Zeker wel! Er zijn gewoon soft close scharnieren! Alleen de planner tekent altijd automatisch standaard scharnieren in je ontwerp. Zijn wel een stukje prijziger, maar vergelijkbaar met PAX scharnieren.
Ja klopt, BLAVINGAD is fantastisch! We krijgen in onze vestiging ook een boot waar alle zeeknuffels in varen dat wordt allemaal in de zagerij gemaakt en winkels zijn vrij een eigen invulling aan de presentatie te geven. De voorbeelden die ik voorbij zie komen zijn echt een droom voor kids!
Ik vond ze prima maar dat ‘geschikt om te verhuizen’ vond ik wel tegenvallen!
Er is ook een baby blahaj
Heeft iemand zin om mee te denken over Paxkasten?
We krijgen straks met zijn tweeën drie meter aan kast en er zijn echt teveel opties mogelijk. Onze kleren moeten er in en nog wat linnengoed.
We zijn van plan ze in te laten bouwen of iig deuren op maat te laten maken. De deur van de 75cm kast versie zou dan 4 deuren van 75 cm worden.
Ik kan dus niet goed inschatten wat fijner gaat werken. Of hele brede kasten of meer smalle. Wat zouden jullie doen?
- 3x 1 meter, middelste kast gedeeld
2. 4x 75 cm
3. 2x 50 cm en 2x 1 meter
- 1
- 2
- 3
0 stemmers
Je zou er een pol van kunnen maken.
Ik zou voor de laatste optie gaan.
Ah goed idee, ik heb een poll toegevoegd!
Ik zou de planken boven het hanggedeelte hoger doen. Dan kan je er speciale bakken voor kopen wat heel fijn is voor opbergen. Anders word het loze ruimte
Als je (lange) jurken hebt misschien een roede in een 50 kast hangen, alleen heb je dan wel minder planken.
En wat @JustinBieber zegt houd er rekening mee dat je niey makkelijk bij de planken boven het hang gedeelte komt, dus daar gaan de spullen die je niet vaak gebruikt.
Edit, dit gaat vooral op voor de hoge pax versie.
Maar als ik naar de tekening kijk is dat ook een hoge
@JustinBieber Bedankt voor de tip! Ik ga kijken voor die bakken.
Helaas past de hoge versie van de kast niet, dus hij wordt sowieso niet heel hoog. Geen idee of zo een hoge plank dan fijn is, maar ik bestel ze wel gewoon en anders breng ik ze terug.
@Quinn Ja, had ik ook aan gedacht! Maar heb weinig echt lange jurken en die zouden eventueel ook in de berging kunnen hangen. Al is de kans dan wel nog kleiner dat ik ze ooit nog ga dragen
@pastelzwart Misschien idd maar wat uit proberen. Bedankt!
Wel grappig dat iedereen zo eensgezind is, had ik niet verwacht!
Je hebt ook zon verdeler dat je in een 1 meterkast zowel een “hoog” als korter hanggedeelte hebt (en dus toch nog lades). KOMPLEMENT Verdeler basiselementen, wit, 75-100x58 cm - IKEA
Ik zou de plank boven het hanggedeelte ook hoger doen en dan die bakken erin. Daarin bewaren wij bv winter/zomerdekbed of winter/zomerkleding die op dat moment niet in de kast hoeft te hangen. En vind persoonlijk dan de roede ook op een fijne hoogte hangen (ik ben 1m70).
Verder ben ik fan van deze KOMPLEMENT Uittrekbare multihanger, donkergrijs, 58 cm - IKEA voor riemen, kettingen etc. Had ik altijd iets onder de roede hangen en nu in de kast van onze oudste hangen daar bv haarbanden aan (hebben daar de roede en dat ding op haar hoogte hangen en dan planken erboven).
Ik had in ons oude huis smal, breed, breed (dus eigenlijk 3 maar dan net maar 1x 50cm) en voordeel van die 50cm vond ik dat de lades en planken smaller zijn en fijner voor kleine dingen zoals bv ondergoed, linnengoed etc. En ook truien vind ik fijner op smalle plank. Wordt op een brede plank bij mij al snel rommelig/minder netjes. Had toen verder alles hangen qua shirts verder. Nu heb ik een inbouwkast met plank van 1 meter en een hanggedeelte, dus geen ruimte alles te hangen en mn shirts en truien is regelmatig superrommelig.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, lief! Ik moet zoveel keuzes maken dat ik het soms echt niet meer weet dus dit helpt allemaal heel erg.
Die verdeler ken ik, maar weet niet of ik hem fijn zou vinden. Ik draag zoveel meer shirtjes/jasjes/blouses dan echte jurken, vindt dat ergens zonde van de ruimte.
Die multihanger moet ik sowieso hebben! Heb nu onderin mijn kast echt zo’n rommeltje van dingen die hier best aan zouden kunnen hangen
Ik vind het fijne van het paxsysteem dat het zo makkelijk is om achteraf nog dingen te veranderen. De breedte van de kast natuurlijk niet, maar een paar extra planken, een extra lade of toch een plank eruit en meer ruimte tussen je planken zijn allemaal zo en relatief goedkoop aangepast. Mis dat wat dat betreft echt met mijn huidige kledingkast, maarja heb verder een prima inbouwkast dus beetje zonde van de ruimte.
Zie ik het goed dat je bij optie 1 allemaal van die uittrekbare planken hebt? Heb je die met een bepaalde reden?
Ik heb zelf ook zo’n plank met van die inzetten voor sieraden erop, super handig maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je ruimte voor die inzetten hebt en er niet meteen wat boven plaatst
Ik zou persoonlijk de lades zo veel mogelijk 50cm willen. Ga je er deuren voor plaatsen? Want ik kom er achter dat ik t onmogelijk irritant vind dat er altijd twee deuren open moeten om 1 lade te openen.
Nog bedankt voor het meedenken allemaal! Hij is besteld! Wel een leuke verrassing, de montageservice is er bijna helemaal uit
Maar zonder deuren moet het wel gaan lukken.
Nog even het winnende aangepaste ontwerp:
Kijk op marktplaats! Daar zijn genoeg mensen die montage aanbieden. Zo hebben wij het ook gedaan en troffen een oud ikea medewerker.
omg ik snap nu waarom ik me erger aan mijn lades