IKEA topic

Praktisch is een groot woord, je staat er toch altijd wat awkward voor in zo’n hoek. Maar de deurtjes klappen helemaal open dus je kunt overal goed bij. Ik vind t niet vervelend om eerst de linker open te moeten doen.

Ruimtes zijn idd rond de 30cm maar ik moet bekennen dat ik t niet exact nagemeten heb. Ik heb de ontwerp tool gebruikt en wat van de voorgeprogrammeerde indelingen gebruikt.

Stukje binnenkant:

En de hoek:

13 likes

Ah nee, onze kast blijkt beschadigd en nu zijn we onderweg terug naar de klantenservice. Met de hele kast want in mijn hoofd zit het verhaal dat ze niet alleen een plank kunnen vervangen maar dat dan meteen de hele kast retour moet. Duim alsjeblieft dat we zonder moeite een vervangende plank/kast krijgen. :sob:

Heb wel eens gehad dat ze hier moeilijk over deden en dat ik dan of alles moest omruilen of dat ze het onderdeel ‘na zouden leveren’ (was een bed en zonder dat onderdeel moest ik een aantal weken met het matras op de grond slapen). Maar als je daar niet mee akkoord gaat, dan halen ze waarschijnlijk uit een ander pak het kapotte deel.

1 like

Ja nou, we zijn dus heengegaan met het hele pakket en hebben zoals gehoopt zonder moeite een nieuwe mogen halen uit het magazijn. Dus al met al zeer tevreden over de service. :pray:t3:

1 like

Fijn! Vind ze daar over het algemeen een goede klantenservice hebben!

3 likes

Ahhhh zo kut de vervangende kast bleek OOK een beschadiging te hebben. Gelukkig veel minder dan de beschadiging van de eerste kast en met een beetje creativiteit konden we deze uit het zicht houden. We wilden niet nog een keer heen en weer want dat kost best veel tijd en we vinden het ook niet heel duurzaam. Wat doet de klantenservice eigenlijk met alle geretourneerde items? Met het grote aantal retouren op dagbasis lijkt het me toch onbegonnen werk om te kijken wat nog wél herbruikbaar is, belandt daardoor het hele pakket op de vuilnis?

Ik denk gewoon in die koopjeshoek zetten? Je moet met het retourneren ook aangeven wat de reden is toch, denk dat ze daarmee bepalen of het nog de moeite waard is. Wel vervelend dat ze beide een beschadiging hadden zeg, echt pech

4 likes

Daar hebben we een hele afdeling voor, de Recovery afdeling. Zij zijn de hele dag bezig met producten controleren, herpakken en opnieuw beprijzen! We gooien bijna niks weg.

Ik heb hier weleens eerder over gepost:

14 likes

Wat fijn! Dat had ik echt niet gedacht.

1 like

Jongens ik was net de eerste betalende klant van de dag, echt goals hoor. :heart_eyes: Ik weet zelfs wie de BHV’ers van de dag zijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Echt dankbaar voor de online voorraadstatussen want daardoor wist ik bij welk filiaal ik nog planken voor de PAX kon halen. :pray:t3: Die zijn blijkbaar echt heel schaars momenteel want ze zijn overal zo goed als op.

15 likes

Heeft er iemand hier verlichting in de pax kasten? Zo ja, welke en is het een aanrader?

Ik heb norrfly, maar die hebben ze nu niet meer zie ik. Zijn in ieder geval aluminiumkleur strips met sensoren dat ze aan gaan als je de deur open doet.
Ik vind het superfijn, je kunt alles goed zien, voelt luxe aan, met een plafondlamp sta je toch altijd enorm in je eigen licht voor de kast. Maar achteraf had ik misschien gekozen voor de versie met smart bediening, het is soms een beetje matig dat die lampen vol in m’n gezicht schijnen als ik nog slaap en m’n vriend z’n kleren pakt.

2 likes

Even een headsup voor diegene die nog wat wilt kopen of bestellen: Er komt komende week een prijsverhoging aan. Hebben jullie niet van mij :crazy_face:

33 likes

Ik dacht juist dat Ikea alles weer goedkoper zou maken? Dacht dat ik dat ik de radio gehoord had

Het lijkt me sterk dat een bedrijf op dit moment juist z’n prijzen gaat verlagen. Grondstof en transportprijzen stijgen met de dag (grotere vraag, schaarste van hout etc.), ook IKEA ontkomt er niet aan om dit door te berekenen aan de klant helaas :frowning:

5 likes

Niet helemaal gek. Ach ze hebben het als doel gehad :joy:.
Ga wel nog even een spiegel halen.

7 likes

Klopt in principe ook wel hoor, dat artikel. Heeft deels te maken met de verschillende prijs levels (zoals de BTI’s die in het artikel genoemd worden), maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien :rofl:

2 likes

Morgen of de week erop? Bedankt voor de info in ieder geval :grimacing:

2 likes

In de loop van deze week, mag officieel geen data noemen.

4 likes

Is er iemand die toevallig weet of dat er wellicht andere kleuren soderhamn hoezen beschikbaar gaan komen? Of een manier om oude kleuren nog te krijgen? Er zijn nu alleen verschillende beige en grijs tinten :worried: