IKEA topic

Ik heb niet hoeven pinnen want de keuken is pas bestelbaar op 1-10. Ze sturen me dan een betaallink via de mail. :blush:

Ze waren de keuken in de kleur van onze wens net aan het opbouwen en wat is 'ie gaaf in het echt! Prachtig gewoon.
Je ziet er wel redelijk snel vingerafdrukken op, had ik het idee. Dan maar wat vaker poetsen hoor. :sweat_smile:

17 likes

Ik denk dat wij dat keukenblad ook hebben, althans ziet er precies hetzelfde uit maar weet de naam niet meer. Wij hebben de keuken al 7 jaar en het blad ziet er nog helemaal mooi uit!

3 likes

Dat is goed om te horen!

Het blijft toch een gok met dat soort aankopen. Iets kan mooi zijn maar of het lang mooi blijft, is afwachten. Fijn om te lezen dat jij er positieve ervaringen mee hebt.

We hebben overigens besloten toch de Köldgrader koelkast te nemen. Ik heb van ongeveer alle Europese landen de Ikea website bezocht en reviews gelezen (met dank aan Google Translate :sweat_smile:), en in veel landen is men toch positief. Alleen in Duitsland en Nederland helemaal niet.

Het gezoem (waar sommige mensen over klagen) is waarschijnlijk een kwestie van goed afstellen en de eventuele druppels die aan de binnenwand kunnen komen, hebben te maken met temperatuurwisselingen. Als je keukentemperatuur niet te veel wisselt en je koelkast niet naast een hete oven of ketel staat, of in direct zonlicht, is die kans al een stuk kleiner, heb ik begrepen.
Qua ventilatie van de koelkast houden we hier rekening mee en zorgen we dat het apparaat goed zijn eigen warmte kwijt kan.
Qua omgevingstemperatuur moet het ook helemaal goedkomen want de oven staat een eind verderop, en er is een hele dikke isolatielaag gelegd in het nieuwe dak. En er is ook geen sprake van direct heftig zonlicht of zo. Dus ik neem de gok.

Qua grootte is hij namelijk fantastisch en hij is gemaakt door Bosch, een merk waar ik goede ervaringen mee heb. Ik heb een handige echtgenoot dus ik verwacht dat het wel goed komt, mochten we ergens tegenaan lopen.

Het lijkt me heerlijk om een grote koelkast te hebben. Die ik nu heb is ook ‘groot’, althans zo voelde dat toen ik hem kocht 17 jaar geleden, maar met een gezin (en vaak vooruit koken) is hij toch erg krap geworden. Het lijkt me fijn om niet meer dagelijks Tetris te hoeven spelen in de koelkast.

10 likes

We verwachten de Bissa niet terug voor januari, in januari komt er wel de kleur eiken bij en ik zie dat er een “nieuwe” zwartbruin komt per 1-1. Als in, ander artikelnummer dus daar zullen kleine aanpassingen in gedaan zijn.

1 like

Ik ga straks voor t eerst in mijn leven naar een IKEA waar ik nog nooit geweest ben en ben helemaal excited haha

25 likes

Wat een heerlijke zin. Ja. Gewoon: ja.

3 likes

Dat laatste is echt zo fijn! Wij zijn van tafelmodel naar de grootste (zonder vriezer) van ikea gegaan. Zo veel ruimte!

2 likes

Wat bedoel je hiermee? Je plaatst zelf een hoekelement in de planner en maakt daar losse elementen aan vast. Advies is wel echt om langs te gaan in de winkel, daar kunnen we je helpen met een ontwerp en de huidige voorraden bekijken. Mijn ervaring is dat mensen dan toch op andere ideeën komen dan wat ze zelf van tevoren thuis bedacht hebben. Vaak omdat wij toch wat meer kijk hebben op indeling en wat handig is in de ruimte. Een hoekkast is namelijk niet voor elke ruimte altijd de meest passende (en praktische!) oplossing.

1 like

Heeft iemand hier misschien ervaring met het laten overspuiten van IKEA keukenfrontjes? Ik ga binnenkort een keuken bij IKEA kopen maar twijfel nog of ik ergens anders volledig custom frontjes bestel (= duuuur) of dat ik frontjes van IKEA neem en die laat overspuiten door een bedrijf wat dat doet (= iets budgetvriendelijker) maar geen idee of dat mooi wordt…

Niet met overspuiten maar een vriendin van mij heeft een Ikea keuken gelakt (met hele goede primer). Van knalrood hoogglans naar mat beige en het is super mooi geworden!

4 likes

Weet je toevallig welke primer? Ik ga binnekort namelijk ook Ikea kastjes lakken en ben nu beetje aan het kijken hoe ik dat het beste kan doen. Nu is mijn overgang wel minder heftig, van grijs naar groen, maar wil alsnog wel dat het mooi wordt, haha.

2 likes

Volgens mij kan dit alleen op een laptop!

3 likes

Ja heb de links hieronder gezet! Ik heb deze combi namelijk zelf ook gebruikt om pax kastdeuren te verven en het werkt echt heel fijn! Primer droogt wel snel dus je moet redelijk snel werken. En die lak is goed geschikt tegen krassen en vlekken dus dat is ook wel echt fijn, zeker op deuren of in de keuken!

2 likes

Heeft iemand deze twee kasten van Brimnes toevallig? Is er echt een 5 cm diepte verschil?

1 like

Ik heb ze niet maar ik denk dat ikea niet zomaar die afmetingen zo op de site zet dus dat je ervan uit mag gaan dat ze echt 5 cm verschillen.

5 likes

Ja denk ik inderdaad ook, maar omdat het van dezelfde lijn is en de rest hetzelfde was hoopte ik dat het een fout was haha.

3 likes

Volgens mij niet, die staan er al bijna een jaar denk ik op niet op voorraad.

1 like

Nee hoor, ze zijn soms in de winkel, paar maanden geleden nog. Toen kon je ze niet online bestellen. @Batalash

2 likes

Iemand deze nog recent in een winkel gezien of weet wanneer ze weer op voorraad komen?

De kleine trofast bakken:

1 like

Iemand enig idee of de Oat Drink Barista Edition nog weer terug komt? Heb het wel gevraagd maar ze wisten het bij Ikea Hengelo ook niet.

2 likes