Ik ken iemand die deze had. Het is wel smal inderdaad. Diegene had haar handdoeken opgerold zo paste het en het stond wel leuk.
De keukenplanservice in de winkel heb ik als heel positief ervaren.
Qua kwaliteit: ik heb mijn keuken nog niet, maar in de showroom merkte ik al dat het ene aanrechtblad bijvoorbeeld steviger oogt dan het andere (als je kijkt naar krasjes, deukjes, etc). De goedkoopste opties vond ik kwalitatief wat slechter. Prima in een studentenhuis of eerste kamer of zo, maar wij zochten iets dat langer mee kan en bestand is tegen een kleuter en intensief koken en bakken.
Montage bieden ze ook aan.
Mijn tip is om naar de keukenshowrooms te gaan, goed de tijd te nemen en even alles te bekijken en te voelen. Is de kwaliteit naar je zin, hoe voelen de deurtjes, wat vind je van het witgoed, etc. De keuken die ik in eerste instantie wilde was na 1 winkelbezoek uit mijn hoofd omdat je er ontzettend snel vingerafdrukken op zag, en met een 4-jarige dochter vond ik dat geen goed idee.
Qua kosten: ja het scheelt enorm. Het scheelt ons zo’n 35-40% met een reguliere keukenboer en dat is op zo’n bedrag de moeite waard.
Ik heb een hoogglans witte keuken, inmiddels 7 jaar en de enige zichtbare beschadiging is het hard openslaan van mijn vaatwasser tegen een lade maar dit is makkelijk te vervangen maar ik ben lui.
En nagellak wat afgeeft maar dat durf ik niet weg te halen.
Oh en ik heb mijn vorige aanrechtblad vervangen, dit was puur cosmetisch maar dat ging niet makkelijk omdat de tegels wel bleven en dat is niet zo mooi maar dat is puur eigen schuld omdat we niet goed nagedacht hebben.
Eens met alles hierboven over ikea ! De apparatuur is over algemeen prima. Onze inductieplaat zijn we wel minder tevreden. We hebben nu een goedkoop blad en dat zie je wel!
Fyi: wij hebben mat zwarte kastjes (zoals half nederland) en dat is niet te doen met schoonmaken als je kinderen hebt hehe.
Montage vonden wij altijd relatief duur. Onze keuken was ca 5000 euro en dan was montage 1200 . Zelf in elkaar zetten is prima te doen alleen deurtjes stellen is huilen (maar dat is altijd)
Oh wat fijn! Ikea wist niet of het kon dus ik ben heel blij met jullie.
Wat ik wel irritant vind, ik weet niet welke nagellak wel of niet aangeeft. Liefst gooi ik ze weg.
@vruchtenthee ik heb ook het goedkoopste apparatuur genomen en na 7 jaar moet ik binnenkort alleen de vriezer gaan vervangen omdat de bovenste lade ijs blijft vormen. Maar dat kan ook nog een tijd wachten.
Ik heb sinds een half jaar een Ikea keuken en ik vind het goede kwaliteit. Ik heb wel alleen de vaatwasser en inductiekookplaat ook bij ikea gekocht, koelkast en oven van een ander merk. Maar niet per se omdat ik dacht dat het van IKEA slechte kwaliteit was, ik miste vooral een aantal functies die ik graag wilde.
Je kunt ook heel erg customizen, en derde partijen hebben bijvoorbeeld andere frontjes voor de kastjes, je kunt een ander werkblad nemen, etc.
Ik vind het ook ideaal dat alle kastaccessoires van IKEA ook passen.
We zijn ook bij Kvik geweest, was duurder en ik vond dat we helemaal niet goed geholpen waren. We hadden een budget in ons hoofd en zij zat echt van ‘oh wauw ik heb nog nooit zo’n goedkope keuken ontworpen’ en ik vond het ook fijn dat ik uren in die keukenplanner kon kloten en nu heb ik exact wat ik wilde.
Onze Ikea keuken bevalt nog steeds goed na 3 jaar.
Montage vonden wij te duur. Was iets van 150 euro per onderdeel ofzo. Weet het niet meer precies. Maar was echt de helft van wat de keuken zelf kostte, dat vonden wij zonde.
Wij hebben net besteld maar staat nog in dozen.
Gaan zelf in elkaar zetten want veel geld voor montage. En, ga vast spijt krijgen van de uitspraak, maar het zijn wat kastjes in elkaar zetten. Hoe moeilijk kan het zijn. We hebben vooral lades besteld.
Bestel proces vond ik fijn, zelf samengesteld en ze keken ontwerp na en we hebben nog een digitaal gesprek gehad voor de laatste punten.
Ik heb nu 2 Ikea keukens gehad en zelf in elkaar gezet, dat laatste lukt trouwens prima met behulp van youtube en wij zijn beide niet extreem handig.
De kwaliteit is over het algemeen prima, al vond ik onze eerste keuken(hoogglans wit) beter dan die we nu hebben (mat donkerblauwe fronten).
