IKEA topic

Ik heb deze stellingkast niet, maar miss kun je via de site de handleiding bekijken hoe je hem in elkaar zet.

Heb zelf ook de handleiding bekeken en lijkt erop dat je zelf de hoogte van de planken kunt bepalen door zelf te kiezen waar je de klemmetjes plaatst.

2 likes

Ja, inmiddels kan ik 't ook zien (en is hij inderdaad op voorraad!), maar toen ik 't bericht postte stond die informatie er nog niet bij. Misschien was het toen nog niet bekend.

4 likes

Wat @Rowrow zegt inderdaad, let wel op dat de planken verdeeld over de kast zo bedoeld zijn om stabiliteit te creëren. Er zit geen steunkruis achter dus de planken onderin zijn daarin wel belangrijk, zou het gewoon proberen! Ligt natuurlijk ook aan of je de kast zwaar belast.

IKEA heeft blijkbaar nieuwe frontjes voor keuken. Ze zijn niet te koop in de winkel, alleen online.
Wel staat erbij dat je het kan bekijken in de winkel.
Weet iemand of ze dan in elke vestiging te bekijken zijn?

Gaat om de UPPLÖV frontjes in antraciet en zou ze graag willen bekijken in Zwolle:

2 likes

Ja, kan.

3 likes

Ik vind het altijd zo raar dat er bij die onderste versie deuren geen zijkanten op de kast zitten? Kun je die er los bij kopen? Je ziet het nooit op voorbeeldplaatjes volgens mij

4 likes

Nee die zijn er niet. Ivar is een open kast met inzetbare dichte kastdelen.

4 likes

Ja het zijn best leuke deurtjes maar als de rest van de kast gewoon een open stelling is heb je er toch weinig aan. Ik vind het echt een rare combinatie

6 likes

Volgens mij zeggen jij een @Rozevarken hetzelfde. Je hebt een kastdeel dat dicht is, geen schotten waarmee je de hele kast dicht maakt.

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat dit niet kan. Ben benieuwd hoe @MevrWillem dit uitgevonden heeft! Heb laatst nog de montage handleiding uitgeplozen maar het leek niet te kunnen.

2 likes

Die webbing deuren vallen ook voor de staande balken van de Ivar stellage kast, terwijl die dichte kast er tussen valt.

Voorbeeld plaatjes

deurtjes
image
dichte kast in grote geheel

4 likes

O, sorry! Ik ging ervan uit dat het kan, omdat het ook van de Ivar-lijn is en je ze los koopt.

1 like

Die gesloten kast variant zie je op mijn foto gemonteerd in de open/stelling kast, de gesloten kast is dus iets smaller en valt binnen de staanders van de stelling kast (en steunt op die metalen plaatjes die je op de foto ziet).

1 like

Ik heb een schoot-kussen / laptop-kussen van Ikea en die is toe aan vervanging, maar ik kan hem niet meer op de website vinden :slightly_frowning_face:

1 like

Die gesloten variant van @viking is wel een ander en nieuwer model dan dat jij hebt geloof ik! Het oude model zit inderdaad in de ivar en deze lijkt er omheen te zitten en ook geen los kastonderdeel.

2 likes

Ah dat zou kunnen, ik heb deze wel pas een maand geleden gekocht! Ik ben nu ook in de war haha.

4 likes

Nee hoor, de foto van @viking is gewoon een Ivar kast met deuren op een onderstel, dat zijn twee losse artikelen die je kunt combineren. Je kunt de Ivar kast met deuren los ophangen/neerzetten, tussen de zijpanelen Ăłf op een onderstel (alleen de ondiepe variant).

3 likes

Ohh joh kende dat onderstel niet! Het zag er echt uit als een ander soort kastdeel haha

2 likes

Weet iemand of de Dinera zwarte bekers uit het assortiment gaan? Ik weet dat er vroeger veel meer Dinera servies was, dus ik vraag me af of dit overgebleven is of als enige nog wordt geproduceerd.

Nope, geen einddatum verkoop te zien. Alleen 603-628-09 en 303-628-20 zijn nog in de verkoop, de rest is juli vorig jaar uit het assortiment gegaan.

2 likes