Ik heb nu 2 Ikea keukens gehad en zelf in elkaar gezet, dat laatste lukt trouwens prima met behulp van youtube en wij zijn beide niet extreem handig.
De kwaliteit is over het algemeen prima, al vond ik onze eerste keuken(hoogglans wit) beter dan die we nu hebben (mat donkerblauwe fronten).
De service van Ikea vond ik de eerste keer(2015) heel goed, de tweede keer(2020) echt dramatisch. Slecht contact met de klantenservice, continu ontbrekende spullen, niet de juiste dingen geleverd of de juiste deuren/lades. Zo hebben we tijden gewacht op een kraan en spoelbak die uiteindelijk helemaal niet meer in het assortiment zaten, maar dit werd niet gecommuniceerd met het plannen van de keuken. Je moet even de juiste persoon aan de telefoon krijgen om dingen geregeld te krijgen en dan ben je zo weer 10 telefoontjes verder. We hebben ook 3x problemen gehad met het werkblad en de levering ervan. Extra vervoer vanwege fouten aan de kant van Ikea werden bij ons weer in rekening gebracht, moest je daar weer over bellenâŠetc.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar het heeft veel tijd en frustratie en extra geld gekost waardoor ik de volgende keer nog een keer zal nadenken voor we weer een Ikea keuken nemen.
De plantool etc werkt allemaal prima en ik zou je zeker aanraden om een afspraak te maken dat ze met je meekijken.
Apparatuur hebben wij nooit van Ikea gehad vanwege de wisselende ervaringen die ik had gelezen.