkel en dat ging wel maar heb toch een ander ding gekozen. Het is vooral bedoeld voor voetenbankje. Laat binnenkort wel zien wat het is geworden.

2 likes

Hebben ze deze ook gehad bij de NL Ikea. Jammer zeg :confused:

2 likes

Ik heb deze ook net besteld! Dunvik in beige, 160x200, ik kijk er zoooo naar uit. Heb al 8.5 jaar hetzelfde bed/matras en die is echt aan vervanging toe dus als deze komt las ik een slaap-weekend in

1 like

Ja zag ik! Door jou ben ik ook een beetje gaan twijfelen haha, vond de kleuren en de afwerking toch een stuk mooier en hierbij was het matras dat ik wilde beschikbaar. Wanneer krijg je m binnen? Ik 25 maart!

1 like

Ja ik heb er ook nog lang over getwijfeld uiteindelijk en vandaag pas de knoop doorgehakt (korting he) maar goeie slaap is me zo veel waard dus beter bevalt ie. Ik krijg 'm aanstaande zaterdag, de 23e dus! Ik moest ervoor naar de Ikea zelf, online was ie uitverkocht, te lang mee gewacht vrees ik haha maar gelukkig is de Ikea niet zo ver

1 like

Ik heb een 365+ voorraaddoos als kaasbak aangeschaft en nu proeft mijn lievelingskaas naar chemisch plastic. Hoe vaak ik de bak ook afwas. :frowning:

Ik las even dat je meer dan 365 vershoudboxen had gekocht en dacht: ‘da’s veel!’

8 likes

Ik wil een bed met lades eronder kopen bij IKEA, iemand ervaring mee? Ik zie verschillende opties en ook qua lattenbodems zijn er 3 opties. Als iemand goede of slechte ervaringen heeft met een van de bedden met lades eronder of een lattenbodem hoor ik het graag!

Ik heb dit bed met vier lades, aan beide kanten een grote en een kleine lade. Verder heb ik de Luroy lattenbodem, is de simpelste die niet te verstellen is maar dat hoeft ook niet van mij. Ik ben er erg blij mee!

1 like