De service van Ikea vond ik de eerste keer(2015) heel goed, de tweede keer(2020) echt dramatisch. Slecht contact met de klantenservice, continu ontbrekende spullen, niet de juiste dingen geleverd of de juiste deuren/lades. Zo hebben we tijden gewacht op een kraan en spoelbak die uiteindelijk helemaal niet meer in het assortiment zaten, maar dit werd niet gecommuniceerd met het plannen van de keuken. Je moet even de juiste persoon aan de telefoon krijgen om dingen geregeld te krijgen en dan ben je zo weer 10 telefoontjes verder. We hebben ook 3x problemen gehad met het werkblad en de levering ervan. Extra vervoer vanwege fouten aan de kant van Ikea werden bij ons weer in rekening gebracht, moest je daar weer over bellen…etc.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar het heeft veel tijd en frustratie en extra geld gekost waardoor ik de volgende keer nog een keer zal nadenken voor we weer een Ikea keuken nemen.
De plantool etc werkt allemaal prima en ik zou je zeker aanraden om een afspraak te maken dat ze met je meekijken.
Apparatuur hebben wij nooit van Ikea gehad vanwege de wisselende ervaringen die ik had gelezen.
Ik vond de keuken plaatsen echt goed te doen. Ik heb zelf alle lades en binnenlades in elkaar gezet en ging makkelijk. Alleen even klooien met op welke hoogte je ze moet monteren, dat staat niet zo duidelijk beschreven. Wij hebben alleen lades en na bijna een jaar nog steeds heel blij mee!
Blad hebben we ergens anders vandaan, stenen blad was toen door omstandigheden bij ikea niet leverbaar, maar we kregen laatst een mailtje dat het weer kan bij ikea.
We zijn ook echt heel goed geholpen door de klantenservice/planservice
Ik heb de spiegel Vrigstad gekocht en wil deze graag met zo’n Tesa plak haak ophangen, maar dan is het gewicht belangrijk. Nu staat er dit in de IKEA app, dan moet ik uitgaan van het nettogewicht toch of niet?
Ja, al vraag ik me wel af wat er dan in het pakket zat dat het een kilo zwaarder is. Is dat het karton? En ik zou de Tesa richtlijn ruim nemen, dus als je het op 2 haken kan doen, dan zou ik dat zeker doen.
Ja karton denk ik, er zit als bescherming ook karton in de hoeken aangezien het een vierkante doos is en een ronde spiegel.
Ja, daar ga ik even naar kijken inderdaad thanks!
Onze keuken wordt verbouwd en we hebben nu in de offerte de Köldgrader staan, een inbouw koelvriescombinatie. Heel veel andere smaken waren er niet bij IKEA en ik zie dat de reviews voor dat apparaat om te huilen zijn… Zowel in NL als in andere landen, dus ik ben nu aan het twijfelen.
Heeft iemand hier ervaring met een koelvriescombinatie elders kopen, voor in een IKEA keuken? En zo ja welk model?
Ik heb geen combi, maar wel een andere koelkast (van Siemens), ik heb alleen daarvoor wel een beetje zelf verbouwd aan de kast, want ik wilde een maat die Ikea niet heeft, dus daar hadden ze geen kant-en-klare instructie voor.
Bij Coolblue kun je selecteren op ‘geschikt voor Ikea’, dat maakt de keuze misschien al iets makkelijker?
Klopt, daar heb ik er eentje gevonden die een optie zou zijn qua maten, echter heeft die geen no-frost functie helaas.
Bij BCC en Expert heb ik nog een aantal modellen gevonden, ik zal mijn man even laten uitzoeken of die passen qua maat. Die hebben helaas niet zoals Coolbest de optie om te selecteren op Metod.
Wij hebben trouwens voor een vrijstaande koelkast gekozen, maar vooral omdat ik nooit genoeg ruimte heb en ik wilde per se ijsblokjes. Ik vind het persoonlijk minder mooi, maar als je het echt inbouwt kan het nog wel enigszins mooi zijn. Samsung heeft hele mooie koelkasten. Ik weet niet of dat nog een optie zou zijn? Ik heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad (al heb ik alsnog niet genoeg ruimte haha).
Nee een vrijstaande koelkast is voor mij helaas geen optie. De ruimte die ik win met een inbouw is me heel veel waard. De deurtjes van de kastjes hebben een werkje en een groene kleur en ik wil ook dat het wat rustiger oogt door de koelkast weg te werken.
Als de ruimte groter was geweest had ik wellicht een andere keuze gemaakt, maar voor de ruimte die ik heb is inbouw beter.
Begrijpelijk! Hopelijk vind je er nog een die wel inbouw kan.
Ik hoop het ook. Mijn man heeft zich nog niet in de maten verdiept ivm tijdgebrek, maar het heeft ook niet superveel haast omdat we eerst toch nog aan het slopen zijn en de meeste koelkasten een korte levertijd hebben. En de oude (losstaande) doet het nog dus het is ook geen ramp als er wel een iets langere levertijd is, gelukkig.
Mocht het echt niet lukken met een andere partij dan IKEA, dan zullen we aan een IKEA-koelkast moeten maar ik hoop dat het niet nodig is.