Ik dacht ook aan deze!! Goed gevonden, ik had die vroeger maar kon ‘m nu niet vinden. Die van mij was niet erg stabiel
Vind hem heel leuk maar de wieltjes enz dat vind ik zo lelijk… Zou het stabieler zijn als dat onderstel eraf gehaald wordt misschien… Nou ja ik ben hem zelf niet maar zit er nu over na te denken
Mijn kast is in elkaar gestort afgelopen weekend en ik dacht “even” een pax kast te ontwerpen. Ik ben er na een dag al helemaal zat van. Teveel mogelijkheden Het hoeft natuurlijk niet zo ingewikkeld maar ik ben ergens ook wel een beetje bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik opties onbenut laat. Of kan je achteraf ook nog van alles wisselen?
Ik heb denk ik wel 15x mijn pax omgebouwd haha! Vooral de roedes en planken kan je wel heel makkelijk van plaats/hoogte wisselen. Alleen lades misschien wat meer werk maar die heb je toch meestal onderin zitten.
Zijn banken van Ikea doorgaans makkelijk in elkaar te zetten? Mijn oude bank is nu weg want morgenmiddag komt Ikea met de nieuwe bank (hoekbank)! Zo leuk!
Ze komen tussen 3 en 5. Had gehoopt dat ie lekker vroeg zou komen maar het is niet anders.
Is het onrealistisch om te denken dat ie met een uurtje staat?
Heb ook een poef erbij.
Ik probeer positief te blijven maar ik zie al voor me hoe mijn moeder en ik uren staan te ploeteren haha!
Op de Ikea website staat onder productinfo een link naar de handleiding. Kun je van te voren even zien wat je moet doen?
Ligt eraan welk model! Over het algemeen krijg je de armleuningen, de achterkant van de bank en het zitgedeelte los. Hoezen zijn ook altijd los (sommige uitzonderingen daargelaten haha). In principe is het die delen koppelen en de hoezen over de kussens en bank delen trekken, pootjes eronder draaien etc.
O help!
Ik ga even op de site kijken @TanteBetje!
Edit: het is aardig wat maar ik denk dat het in zo’n 1,5 uur wel te doen moet zijn… ik houd hoop
Ik heb een Ikea bank met chaise longue en toevallig dit weekend nog opnieuw in elkaar gezet. Het was maar een uurtje werk van tevoren de handleiding lezen en alles precies doen zoals het er staat en dan is het te doen!
Wel echt met 2 personen denk ik, heb het een keer in mijn eentje geprobeerd en toen lag ik bedolven onder mijn halve bank.
Yes dit geeft nog meer hoop! Ik laat vanmiddag weten hoe lang ik bezig was
Ik weet nog dat ik de bank te laat kreeg en ik zou die avond bezoek krijgen dus wilde hem hebben staan (woonde in een studio dus verder had ik 2 stoelen en een bed lol). Ik kreeg alles snel in elkaar maar omg de kussens!! Ging toen uit stress roken buiten liep een klasgenoot langs, praatje gemaakt, had hij met veel kracht die kussens uiteindelijk in de hoezen gekregen net op tijd voor het bezoek kwam. Zat hij uiteindelijk ook de hele zo avond op de bank:
Is het mogelijk om een pax kast aan te schaffen en er later nog een basiselement aan toe te voegen?
Ja zeker! Heb ik zelf ook gedaan en aantal jaar later.
Top! Dankjewel
Wij hadden een mega Landskrona en dat was alleen de delen aan elkaar doen en de pootjes er onder. De hoezen zaten al vast om de kussens
En daarover gesproken: weet iemand een manier om die te wassen of schoon te maken? Je kan ze wel open ritsen (vrij misleidend) maar de hoes zit vast gestikt aan het kussen in die indeukingen (hoe heet dat??)
Denk dat als je dat los knipt dat het dan een gekke flabberhoes wordt
Gebruik nu autobekleding schoonmaakspray van de Action maar dat is niet ideaal haha
Aaah volgens mij heb ik ook een bank met vaste bekleding dus dat klinkt goed.
Qua schoonmaaktips: ik zag een keer een tiktok waarin iemand een microvezeldoek natmaakt met water en een beetje wasverzachter (?) En die dan om de deksel van een pan spant en daarmee over de bank gaat. Wauw dit klinkt onduidelijk… ik hoop dat dit te volgen is. Ik probeer nog even te googelen of ik iets kan vinden.
Edit: ik vind dit maar heb zonder geluid gekeken want ik zit in de wachtkamer bij de huisarts:
Een Bissell!
You lost me at over de pan spant haha
Hahaha ik dacht al dit gaat vast niet goed
Ik ook, hele dag schoonmaken🤪
Hij staat op m’n ‘verlanglijst’