Dat is goed om te horen!
Het blijft toch een gok met dat soort aankopen. Iets kan mooi zijn maar of het lang mooi blijft, is afwachten. Fijn om te lezen dat jij er positieve ervaringen mee hebt.
We hebben overigens besloten toch de Köldgrader koelkast te nemen. Ik heb van ongeveer alle Europese landen de Ikea website bezocht en reviews gelezen (met dank aan Google Translate
), en in veel landen is men toch positief. Alleen in Duitsland en Nederland helemaal niet.
Het gezoem (waar sommige mensen over klagen) is waarschijnlijk een kwestie van goed afstellen en de eventuele druppels die aan de binnenwand kunnen komen, hebben te maken met temperatuurwisselingen. Als je keukentemperatuur niet te veel wisselt en je koelkast niet naast een hete oven of ketel staat, of in direct zonlicht, is die kans al een stuk kleiner, heb ik begrepen.
Qua ventilatie van de koelkast houden we hier rekening mee en zorgen we dat het apparaat goed zijn eigen warmte kwijt kan.
Qua omgevingstemperatuur moet het ook helemaal goedkomen want de oven staat een eind verderop, en er is een hele dikke isolatielaag gelegd in het nieuwe dak. En er is ook geen sprake van direct heftig zonlicht of zo. Dus ik neem de gok.
Qua grootte is hij namelijk fantastisch en hij is gemaakt door Bosch, een merk waar ik goede ervaringen mee heb. Ik heb een handige echtgenoot dus ik verwacht dat het wel goed komt, mochten we ergens tegenaan lopen.
Het lijkt me heerlijk om een grote koelkast te hebben. Die ik nu heb is ook ‘groot’, althans zo voelde dat toen ik hem kocht 17 jaar geleden, maar met een gezin (en vaak vooruit koken) is hij toch erg krap geworden. Het lijkt me fijn om niet meer dagelijks Tetris te hoeven spelen in de koelkast.