IKEA topic

Heb je een berichtje gestuurd

Aaargh ik wil een boxspring bestellen en er is nu korting tm 18 maart, dus wil voor die tijd bestellen. Maar twijfel tussen de Lauvik (met een ander matras, want die er standaard bij zit vond ik niet fijn) of Dunvik (maar die is een stuk duurder, wel mooier en vind de beschikbare kleuren ook mooier). En nu begin ik ineens te twijfelen of ik wel een boxspring wil, want duur. Heb m’n huidige bed al 7 jaar en die is gewoon echt aan vervanging toe. Dus ik moet niet zo moeilijk doen maar aaah ik heb volgens mij nog nooit zo’n grote uitgave gedaan.

Geen idee wat ik hiermee wil, maar moest het even kwijt.

Ben je al gaan test liggen in een winkel? Dat heeft mij best wel goed geholpen. Daar heb ik ook goed advies gekregen.

Probeer dan niet op zaterdag te gaan of op zondag. Zijn er veel te veel mensen.

Ja heb ik al gedaan! Dus wel al het matras uitgezocht wat ik wil.

Ik neig nu toch naar de Dunvik, dan maar wat meer betalen…

Ik had ook precies deze afweging, met name om de kleuren. Uiteindelijk voor de dunvik gegaan en ben daar echt blij mee nog. Je kijkt er toch 10 jaar tegenaan in principe en dat vond ik het verschil in prijs wel waard. Wij hebben m wel zonder hoofdbord trouwens. Een grote uitgave is het toch al, dus ik zou dus gaan voor wat je het mooist vindt, dan ben je er ook blijer mee!

2 likes

Ja ik neig nu ook naar de Dunvik om die reden! Thanks, had gewoon even een zetje nodig denk ik. Ga vanavond bestellen :smiley:

Kan nu al niet wachten om in mn nieuwe bed te slapen, en heb ook zin om nieuw beddengoed aan te schaffen.

3 likes

Extra zetje: het is veel makkelijker om mooi beddengoed uit te zoeken bij de dunvik kleuren!

2 likes

Ik heb besteld! Nog één vraagje, misschien weet jij dat… ik heb nu de afmeting 160x200, met een dekbed van 240x220 (dat is standaard geloof ik. Alleen daarin heb je qua beddengoed minder keus (+ duurder). Nu twijfel ik of ik niet een kleiner dekbed erbij zal nemen, of dat dat gek staat… Ik slaap overigens alleen!

Ik voel me net een klein kind dat ik me hierover op zit te winden :’) Maar ik wil leuk beddengoed!

Oh huh nu zit ik verder te kijken bij Hema en zie ik wel allemaal beddengoed in die maat. Dus toch zo laten denk ik?

Ja de standaard maten zijn 240x220 en 200x200. Ik heb 200x200 met een bed van 1.60m, maar ik zou liever die grotere hebben, dan valt het er wat mooier overheen ook. Gewoon jouwe houden als die nog goed is! Ik vind het beddengoed van hm home ook heel mooi! En crisp sheets als je er wat geld tegenaan wil gooien;)

1 like

Ik heb sinds kort een topper op mijn matras en nu past het hoeslaken er niet echt meer goed om. Het matras is simpelweg te dik. Bestaan er extra dikke hoeslakens hiervoor? Een grotere maat werkt vrees ik niet, het is is een 180 x 200 matras.

Bij de wehkamp heb je hoeslakens van 35 cm hoog, die zou er wel omheen moeten passen.

1 like

Wehkamp heeft ook betaalbaar en mooi beddengoed voor 240x220! Heb zelf ook een Dunvik met dekbed met die afmeting.

2 likes

Top, thanks! Laat ik het gewoon zo :slight_smile:

Dit probleem had ik ook, vet irritant.
Google op ‘hoeslaken hoge hoek’ en je komt op een paar webshops uit die dit leveren!

Mijn matras + topper zijn samen 35 cm.
Een matrashoes met een hoek van 35cm was echter nog steeds te kort, omdat er dan amper stof overblijft voor onder je matras. Een hoes met hoek van 40cm paste wel, maar die kon ik dus alleen bij van die beddengoed webshops vinden en niet bij de ‘reguliere’ webwinkels.

1 like

Ja ik bedoelde of ze er bij Ikea zijn!

Vraagje, heeft iemand hier het skogsta dienblad heeft. Ik zit te denken of ik die wil hacken en er een onderstel voor een proefje voor ga maken. Maar weet niet hoe die pootjes bevestigd zitten en of dat dan dus sterk genoeg is voor dit doeleinde of dat ik het moet verstevigen.

2 likes

Ooo wat een tof idee! Post je hier het resultaat? Ook als het niet lukt, dan weet ik dat ik het niet moet doen :wink:

1 like

Ja die zijn er bij de IKEA. Heb deze zelf ook voor mijn matras met extra toplaag.

Ik heb er gisteren even op gestaan in de winkel en dat ging wel maar heb toch een ander ding gekozen. Het is vooral bedoeld voor voetenbankje. Laat binnenkort wel zien wat het is geworden.

2 likes

Hebben ze deze ook gehad bij de NL Ikea. Jammer zeg :confused:

2 likes