IKEA topic

Mooi geworden! En heerlijk veel ruimte zo.

Ongevraagde tip: misschien kun je nog een plint bovenop plaatsen? Hoef je het daar nooit schoon te maken haha.

11 likes

Ja dat is nog een dingetje! Het enige waar ik me aan stoor, geen plint bovenaan. Maar zulke lange stukken plint zijn er niet dus dan zou er een naad in zitten. Misschien erger ik me dan weer aan die naad dus vind dat wel een dilemma. Of zal dat wel meevallen, wat denk jij?

2 likes

De naad laten samenvallen met een van de kastjes. Dat lijkt me de beste oplossing. Ik veronderstel dat je dat bij de plint beneden ook op die manier hebt.

4 likes

Nee dat is een zwarte plint, van ander materiaal denk ik. In ieder geval is dat een officiële plint die ze in grote maten hebben en de plinten aan de zijkant zijn van het zelfde materiaal als de kastjes en niet zo lang te krijgen.
Laten samenvallen met de naad van een kast is een goed idee. Welke? :joy:

4 likes

Dat is dan weer een nadeel aan Ikea natuurlijk, die standaardmaten vaak.
Dan zou ik persoonlijk gaan voor een overgang boven de grote kastdeuren van je open vakken. :blush:

3 likes

Die achter de lamp en links van 't open gedeelte, valt denk ik 't minst op

5 likes

Links van het grote vak zou ik doen!

3 likes

Bedankt voor het meedenken! Ik ga het hier bespreken. Want nu ik er hierover praat weet ik zeker dat ik die plint wil. Dan is het helemaal perfect. Man vond het iets minder nodig en is er volgens mij ook gewoon een beetje klaar mee wat ik ook snap maar zal 'm proberen te overtuigen.

2 likes

En boven ook een zwarte plint, dezelfde als onder? En alsie dan onder iets verder naar achter zit, boven ook doen. Dat hebben wij bij onze kast in de gang en trekt het weer heel mooi samen. Zo’n plint tot aan het plafond maakt het wel echt af vind ik, echt maatwerk.

Verder prachtige kastenwand, heel mooi geworden!

2 likes

Dankje, neem ik ook mee in de overweging! Wel spannend want beneden valt het zwart niet op doordat de vloer ook zwart is. En boven zit het dan tegen het witte plafond. Maar denk dat het wel mooi zou kunnen zijn idd, leuk om te horen dat dat bij jouw gangkast zo is.

1 like

Als je wilt kan ik er morgen wel even een foto van maken. Mast is verder een hele andere stijl, maar dan heb je een beetje een idee wat het bij ons doet. Plafond is ook wit en in die hal liggen grote tegels op de vloer.

2 likes

Prachtig! Mooie kleuren ook! En leuk om te horen dat je zo tevreden bent.

2 likes

Als het niet teveel moeite is, heel graag :blush:

1 like

Ik stuur je een pb :slight_smile:

3 likes

Mijn zusje wil graag een bepaald schilderij kopen (BILD Poster, Hij en zij Mr & Mrs - IKEA om precies te zijn). Hij staat dus wel op de website van Ikea, maar lijkt volgens de site niet in de winkel te liggen. Als we 'm online willen bestellen om te laten bezorgen, dan krijgen we bij het selecteren van het tijdsvak te zien dat hij niet geleverd kan worden. Iemand daar toevallig ervaring mee, betekent het dat het (nog) niet leverbaar is en dat ze wat langer moet wachten om te bestellen?

1 like

Klopt het dat ik nergens aan ka geven dat ik bericht wil als ie weer op voorraad is?

2 likes

Ik moet binnenkort een megabestelling doen en alles lijkt op voorraad te zijn behalve spiegelglas panelen. Maar daar staat bij dat er een wereldwijd leverprobleem is, dus ok. Maar voor een andere kast wil ik een gewone spiegelglas deur. Bij het artikel zelf staat dat deze in de winkel niet op voorraad is, maar wel op voorraad voor thuislevering. Wanneer ik het dan effectief probeer te bestellen krijg ik de melding dat het artikel niet op voorraad is voor thuislevering… :confounded: Straks even met de klantendienst bellen.

Wauw wat prachtig zeg! En de kleur, zo mooi. Mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald? Wij zijn ook bezig met keuken inventarisatie.

2 likes

Gaat het om de auli spiegel panelen voor een kast van 201?

1 like

Ja, bij deze staat dus dat de voorraad onzeker is vanwege de wereldwijde voorraadproblemen. Dus bij deze had ik me erbij neergelegd dat deze er voorlopig niet zouden zijn. Weet jij soms of ze binnenkort toch terugkomen? Ik woon wel in België.
Maar mijn ‘echte issue’ ligt bij de vikedal deur in spiegelglas (50x195). Bij het artikel staat dat ze leverbaar zijn voor mijn postcode, maar bij het afrekenen lukt het ineens niet meer…