Oh das veelbelovend! Dan zou ik zelfs nog kunnen werken die dag en ga ik tussendoor weg (werk op 6 minuten rijden van de woning).
En ze bellen kort van tevoren dat ze eraan komen.
Ik heb toevallig vandaag een bestelling van Ikea laten bezorgen en er werd niet gebeld van te voren. Maar gisteren kreeg ik een mail met een tijdvak van 2 uur en vanmorgen stond er dan in rond welke tijd ze dachten te komen (op de minuut). Werd bezorgd door Vos Logistics, ging heel goed. @Tamara
Oh wow op de minuut zelfs! Valt mij enorm mee, dan ga ik zeker weten online bestellen. Heb zoveel “nodig” dat ik anders waarschijnlijk 3x ofzo moet rijden dus dat is die 50 euro wel waard
Ja je kunt t live tracken. Bij mij belden ze beide keren. De laatste keer omdat ze eerder kwamen dan aangegeven, heel fijn!
@Tamara Bij mij belden ze 1 van de 3 keer (en 1 keer kwam de bestelling niet en lieten ze niet weten waarom hij niet kwam).
Heeft iemand de 10 liter Hållbar (compost) vuilnisbak en welke composteerbare zakken passen erin?
Want bij alle 10L zakken die ik online vind op Amazon enzo staat 86cm bovenkant en de Hållbar heeft 95cm bovenkant.
Deze van AH passen er in, maar ze werken alleen als je afval droog is. Als je bijvoorbeeld een sinaasappel geperst hebt waar nog iets uit kan lekken, trekt dat in de zak en scheurt 'ie makkelijk. Ik heb nog geen fijne zak gevonden die dat niet heeft, dus bij ons doet de 10-liter bak inmiddels dienst als kleine papierbak.
Ah ok ik ga hem indd gebruiken als eet afvalbak. Dus dan zouden deze niet geschikt zijn. Maar als die erin passen zouden misschien de meeste 10L zakken er wel in passen?
Ik vond het een verschrikkelijke bak als vuilnisbak en gebruik hem inderdaad ook niet meer
Haha oh…net dat ding besteld maar dat komt dus omdat er geen normale maat zak in past ofzo?
Of vind je de deksel niks bijv? Want dat maakt mij niet uit, is maar een compost bak voor in mijn keukenkastje. Heb nu een kleintje maar die is zo snel vol.
Ik denk dat de meeste 10 liter zakken wel passen, maar het materiaal waarvan die zakken gemaakt zijn (als ze composteerbaar zijn, tenminste) is heel gevoelig voor vocht. Het idee is echt heel goed maar tot nu toe ben ik geen zakken tegengekomen die niet scheuren bij een minimale hoeveelheid vocht.
Als ik nu kook verzamel ik de schillen in een bakje en loop ik wel even naar buiten om het in de groene bak te doen, dat vind ik minder vervelend dan zo’n scheurende zak. Hopelijk komen er sterkere zakken in de toekomst.
Ik kreeg de deksel er ook echt heel erg moeilijk af om de zak te verschonen. Maar je vind er vast wel een andere bestemming voor als het niks is
Ja ik moet zeggen… ik heb nu altijd een klein bakje van brabantia gebruikt en gebruik composteerbare hondenpoepzakjes haha, want die waren heel goedkoop in bulk te kopen op Amazon. Ze werken heel goed, heel stevig, laten geen vocht door, scheuren niet snel. Alleen net iets te klein dus moet ze altijd een beetje uitrekken tot ze passen.
Had dus een keer bij action wat grotere compostzakjes gekocht maar die vergingen indd heel snel! Lekker handig…
Nu denk ik van is het wel handig deze grotere compostbak, want dan zit het eten er langer in en kan de zak vergaan in die tijd. Wat een gedoe. Maar ja het is al besteld haha….
Als je het uiteindelijk niet gebruikt kan je het denk ik wel retourneren, Ikea is daar niet heel moeilijk mee.
Voor mij maakt het weinig uit, de bak is nu evengoed handig om klein papier en karton in te doen. Dat vind ik prettiger dan stinkende schillen van fruit.
Verder heb ik een kleine restafvalbak van 10 liter (met gewone zak) en een plastic afvalbak van 20 liter. Samen vullen die bakken 1 lade onder de wasbak. Ondanks dat ik wat kastruimte heb moeten inleveren vind ik die prettig in gebruik.
Zouden papieren zakken misschien goed werken?
Ik ook @Croky. Inmiddels is het een opslagbak en heb ik nog steeds een losse vuilniszak.
Ik had een lade ingedachten als vuilnisbak
Topaankoop dus 🫣
Maar goed wie weet vind ik het wel ok met de juiste zak en gelukkig is hij niet heel duur.
Ik heb een PAX kast van 2.50m bestaande uit 1 deel van een meter en drie delen van 50cm. Ik wil graag een deur ervoor, maar deuren met scharnieren passen niet omdat er net te weinig ruimte is tussen bed en kast. Wil dus graag schuifdeuren.Op maat gemaakte schuifdeuren zijn duur (denk 1000+ euro) dus ben teruggevallen op de schuifdeuren van Ikea. Die zijn er helaas alleen in de afmetingen 150 of 2m, niet in 250…
Zou het gek er gek uit zien om een 2m schuifdeur te monteren en het openblijvende deel te vullen met boeken oid?
Nee hoor, dat doen heel wat klanten die dezelfde struggle hebben als jij!