IKEA topic

Zou dit geheel gewoon als kast in een woonkamer kunnen denken jullie? Ben beetje verliefd.

9 likes

Al zet je een regenton in je woonkamer, dat moet je toch zelf weten? Als het past en je vindt het leuk zou ik het vooral doen, je moet er zelf elke dag naar kijken.

12 likes

Bedoelde meer qua stevigheid omdat de kast niet gemonteerd wordt aan de muur ofzo.

1 like

Er zit toch een los inzet stukje in om je zak omheen te hangen? Hoef je niet die hele deksel er af te halen?

Ik ben wel heel tevreden over die prullenbak, maar gebruik dan ook geen milieuvriendelijke zakken erin. Hebben hiervoor gekozen omdat het in een lade past, omdat we geen plek hebben in de keuken zelf.

2 likes

Wij hebben deze bak ook voor groen maar we juist wel tevreden mee. Die zakjes koop ik ook bij de ah maar ervaar niet dat scheuren :see_no_evil:. Wel heb ik ze niet helemaal propvol zitten omdat het dan te lang duurt en gaat het stinken. We hebben ook een tweede die we gebruiken voor plastic. Ik denk dat het dus heel verschillend is per persoon. Je kan de zak om een soort “ring” doen (kan het niet goed uitleggen) waardoor je het makkelijk kan vervangen :slight_smile:

4 likes

Ik heb een maat kleiner denk ik en vind het echt een top ding! Sluit goed af, dus geen stank en prima schoon te maken. Het enige wat ik irritant vind is dat de deksel binnenin een bolling heeft waardoor je minder ruimte hebt voor afval dan lijkt als die bijna vol is. Je zou onderin kranten kunnen leggen tegen vocht. Zelf neem ik grwoon het bakje en al mee naar buiten, geen last van lekken mocht er iets gescheurd zijn.

Edit: oh er waren al meer reacties dat het wel een handig ding is, nevermind

1 like

Lila dekbed bevalt zo goed dat ik hem net in deze kleur heb besteld, incl family member korting

28 likes

Wauw daar had ik aan gedacht! Dat ga ik proberen, dank! :heart:

Wel om denken dat alleen wit keukenpapier bij het gft mag! Keukenpapier waar inkt gebruikt is om een plaatje oid er op te maken mag niet.

4 likes

Goed om te weten, dank! Ik heb eigenlijk altijd wit keukenpapier.

2 likes

Hoe heet deze kast/lijn ook alweer? Ik wil deze verkopen op Marktplaats maar kan nergens vinden hoe hij heet. Is wel handig om erbij te zetten.
Hij wordt niet meer verkocht.

STUVA / FRITIDS. Jammer dat die niet meer verkocht worden! Was een handige lijn.

1 like

Heeft iemand de tip voor de soft close scharnieren van de PAX kast?
We hebben de kasten verplaatst en de deuren van mijn man en de middelste kast gaan zachtjes dicht en die van mijn knallen dicht.
Ik heb online al gezocht naar de handleiding, maar kan niks vinden (of ik kijk verkeerd)

1 like

Ik zag dat er nu een lade is voor onderin de Billy boekenkast. Lijkt me ideaal maar helaas alleen in wit, terwijl ik zwartbruine Billy’s heb. Zouden er nog meer kleuren van de lade komen?

6 likes

Je kan ook zelf een soort dichte kast ervan maken met losse planken. Ik zag dat laatst bij Aimee van der Pijl in een vlog.

3 likes

Heb je zeker gecheckt of je bij elke deur twee scharnieren (denk ik) hebt met zo’n grijs plastic stukje in? Dat zijn de soft close scharnieren! De scharnier in het midden is enkel van metaal zonder plastic dingetje.
Anders geen idee!

1 like

Yep, zitten boven en onder.
Ik heb ook echt geen idee wat er anders is deze keer.
Nouja, ga maar even rommelen van de week, een deur hangt ook wat scheef

4 likes

Als ik het goed begrijp heb je de kast verplaatst en sloot de deur daarvoor wel zachtjes? Je hebt niet de kast opnieuw in elkaar gezet?

Ik denk dat je de deur opnieuw moet afstellen, de kast staat nu misschien op een stukje vloer dat net wat schever is bijvoorbeeld. In mijn appartement van >100 jaar oud waar letterlijk geen vloer recht is moest ook alles superzorgvuldig afgesteld worden haha. Ook omdat je zegt dat een deur nu schever hangt.

Als je zoekt op de site op Komplement scharnieren vind je de handleiding wel.

2 likes

De hele kast is opnieuw in elkaar gezet en verplaatst van ruimte.
Ik heb uiteindelijk de handleiding ergens in huis gevonden.
Maar ik ga morgen even rustig kijken hoe en wat.
In het ergste geval haal ik nieuwe scharnieren :joy:
Of nieuwe deuren en nieuwe scharnieren (ik wil eigenlijk andere deuren ook, maar kan ik thuis niet verkopen helaas :joy:)

2 likes